Jeanne heijmans Geplaatst: 12 februari 2020 Geplaatst: 12 februari 2020 Ik ook niks, nog twee dagen regen hier in frankrijk.daarna aardig weer, ga ik de uien poten.en de tuinbonen in de koude kas water geven.hoeven niet veel water maar toch bij houden. Quote
RobO Geplaatst: 13 februari 2020 Geplaatst: 13 februari 2020 gezien dat het weer erg nat was, koffie gedronken, potgrond gekocht Quote
Mylena Geplaatst: 13 februari 2020 Geplaatst: 13 februari 2020 We zijn de tuin pensioen proof aan het maken met veel bakken. Al gaan we nog laaang ( helaas) niet met pensioen. De bakken vullen we met zwart zand, potgrond en molmmest. Dan hebben we minder te spitten. Verder hebben we mest gekruid en opgeruimd. Ik ben al peulen aan het voorzaaien en heb tomaten en sla gezaaid. Het begint weer te kriebelen. En we hebben nog steeds genoeg in de vriezer en in potten om van te eten. Zo lekker. Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 13 februari 2020 Geplaatst: 13 februari 2020 Gisteren wezen shoppen bij van der Wal.Voor mijn werk kom ik regelmatig in Hoogeveen. Sinds een paar maanden is het nieuwe pand van Van der Wal geopend. vlak naast de afrit van de snelweg.Al diverse keren langs gereden en gisteren eens even naar binnengestapt.Prachtig mooi pand. ruim opgezet!Ondanks de drukte met alles voorjaarsbestellingen werd ik uitstekend geholpen.Grote Propagator met warmtemat aangeschaft en een groeilamp.De pepers en paprika's kunnen nu veilig gezaaid worden in de schuur. buiten het bereik van onderzoekende kleinkinderen.Zaterdag alles in elkaar knutselen en zaaien. Quote
Patrijs Geplaatst: 13 februari 2020 Geplaatst: 13 februari 2020 He, wat vervelend dat je verteld van dat nieuwe pand. Nu kan ik nooit meer snel Hoogeveen langsrijden……Vandaag 300L overgepompt, de stand staat nu op ruim 500L verzameld regenwater. Ondertussen ook een compost vak gevuld. Tijdens het omgooien viel mij op dat de stengels van de indigo onder in de compost niet verteerd waren en er uit zagen alsof ze zo weer verder wilden groeien.En dat terwijl het een eenjarige moet zijn. Quote De moestuin van Patrijs
Waaslander Geplaatst: 13 februari 2020 Geplaatst: 13 februari 2020 Vorige dagen serre leeg gemaakt . Grond gespoeld was nog een stuk erg droog van vorig jaar en buitenkanten al compost ingebracht en opgestoken . De bato bakken op het rek voorzien van nieuwe grond . Een van volgende dagen beginnen zaaien in de bakken . En middenstuk nog compost op doen en los werken en dan zweetdarm terug plaatsen over gans de serre ,enkele cm onder de grond . Quote
Erny Geplaatst: 15 februari 2020 Geplaatst: 15 februari 2020 Rondgekeken, wat rucola en mosterdblad geoogst. Gekeken hoe de knoflook mooi opkomt en hoe de vogels mijn naamplaatjes daarvan in de rondte hebben gestrooid. Gelukkig staat het ook genoteerd in mn mapje. Quote
Dave666 Geplaatst: 15 februari 2020 Geplaatst: 15 februari 2020 Gisteren onze tuin klaargemaakt voor een nieuw moestuinseizoen.Nog niks gezaaid maar dat komt een van deze dagen nog. Quote
bonnie f Geplaatst: 15 februari 2020 Geplaatst: 15 februari 2020 Wat voorwerk verricht voor het opzetten van een kweektentje. De appelboom van een volkstuinbuurman gesnoeid (wel op zijn verzoek he) 2 rode bessen vervangen en gezaaid: ui, rucola, peul, radijs, savooiekool. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Amrutten Geplaatst: 16 februari 2020 Geplaatst: 16 februari 2020 Je waait zowat van je veldje af, maar wat een lekkere temperatuur.Algemeen gerommeld en compost gekruid. De tuin ligt klaar nu. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 16 februari 2020 Geplaatst: 16 februari 2020 Gisteren een braam verwijderd, de tayberry verplaatst want ik bleef er de hele tijd aan hangen de loganberry opgebonden.En weer de goji bes verwijderd er hoeft schijnbaar maar een klein stukje te blijven zitten en hij groeit snel weer terug.Vandaag waait het hier erg hard met af en toe regenbuien dus niets in de tuin gedaan. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 16 februari 2020 Geplaatst: 16 februari 2020 Alvast wat tuinbonen in de volle grond gezet.maar ben nog lang niet klaar. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 februari 2020 Geplaatst: 21 februari 2020 Echt een BOEL jonge boompjes verplant. Naar hun definitieve plek. Onder andere meerdere walnoten, hazelnoten, appels, berken, kastanjes, eikjes, sparretjes en grove dennen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 26 februari 2020 Geplaatst: 26 februari 2020 Lekker opgeruimd. Oud hout uitgezocht voor mulch, brandhout of hergebruik. Wat onkruidjes tussen de rijen voorjaarsgroenten uitgeplukt een rijtje rapsteeltjes gezaaid en alles water gegeven. Nog te nat om te spitten hier. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 29 februari 2020 Geplaatst: 29 februari 2020 Vanmorgen toch maar een stukje compost gegeven en gespit, het heeft weinig zin om te wachten op drogere grond. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 29 februari 2020 Geplaatst: 29 februari 2020 Dinsdag is het dak van de kas gegaan en ik hoef dus dit jaar niet te slepen met sneeuw of met gieters om de kas door te spoelen, dat doet moedertje natuur voor mij Wel heb ik gisteren een emmer gezeefde as over de kasgrond uitgestrooid. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 29 februari 2020 Geplaatst: 29 februari 2020 Nog maar een x spinazie gezaaid. Was oud zaad en blijkbaar geen kiemkracht. Kippenhok schoongemaakt en geveegd. Al is het beetje zinloos geweest, want zo’n weg en fikse wind met motregen. Er waait vanalles gewoon weer terug 😛 Quote
Waaslander Geplaatst: 2 maart 2020 Geplaatst: 2 maart 2020 sluimererwten zwitserse reuzen . Na voor te weken geplant in potjes in koude serre . doperwten eerste vroege mei die vorige week gezaaid zijn beginnen mooi op te komen . Quote
Wims Geplaatst: 2 maart 2020 Geplaatst: 2 maart 2020 Peulen geplant, erwten geplant, gisteren de kas weer opgebouwd. Kortom het seizoen is begonnen. Nog veel te doen. Quote
Dave666 Geplaatst: 2 maart 2020 Geplaatst: 2 maart 2020 schutting gezet aan de zijgevel, nu nog meer plek voor groenten en kruiden !! Quote
Liekie Geplaatst: 2 maart 2020 Geplaatst: 2 maart 2020 Gisteren pad rondom de kas en bakken uitgegraven, ontdaan van onkruid en geel zand op gestort. Volgende keer verder op hoogte brengen, netjes waterpas afrijen, antiworteldoek erop en dan afwerken met dolomiet. Man wa'n werk!! Grasje begint nu ook lekker door te groeien. 1 Quote
Flup Geplaatst: 3 maart 2020 Geplaatst: 3 maart 2020 Ziet er netjes uit Liekie! Heb zelf nauwelijks wat gedaan, met winterse buien en een fris windje is het niet aangenaam moestuinieren. Dus heb een beetje onkruid verwijderd. Moet nog veel meer, maar met dit weer sla ik even over. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 3 maart 2020 Geplaatst: 3 maart 2020 Ik moet ook zonodig de moestuin in. Maar regen harde wind. Pas aankomend weekend wordt het beter, kunnen de aardappels erin. De erwten weer van de platte kas naar buiten. Quote
Patrijs Geplaatst: 3 maart 2020 Geplaatst: 3 maart 2020 20 minuten geleden, Jeanne heijmans zei: Pas aankomend weekend wordt het beter, kunnen de aardappels erin. Het is toch iedere keer schrikken, zeker nu de woonplaatsen er niet meer bij staan. Hier is half maart de eerste rijtje piepers poten toch altijd een beetje gokken. Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.