Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2019

Featured Replies

Geplaatst:

Hier van hetzelfde, Toen ik gisteren naar bed ging begon het te donderen en had ik toch gehoopt op een mooi buitje, maar meer dan een paar druppels zijn hier niet gevallen.

Geplaatst:

Hier toch 2x zo veel. Wel een hele mm!

Ik koester het maar...

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

dan is de volle laag al bij ons gevallen denk ik. Alles kletsnat en stond er mooi bij vanmorgen. Geen klacht van mijn kant. Regenton ook weer wat gevuld. Nijntjes vonden het minder. De kat ook, die kroop weg onder de toiletpot (raam-loos vertrek, hij is panisch voor flitslicht)

Geplaatst:

Hier gisteren een buitje. Geen donder gehoord... al met al niet noemenswaardig

Geplaatst:

Hier (zuid Limburg) ging het vanacht goed tekeer. Enorm harde regen en veel ontladingen dus was eigenlijk wel bang voor schade. Gelukkig niets aan de hand en een lekkere slok voor de plantjes. Zo'n 11mm is er gevallen.

Geplaatst:

Iedereen alles stevig vast gezet en de planten zo veel mogelijk beschermt?

Hopelijk valt het in Veendam mee, we zijn hier pas laat aan de beurt en krijgen gelukkig niet het meest heftige.

Sterkte iedereen en hopen dat we geen schade krijgen mochten we noodweer op ons dak krijgen.

Geplaatst:

Ik zet me schrap hier in het Haagse! Voorlopig nog niets te zien.

Geplaatst:
  • Auteur

Nou, een paar flinke windvlagen, waardoor er o.a. een pan van onze schuur waaide. Ook 2 kiwiplanten zijn tegen de vlakte gegaan, ze groeiden tegen een dikke bamboestok en die zijn geknakt. Er liggen overal topjes en takjes van bomen en struiken. En er is van alles gewoonweg verschoven of verwaaid. En dat is alleen nog maar in de moestuin en direct om het huis. Ik moet nog naar de varkensvelden...

En denk je dat we dan die 25 mm regen hebben gehad, die volgens Buienradar hier en daar is gevallen? Nee... wij kregen nog niet eens een hele mm! Ik weet niet waarom we een regenmeter hebben, hij wijst ons er alleen maar op dat het te droog is

Geplaatst:

Dat is goed shit, Jorieke!

Wel de ellende, maar geen regen....ik zou er ook niet goed van worden.

Hier zat 12 mm in de regenmeter....sorry!

Geplaatst:

Uit voorzorg had ik hier bij huis toch maar alle plantjes (pepers en tomaten die nog naar de tuin moeten) naar binnen gehaald.

Toen het onweer dichtbij was ging ik net de ramen aan de voorkant dichtdoen toen er opeens een soort windhoos neerdaalde en ik het raam bijna niet meer dichtkreeg. Achter mij in huis sloegen ramen en deuren juist uit zichzelf dicht...

Buiten leek het alsof er een tropische storm woedde. Wind liet alles alle kanten op waaien... takken vielen uit de bomen die tekeer gingen alsof ze in een centrifuge zaten.

Diverse bomen omgevallen in straten die direct in de baan van de hoos zaten.

Ik was in ieder geval erg blij dat de plantjes binnen stonden.

Achteraf blijkt hier dat er bij achterburen pannen van de daken zijn gewaaid.

Ben nu wel erg benieuwd hoe het op de tuin en bij het huisje er aan toe is.

Na de hoos ging ik mij trouwens verheugen op het naderende onweer... maar helaas... dat viel flink tegen, was precies een gat geslagen en de buien gingen links en rechts aan ons voorbij...

Henk... kun jij erachter komen hoe hard de hardste windstoten zijn geweest??

Edit: hoor net dat er op het complex ook veel bomen zijn omgewaaid... ojee... als het Lidl kasje (met het nieuwe plastic) het maar heeft overleefd... had ik nog niet helemaal vast gezet...

Geplaatst:

De regen lijkt wel bijna iedereen gemist te hebben. Wij had de geweldige hoeveelheid van 2.4 mm.

Geplaatst:

Hier toch wat meer gevallen. Een 15 mm. Heel blij mee!

(Al had t niet perse allemaal in 10 min hoeven vallen. Mensen, wat een raar noodweer inderdaad ineens!)

Schade valt mee. Paar dingen omgewaaid, wat takken links en rechts, maar niets lijkt echt stuk.

Vanavond schijnt er weer regen te komen. Hoop voor iedereen die de vorige ronde moest uitzitten, dat het deze keer mooi landelijk wordt!

Geplaatst:

Hier een prachtige plensbui gisteravond. Wel wat wind, maar kon er niks extreems aan ontdekken. Wel heeeel veel bliksems, werd er buiten bijna licht van. Gelukkig dus geen schade hier. Vanochtend nog wat druppels, maar die voegen weinig goe.

Geplaatst:

Hier ging het gister avond rond 22:00 uur even 5min goed te keer. Gelukkig dit keer geen schade.

Geplaatst:

Vervelend voor de mensen die schade hebben. Hier relatieve rust; er was veel bliksem en gedonder, ook wel wat wind en een beetje regen, maar meer gevolgen dan af en toe een bloemstengel die nu scheef staat heeft het niet gehad. Maar er zaten rare ontladingen in de atmosfeer, misschien dat in de buurt wel wat voorgevallen aan schade, ik heb het alleen niet waargenomen.

De grond blijft extreem droog. Het enige voordeel is, als het nu een beetje wisselvallig blijft de komende dagen, dan heeft al dat gieteren wat meer effect; het water verdampt dan ietsje minder snel weer.

Geplaatst:

Gisterenavond: niks. Geen harde wind, geen regen, geen onweer (op wat gerommel in de verte na). Buienradar neerslag afgelopen 24 uur zegt dat ik tussen de 5 - 10 mm gekregen zou hebben. Echt niet.

Vannacht nieuwe kansen:

2019060524verwachting65161559756823.png

Dat kan toch niet missen deze keer? Ik woon bij dat kleine vierkantje, Zeeland (bijna Brabant).

Als het echt heel hard gaan stortregenen, dan neem ik buiten een koude douche (kort want vast erg koud).

Geplaatst:

Onweer, geen erg harde wind, wel behoorlijk wat regen: ongeveer 30 mm.

Mijn gieters hebben vanaf nu een paar dagen vrijaf.

Geplaatst:

Wakker geworden van het onweer en de wind vannacht. Normaal slaap ik overal doorheen.

Resultaat 17 mm regen. Dat konden we wel gebruiken

Geplaatst:

Hier ook regen, onweer en wind!

Leverde een fijne 28 mm op! Yeah!

Geplaatst:

40 mm op de tuin, top!

45 mm op de nieuwbouwtuin van dochter, was niet top!

moest waaltjes leggen in drijfzand, heb maar even gewacht...

Geplaatst:

Oef nee. Waaltjes leggen in drijfzand klinkt onprettig. Is het wel gelukt uiteindelijk?

Wij zaten in dezelfde hoosbui. Ik weet niet precies hoeveel er gevallen is, vanwege asdat de regenmeter zo’n beetje vol was.

cf577b8c111c584451850545c53174a7.jpg

Vanavond komt er weer regen aan, begreep ik. Ik wens iedereen van heel ganser harte - en vooral de mensen die al 2 ronden ‘uitzitten’ - een hoeveelheid hemelwater als op de foto hierboven!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.