Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2020

Featured Replies

Geplaatst:

Droog! Al tijden, dus helaas dagelijks gieten.

Geplaatst:

Ik heb net weer even 30 mm afgetapt, maar dat is maar een tussenstandje; hier aan de kust gaat het gewoon door, dat is haast ieder jaar zo.

Het is niet goed voor de gewassen op de tuin, het levert behoorlijke schade op. Niet alleen door de regen, ook door de kou.

Geplaatst:

Niet alleen aan de kust, plaatselijk in Belgisch Limburg is er ook al genoeg gevallen samen met een hoge luchtvochtigheidsgraad is dat misschien  ideaal voor sommige teelten maar niet voor mijn tomatenplanten, voor weer volg ik meestal https://www.weerwoord.be/  , plaatselijk https://www.rubenweytjens.be/.

Geplaatst:

Het is oneerlijk verdeeld. Wij hadden vandaag 26 graden en behoorlijk veel wind, je ziet de planten uitdrogen. De laatste regen is van 28/6.  Zeker de pompoenen die nu veel blad Hebben krijgen het wat zwaarder. Voor het eerst met gieters gelopen naar de lasagnabedden, Vooral de achterste waar ok de bonen en de mais opstaan. Hoera gelukkig Is er nog water in de beek.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@appelvrouw die lasagnabedden, ik had daar nog nooit van gehoord, die ga ik volgend jaar ook eens proberen samen met dat verdiep voor pompoenen. 

edit: die bovenbouw voor pompoenen is dat eigen voor Frankrijk?  Ik heb dat nog niet gezien hier.

aangepast door redzebra

Geplaatst:

Van mij mag het ook wel wat minder regenen hoor. Niks mis met een beetje regen, maar alles staat continu blank en veel dingen rotten weg. In combinatie met de wind hebben veel plantjes helaas schade opgelopen..

Geplaatst:
10 uren geleden, redzebra zei:

bovenbouw voor pompoenen is dat eigen voor Frankrijk

Nee ik heb het idee uit een kasteeltuin in Nederland. Hier in het dorp en omgeving zijn er wel meerderen te vinden, twee verdiepingen hoog bestaat ook.

Geplaatst:

Een lasagnabed van 2 verdiepingen? Daar wil ik wel foto's van zien!

Hier heb ik het lasagnabed met schapenwol gemulched en dat werkt ontzettend goed! Hoef bijna niet te gieten, dat doe ik nu alleen 1x per week voor de vruchtgroei, de planten hebben het niet nodig zo te zien. Zal binnenkort eens wat foto's posten van mijn lasagnabed. Maar schapenwol als mulch en mest kan ik in drogere regio's absoluut aanraden. Ben er erg tevreden over!

De beek is allang droog bij ons en de zaailingen groeien slecht door de droogte. Die moet ik wel dagelijks gieten, anders wordt het niks.

Geplaatst:

Hier in de afgelopen dagen zeker 40 a 50mm regen gevallen, net wat te veel. Hopenlijk komende weken nog wat mooie dagen, want ben de wolken de laatste weken een beetje zat aan het worden! We willen lekker buiten zitten en kunnen genieten! 

Geplaatst:

Hier is ook heel veel regen gevallen, als ik door het gras in de tuin  loop is het helemaal zompig en ligt er gewoon een laag water op het gras. Gelukkig begint nu een waterig zonnetje schijnen en wordt de komende tijd wat droger weer opgegeven! 

Water is fijn voor de tuin, maar het lijkt hier de afgelopen weken wel herfst zo grijs, nat en winderig. 

Geplaatst:
5 uren geleden, Flup zei:

lasagnabed van 2 verdiepingen?

Nee een pompoen bovenbouw in twee lagen..is toch iets anders😉

• 3 weken later...
Geplaatst:

Eindelijk regen! De hele maand droog en heet tot nu toe.

Geplaatst:

Sinds gister avond/vanacht/vanmorgen 15cm water in de regenmeter. Het was weer erg welkom. Wel hoop ik nog een paar weken op mooi weer. 25 tot 27graden. Maar dat zal dit jaar wel niet meer gebeuren.

Geplaatst:

Mijn gebeden zijn gehoord!

image.thumb.png.e0dec8bd5bcaa04348fd02c85e33642f.png

Geplaatst:

Vandaag is het hard gegaan qua verdamping uit de potten en bakken.

Vanmorgen de boel afgedekt  vlak voordat de koperen ploert wakker werd.

Toen tegen drie uur schaduw kwam de afdekking verwijdert.

Afdekking ligt nu weer standby voor morgen nog zo'n rondje.

Gelijk de regenpijp naar het riool weer geblokkeerd want de regenton lust wel een fikse borrel.

aangepast door Grork

Geplaatst:

Afgelopen nacht rond half 3 wat onweer gerommel in de verte gehoord. Een paar drupjes regen vannacht, maar niet eens genoeg  de bovenlaag van de aarde nat te maken. 

Heel de dag al bewolkt en 23graden, met een koel windje. 

Geplaatst:
7 hours ago, Mellie said:

Deze zomer is wel een mooi voorbeeld hoe wisselvallig het kan zijn qua weer. Het voorjaar kurk- en kurkdroog en sinds juni zo veel hoosbuien... als je je grond niet goed hebt beschermd, spoelt alles weg.

En dan nog hoe het regionaal erg kan verschillen. Hier echt behoorlijk droog. Zonet ook drie druppels ipv de verwachte buien, terwijl het elders lekker hoost. Zou het helpen als ik nu op de fiets boodschappen ga doen? Zonder regenjas?

Geplaatst:

@Arja Hier regent het al twee uur aan één stuk door. +/- 2cm in de regen meter vandaag. 

Geplaatst:

@Arja: gisteren stonden de raampjes van mijn auto open, en dus viel er een hele mm regen. Uit een bui die al zo goed als voorbij leek te zijn. 

Hier al de hele dag gortdroog, zonnig zelfs. Met donkere luchten in het Westen. Ik heb de sproeiers dus weer/nog aan. 

Geplaatst:

Het is gelukt, hoera! Het regent al een uur en er springen kikkers door de tuin. En mijn boodschappen zijn een beetje nat. 😆

Screenshot_20200803-172541_Photos.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.