paddestoelengek Geplaatst: 17 januari 2020 Geplaatst: 17 januari 2020 Toch nog bijgezaaid... sjonge jonge, ik heb echt dikke vette peperstress merk ik! Heb al visioenen van nul pepers. Aaaahhh!!!! nul pepers? ik zou maar een extra kruiwagen kopen om de oogst te kunnen vervoeren naar je huis Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Mellie Geplaatst: 18 januari 2020 Geplaatst: 18 januari 2020 Pliesssssss! Ik hoop dat je helderziende kwaliteiten hebt! Quote
jootje Geplaatst: 18 januari 2020 Auteur Geplaatst: 18 januari 2020 Ik wilde eigenlijk prei zaaien vandaag. De potten stonden al klaar. Heb ik gewoon geen preizaad....iets simpels als prei...Grr...hoe maak je Jo narrig! De zadenbak tig keer na gekeken. Niet dus....toen maar vast de paprika's en aubergine voorgezaaid! En van de week maar erop uit om preizaad te halen! Quote
Liekie Geplaatst: 18 januari 2020 Geplaatst: 18 januari 2020 Hier ook prei vandaag! Niet te gek hoor, was oud zaad, in 1 hoge pot, als ik er een stuk of 10 kan uitplanten ben ik precies blij! En als experiment (is niet alles in de tuin 1 groot experiment?) enkele potjes gevuld met zaden van de judasboom. Ze zijn 2 jaar terug al geoogst uit de peulen van een mooie boom in de buurt maar niet de tijd/plek gehad om er iets mee te doen tot nu. Ik heb enkele schimmelplekjes gezien op de schil van een paar zaden, maar wie weet! Fingers crossed! Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 18 januari 2020 Geplaatst: 18 januari 2020 Vandaag sla, paprika, en knolselderij binnen voor gezaaid. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 19 januari 2020 Geplaatst: 19 januari 2020 chocolade pepers gezaaid, ben benieuwd of het wat word... Quote
Grork Geplaatst: 19 januari 2020 Geplaatst: 19 januari 2020 Tuinbonen gelegd. Staan nog binnen want om ze nu gelijk met komende nachtvorst naar buiten te bonjouren ... morgen, morgen mogen ze naar buiten. Ook pluksla gezaaid, een klein beetje om te proberen. Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Patrijs Geplaatst: 21 januari 2020 Geplaatst: 21 januari 2020 (aangepast) Voor gekiemde spinazie onder glas gezaaid en daar ook twee N-Z spinazie plantjes opgepot zodat ik ze eventueel naar binnen kan halen bij matige nachtvorst.Twee meter bieslook verplant, ze stonden pas een jaar op de oude plek maar daar niet naar mijn zin. Te dicht bij de buurtuin zodat daarvan de kweek er in kon groeien. 23 januari 2020 aangepast door Gast Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 22 januari 2020 Geplaatst: 22 januari 2020 Een uitgelopen bol knoflook voor het loof. Ben bezig met het laatste potje knoflookpasta, dus er moet weer wat gemaakt worden! Ik heb een lege kas waar weer eens wat gedaan moet worden. nz spinazie, tr spinazie, wat erwten en diverse slasoorten. Oa eikenbladsla van eigen zaad. Prei aangezien we afgelopen jaar zo veel meer prei hebben gegeten. Radijs zaai ik eigenlijk zelden, maar had desalniettemin aardig wat zakjes zaad. Dus voor de verandering weer eens een zakje gezaaid. Kinderen eten ze tegenwoordig ook. Ook nog Andijvie, courgette en pompoensoorten. Ehm... Is het niet een beetje vroeg madame Mellie voor courgetten en pompoen? Nou... eigenlijk wel. Maar al 2 jaar zaai ik met de kinderen ook pompoenachtigen wanneer ik voor mezelf zaai. Die zaden zijn lekker groot en kunnen priegelige kindervingertjes uitstekend hanteren. Hebben ze ook het gevoel mee te doen Daar verwachtte ik natuurlijk niks van, maar laten ze nou toch opkomen en vervolgens de sterkste planten worden! Dus vandaag niet door de kinderen, maar door moeders gezaaid Nu nog de zadenbende opruimen... Quote
Patrijs Geplaatst: 23 januari 2020 Geplaatst: 23 januari 2020 Onder glas de laatste pollen bieslook geplant. Buiten drie rijen slaplantjes gezet.Pepers en paprika s gezaaid. Doperwten gelegd. Quote De moestuin van Patrijs
Vastone Geplaatst: 25 januari 2020 Geplaatst: 25 januari 2020 Vorig weekend al pepers voorgezaaid en vandaag aubergines en paprika's. En wat Mellie zegt klinkt wel bekend, te kleine zaadjes met kleine kindervingertjes... Ach... er zitten soms wat te veel zaadjes in een potje, maar in elk geval genoeg plezier gehad zo samen en dan kiezen we straks wel de sterkste plantjes uit om te verspenen. Niet eens aan gedacht dat ik beter de grote zaden aan de kinderen kon overlaten, maar in elk geval een goed idee voor de volgende keer! Quote
geert h Geplaatst: 26 januari 2020 Geplaatst: 26 januari 2020 Pluksla en winterpostelein in de kas gezaaid. Misschien wat laat voor winterpostelein, maar pas sinds gisteren zaad. Ik ben benieuwd. Quote
Patrijs Geplaatst: 26 januari 2020 Geplaatst: 26 januari 2020 Die winterpostelein komt wel goed. Dat staat morgen boven en kan je volgende week oogsten. Hier ontkiemt nu zo veel onder glas nadat de ramen er op zijn gegaan dat ik snel weer moet schoffelen. Vandaag de eerste zes aspergeplantjes gezet. Ze zijn een jaar oud en begonnen al uit te lopen. Ook ben ik compost aan het verspreiden en stukjes aan het spitten, kortom ze moeten weg want daar komen de vroege aardappels over een week of zeven. vorig jaar ook twee rijen gezet, een plant of dertig, maar door de droogte hebben maar drie planten het overleefd.Gelukkig heb ik mannelijke en vrouwelijke planten en dus veel besjes en zaailingen. Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 6 februari 2020 Geplaatst: 6 februari 2020 Vandaag herzaaing gedaan van Paprika en Jalapeno's. Van beide slechte opkomst of last dat de eerste 2 blaadjes niet uit het zaadje kunnen komen.Heb de kiwi verpot naar een grotere pot, en een klein klimrek gemaakt. De wisteria (blauwe regen) heeft ook een grotere pot gehad. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
nick86 Geplaatst: 6 februari 2020 Geplaatst: 6 februari 2020 Ik heb de uien er van de week al in gedaan. Met deze temperaturen kan het al gaan groeien. beetje vorst kunnen ze ook wel hebben. Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 februari 2020 Geplaatst: 7 februari 2020 Zaailingen platter peterselie verspeend en enkele in de keyhole geplant, een klein waarschijnlijk te vroeg experimentje Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Vastone Geplaatst: 7 februari 2020 Geplaatst: 7 februari 2020 Ik heb vandaag ook platte peterselie verspeend. Omdat de op 19/1 gezaaide Cayenne pepers helemaal niet gekiemd zijn heb ik vandaag nog (nieuw bestelde) peper ring of fire gezaaid. Hopelijk een beter kiempercentage! Omdat de zaden van Snijbiet pepermint van dezelfde persoon als de Cayenne pepers zijn heb ik daar ook maar wat van gezaaid, mocht dat net zo'n fiasco zijn heb ik in elk geval nog tijd om nieuwe zaden te bestellen. Quote
Patrijs Geplaatst: 7 februari 2020 Geplaatst: 7 februari 2020 Kilo centurions gepoot. Quote De moestuin van Patrijs
Vastone Geplaatst: 7 februari 2020 Geplaatst: 7 februari 2020 Ik denk even googlen wat centurions zijn, maar Google brengt me niet verder dan Romeinse legers en super helden films. Wat zijn centurions? Quote
Patrijs Geplaatst: 7 februari 2020 Geplaatst: 7 februari 2020 Als ZEmaar net zo dik worden. Quote De moestuin van Patrijs
Vastone Geplaatst: 8 februari 2020 Geplaatst: 8 februari 2020 duidelijk! Kan je ook beter kwijt in de voorraadkast, dan zo'n heel leger.. Quote
Mylena Geplaatst: 8 februari 2020 Geplaatst: 8 februari 2020 Ik heb peulen voorgezaaid en verschillende tomaten gezaaid. We hebben vandaag mest gekruit en bakken uitgezet. Heerlijk weer om te beginnen. Ik word er altijd heel blij van. Quote
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 8 februari 2020 Geplaatst: 8 februari 2020 Peulen voorgezaaid, bieslook en mosterdblad gezaaid. Quote
Amrutten Geplaatst: 11 februari 2020 Geplaatst: 11 februari 2020 Spinazi gezaaid in de kas.Brocccoli en bloemkoolpanten die op een kluitje overwinterd hebben in de kas, verplant en zo meer ruimte gegeven.Potten met sla-ui en rucola gezaaid.Nog maar eens 6 zoete aardappelstekken opgepot. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.