Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2020

Featured Replies

Geplaatst:

Sinds 9 uur vanavond krijgen we hier de volle laag. Hoera! Eindelijk! Zo blij mee. 

Geplaatst:

Ja, hier ook eindelijk weer wat regen. Kleine 17 mm. Hopen dat de plantjes ervan opknappen 

Geplaatst:

Hier alleen wat spetters, en pas eind van de middag weer spetters is de verwachting.

Geplaatst:

20200814_111719.jpg

Geplaatst:
2 uren geleden, Jorieke123 zei:

@jootje de regen is hier aangekomen, dank je wel ;) Er viel een kleine 16 mm en nu is het stomend vochtig en warm ;) Maar we zijn er erg blij mee! EN we willen nog meer natuurlijk. 

Ik had ook een deal gesloten met de KNMI....doe maar bij Jorieke, en laat mij maar geen regen hebben....en zo is het gebeurd! 😉

hier ook zo vochtig warm nu....

Geplaatst:

@acpronk Hier in alphen gisteravond ook maar een 10a 15 spetters per tegel. Paar minuten later was alles weer opgedroogd. Gister was de luchtvochtigheid buiten 27% vandaag 65%. 

Ik werd gewoon zwetend/zijknat wakker, heb dat tijdens de gehele hittegolf niet gehad. Bah. 

Geplaatst:

Het lijkt wel of het lagedrukgebied hier precies boven ons draait.

Veel vuile luchten en klammigheid.

Harde tropische buien en lichte kleine buitjes die het hier prima vinden en lang blijven hangen.

Ik vrees wel voor mijn kastomaten want ik  kwam er achter dat mijn kasje niet helemaal tropische bui proof is.

Vandaag 46,0 mm
Deze maand 51,6 mm
Dit jaar

563,1 mm

Geplaatst:

Ja, dat is dan precies bij jou gebeurd, Patrijs. Bij mij zat er 5 mm in, vanwege wat zachte regen, vooral afgelopen nacht.

Wel erg broeierig; gewoon totaal geen einde aan de hitte. Misschien in °C uitgedrukt wel, maar niet in zweetdruppels. Heb ik niet nog ergens een enkeltje Schotland liggen?  🥵  pfff...

aangepast door roeier

Geplaatst:

2 dagen geleden droog, gisteren paar spetters, vandaag droog en morgen waarschijnlijk ook.
Heeft iemand wat regen over?

Geplaatst:

@acpronk Worden wij als enige overgeslagen met geen regen 😭

Geplaatst:

Wij hebben voorlopig even genoeg, maar ik heb helaas voor jullie de regen van morgen al naar Friesland door gestuurd.......

Geplaatst:

Balen.
Ik heb net gekeken, laatste regen was op 3 augustus gevallen. Deze maand totaal 2,6mm (geen typefout).

Geplaatst:

@rorror de wolken gingen hoofdzakelijk van zuid naar noord, dus dikke kans dat@Goldfish het in Gouda ook droog heeft gehouden

Geplaatst:

Ja, het is een regenroulette deze keer, volgens buienradar zijn jullie zondagavond aan de beurt, maar de voorspellingen zijn nu erg lastig.

Geplaatst:

Vies, zwetig, naar, smerig, vervelend, plakkerig, drukkend, heet en algeheel warme klamme prutzooi buiten.
Zo.

Om positief af te sluiten:
wel in de prijzen gevallen bij de regenroulette vannacht. Ineens overal zwembadjes op t terrein. :thumbup:

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Gisteravond om 21:35 tot 21:40 regen gehad. Niet noemeswaardig. Het grootste gedeelte ging langs alphen heen, waarschijlijk heeft gouda en boskoop net iets langer regen gehad. 

Geplaatst:

Vanmorgen in een bloedhete tuin gewerkt, net kleddernat geworden bij het losmaken van het deurhaakje.

Dat kost dus 2 secondes.  En toen werkte de pomp die de garage droog moet houden effe niet.

Dank zij oplettende buurman valt het waterballet binnen nog mee.

Positief: de regentonnen zijn vol.

Geplaatst:

@acpronk Gister waren wij in Rumpt, daar regende het goed. We wouden op tijd thuis om voor te bereiden op eventuele storm. 

Op de terugweg, bij Nieuwegein ook een flinke stortbui op de snelweg. Vanaf Utrecht richting Woerden een paar spettertjes. Om 21:15 thuis. Net op tijd voor het buitje van 5min. Nog geen milimeter in de regen meter. Wel inderdaad richting boskoop/gouda onweer goed te horen.

Nou vanavond had ik hoop voor een mooie bui.
image.png.74061a2ceae2e014dcecfda31d3fe1e5.png

Maar ik gok dat wij precies tussen de wolken en buien doorgaan. Als ik de beweging van de wolken doortrek.

We gaan het zien xD

image.png.c4a4dfcefea31739768e886caa1be355.png

Geplaatst:

Volgens Weeronline komt het hoogtepunt van de bui om 19:30 over Boskoop, maar buienradar zegt 20:00. Beiden geven wel voor enkele minuten redelijk zware buien (rood).
Waar in Alphen zit jij? Zuid, noord, oost, west?

Geplaatst:

Beetje zuid. Langs het aarkanaal, tussen het centrum en de sportvelden. 

Ik hoor het nu rommelen in de verte. 

En dikke wolken dek, lijkt nog streeds schreef over te trekken. 

DSC_3723.thumb.JPG.65bc4eea4c5c21e62604698e3e738d3c.JPG

Geplaatst:

@acpronk Bliksem inslag in boskoop, 40straten zonder stroom. Tevens inslag bij station, treinen rijden niet meer tussen boskoop en gouda.  Ik hoop niet dat jouw straat er bij zit, maar ik gok van wel.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.