Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2019

Featured Replies

Geplaatst:

Het sputtert hier een beetje, en weer vorst aan de grond gehad met -0,7

Het was toch opwarming van de aarde?

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Geniet er van jongens. Hier nog geen druppel, en de beek begint ook weer op te drogen. Jorg het gat is weer bijna dichtgeslibd met modder

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

hier ook 5 mm, leuk voor het jonge spul in de tuin, hoop dat de kersen niet barsten fingers crossed

Geplaatst:

Als je op de radar van mijn weerprogramma kijkt ligt er op dit moment een donkergroene zone over heel NO Frankrijk. Hier is het balkon nat, maar niet eens onder de tafel. Ik hoop dat de bui nog wat loslaat anders gaan we gewoon weer vrolijk ( nou ja vrolijk, zonder te klagen dan behalve hier) verder met gieten, als de beek niet droogvalt tenminste.

Edit: Joepie het regent al 15 minuten flink door

Geplaatst:

Hier helemaal niks. Op de buienradar zag je net over mijn stad een droge corridor.

Misschien komt er vanavond iets.

Geplaatst:

8 mm in totaal..dat een mens zo blij kan zijn met wat water uit de lucht

Geplaatst:
  • Auteur

Hier gisteren toch nog wel 4,5 mm. en dus bijna 10 in de afgelopen dagen! Gisteren reden we niet eens zo ver bij ons huis vandaan, en konden bijna even geen hand voor ogen zien door de regen. Nou... die is bij ons niet gevallen hoor

En ook vanmorgen gaat er weer een boel PAL langs ons. Op zich fijn vandaag, want er wordt een schuur gebouwd en vandaag gaan de dakplaten er op. Positief blijven... Daarna mag het losssss.

Geplaatst:

Toen ik vanochtend terug kwam van vakantie zat er 6mm in de regenmeter....nu ruim 40!

Geplaatst:

Gisteren 1.5 en vandaag 12 mm. Nog lang geen 40 mm maja het is een begin. Hopen dat er vanavond nog wat valt

Geplaatst:
  • Auteur

Gloeiende gloeiende, 40?!!

Nope... alles kwam heel dreigend onze kant op zetten, met een boel gerommel enz. Dus er werd haast gemaakt met de dakplaten van de schuur. Maar het zou om 2 uur gaan regenen en dat kwam niet. 3 uur nog niet. Half 4 een beetje, en half 5 nog een keer wat. Al met al 3 mm.

En vanmorgen leek het voorbij te gaan maar kregen we maar liefst 2 mm.

Geplaatst:

F... f.... code geel. Amehoela.

Mijn regenmeter is 20x20 cm. Daar zat in 200 ml. Jawel, net een goed glas wijn verdorie.

Als ik dit omreken naar m2 kom ik uit op 5 liter.

De voorspeling was: 3 emmers per m2.

Welke hannessen zitten bij de weersvoorspelling ? Dit is niet meer toevallig, maar bijna structureel.

Ze zitten er voortdurend naast.

Grom, mompel,f...., merde etc.

Hoort eigenlijk thuis in klaagafdeling, ik weet het.

Geplaatst:

@Amrutten. Die weer "voorspellers" zaten er dus ook helemaal niet naast he ? Weet ik niet of jij een tv hebt en zo ja, je wel eens het journaal kijkt ? Maar gisteren was die code geel voor centraal Nederland erg terecht. Je zal daar maar wonen met je moestuin .....

Andere tip : koop eens een regenmeter, die dingen kosten niks; zie je in 1 oogopslag hoeveel liter op 1m2 water er bij jou gevallen is. Die dingen kosten 3x niks

Hier veel regen gisteren. Ben zelfs gestopt met werken en naar huis gegaan. De klant stuurde me gewoon weg De 1e keer in jaren. Hier geen code geel gedoe gelukkig.

Geplaatst:

@bit: er was code geel van 13 tot 18 uur voorspeld voor het zuid-oosten. Daar woon ik.

Begrijp niet waarom je het nodig vindt een zo sarcastische reactie te plaatsen.

En neen, ik hoef geen regenmeter. Ook niet als die niks kost. Schaal is multifunctioneel en geen plastic.

Geplaatst:

Ik hoor herrie buiten:

En op datzelfde moment (en ook 10 minuten daarvoor) meldt Buienradar: Geen neerslag verwacht.

Twintig minuten later: vrijwel onbewolkt, en warm. Straks maar weer even gaan zwemmen (de Tourmalet moet maar even wachten). Raar weer ...

Vandaag, tot nu toe: een kleine 20 mm. Vandaag en morgen heb ik gietersjouw-vrij!

Geplaatst:

Buienraaier had het hier weer 'ns mis, ik had twee keer een zeiknatte camera/lens/flitser bij wat buitenfoto's, buienfoto's bedoel ik

(hoefde alleen te drogen gelukkig want Olympus MI)

Geplaatst:

Hier gisteren 10 mm. Er valt hier de laatste weken toch wel wat. Dat komt goed uit nu het veel warmer gaat worden deze week.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Geplaatst:

Mag hier absoluut niet klagen mbt het weer! Over het algemeen genomen eeen perfect jaar voor de moestuin in Nederland denk ik. Dit jaar alleen in juni paar keer waterton leeg, afgelopen week kwam ik nét een keertje te kort maar ook nu weer veel neerslag terwijl voor en na de bui de zon schijnt! Gister 4 mm, eergister 1 mm en dag daarvoor 6 mm (daarvoor dan weer week niks).

Denk dat roeier jaloers is

Geplaatst:

Nieuw record, niet alleen in Eindhoven:

Watertemperatuur Oosterschelde was hier gisterenmiddag laat (ondiep gedeelte, gemeten op 1 meter diep) maar liefst 26 graden.

Bij opkomend tij, 's ochtends was het, bij afgaand tij slechts 21 graden.

Straks en vanavond vroeg weer even meten, tijdens zwemmen / onderdompelen.

Dan ook even wat zeesla oogsten, want die groeit nu prima. Later meer, in categorie recepten.

Geplaatst:

Hier regent het al bijna 3 uur aardig door. Zitten nu rond de 20mm

Geplaatst:

de stoeptegels waren nog geeneens echt nat

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.