Erny Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Tja, smaken verschillen , maar ik ruik liever knoflook in mijn huis dan Brandnetelgier met Groene Zeep (of afwasmiddel ofzo) als luizenbestrijder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted March 2, 2012 Author Share Posted March 2, 2012 Buiten bespuiten.... dat rijmt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted March 16, 2012 Author Share Posted March 16, 2012 Nou ik vind deze proef geslaagd: Gisteravond de resterende peperplanten nog even goed laten drinken en vandaag verhuisd naar de kas. De pionier heeft afgelopen week goed doorstaan. Kan eindelijk weer naar buiten kijken, de vensterbank is leeg. Deze pepertjes "gemerkt"met een kaartje; zijn met de hand bestuift binnen dus zaad-echt. In de kas vlogen al bijen rond dus die zullen de boel wel door elkaar gaan gooien. De Black Pearl heeft mooie paarse bloemetjes, al mijn andere pepertjes hebben witte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted March 30, 2012 Author Share Posted March 30, 2012 2 weken zon in de kas....vandaag de eerste rode peper geoogst......seizoen is toch behoorlijk vervroegd !! Niet dan??!! en ik zag dat een japaleno peper ook al begint te verkleuren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limoncello Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 Ik ga nog snel een kweekbak maken met lampen. Weet iemand of dit goed is of gewoon overkill? -> http://www.dutch-headshop.com/nl/spaarlamp-125w-groei-plug-and-grow-p-650.html?osCsid=787943480dab42479db5305d759fa05aBen ik beter met gewoon 2x 36w TL 6400k lampen. Dan verbruik ik maar 72w ipv 125w maar is het kleurenspectrum wel ok dan? Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 23, 2012 Author Share Posted August 23, 2012 (edited) De Adj umba red nu bijna een jaar later...het is een heel bos....bestrijkt bijna 1 vierkante meter in de kas als ik m niet in bedwang houd met een planten-ring....en je ziet het niet meteen maar als je een tak optilt.... Hangt de plant boordevol met rode.... en groene...vruchten ter grote van een kleine tennisbal De Black Pearl heeft nu bijna een jaar later red pearls Edited August 23, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limoncello Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Waauw, die Aji Umba is gigantisch! Mijn pepers (Bishops crown, Padron, Starfish, Congo pepper en Jamaican Red) zijn zeer groot maar de pods zijn nog wat klein dus ik ga de beste overhouden en laten overwinteren zodat ze volgend jaar een voorsprong hebben. Volgend jaar zet ik deze er nog bij:Jalapeno Mucho NachoMadamme JeanetteNaga Morich of Bhut JolokiaHabanero ChocolateSweet DiabloTinkerbellPeperoncino tondiLemon drops Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 24, 2012 Author Share Posted August 24, 2012 Die adj umba red staat in de volle grond in de kas....Ik heb er ook een in een plantenbak laten staan en die is maar 10% van zijn grote broer. Ik had ze overigens in augustus 2011 gezaaid....dus je kunt aan de slag Hoe groter de bladeren, hoe groter de pods......blijkt een ongeschreven wet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limoncello Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Ik zal maar snel even een bestelling doen van mijn lijstje Zaaien in kas gaat nu wel vliegensvlug. Het overwinteren doe jij in je living veronderstel ik? Hoeveel graden is het daar dan in de winter? Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Ik doe al jaren de pepers en paprika's laten over winteren zo in de kamer.Alleen zit er aan onze kamer een serre en daar staan ze in op de vensterbank. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 25, 2012 Author Share Posted August 25, 2012 Het overwinteren doe jij in je living veronderstel ik? Hoeveel graden is het daar dan in de winter? In de keuken op de vensterbank staan ze hier...is één ruimte met de living en het is in de winter snachts 16 graden overdag 20 / 21. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 25, 2012 Author Share Posted August 25, 2012 Oktober 2011 Intussen zijn we een jaar verder en zijn er al diverse soorten geoogst...en er komen er nog veel meer bij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted November 21, 2013 Author Share Posted November 21, 2013 Even een update: Ik heb in oktober 2013 een nieuwe dosis peperzaadjes gezaaid (zie wat-heb-je-vandaag-gezaaid-geplant-seizoen-2013-t7481-30.html#p177318) en ga de actie van 2011 -2012 nog eens herhalen. Weliswaar met andere soorten; t moet ook leuk blijven natuurlijk. Even een update; zo zijn ze nu 21 november 2013: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Hier nog zo'n mafketel. Je hebt me dermate geïnspireerd dat ik ook aan het proberen ben geslagen. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 En die zet je zodra het weer het toe laat buiten volgend jaar Het begint hier ook spontaan te kriebelen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manuela88 Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 ik ga het toch ook proberen die plantjes eerder groot te hebben. heb ze net gezaait. 6x chinese 5 color,6x Habanero,6x Jalapeno, 4x roma tomaat 4x paprikadie laatste 2 deden het vorig jaar erg goed zo vroeg gezaaid, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted November 21, 2013 Author Share Posted November 21, 2013 Hier nog zo'n mafketel. Je hebt me dermate geïnspireerd dat ik ook aan het proberen ben geslagen. Ja Bubbels.... het helpt, ons verslaafde moestuinierders, de winter door @ Eveline68 Nee, ze komen niet buiten maar in de kas hier bij mij. Ze kúnnen overigens wél buiten( na 15 mei). Je moet er dan wél rekening mee houden dat de planten aan de kleine kant blijven en de 1e pepers pas tegen eind september helemaal rood gekleurd zijn. (ik heb ze eind september ook al eens uitgegraven en vervolgens in huis laten doorkleuren toen ik nog geen kasruimte genoeg had; er zaten er toen nog zóveel groene vruchten aan....)Als je ze buiten tegen een zuidmuur van je huis kunt zetten, voelen ze zich beter en zullen ook iets beter groen en eerder kleuren Wanneer had je die laatste 2 gezaaid Manuela? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manuela88 Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 vorig jaar heb ik ze halverwegen december gezaaid. gingen erg goed en hadden binnen al kleine vruchtjes in maart heb ze begin mei naar buiten gedaan en kwam toen precies nog 1 nacht vorst dat heeft alle roma's de kop gekost toen. dit jaar iets later pas naar buiten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Hier gaan ze ook de kas in. Ik vind dat dit soort "projecten" je serieus de winter door helpen. Ze geven je iets om naar uit te kijken, heel tragisch gezegd. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted November 21, 2013 Author Share Posted November 21, 2013 (edited) O Manuela, geweldig! Dan ga ik in december ook nog een paar tomaatjes en paprika's zaaien. nog ff plekjes aan t raam zoeken Edited November 21, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted November 21, 2013 Author Share Posted November 21, 2013 Ik heb de vensterbank ruimte al in de hoogte uitgebreid....allemaal losse planken...dát wel....maar echt wel een beetje "prettig gestoord" ziet het er wel uit! Hoe meer plaats....hoe voller ik t zet.....begin maart is t nét een jungle (oude foto) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manuela88 Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 dat is erg slim inderdaad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borderrose Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Oh wat gaaf!Ik heb vanaf Januari op mijn nieuwe stek ook een paar mooie ramen waar we dit toe zouden kunnen passen, nu alleen vriendlief nog even overhalen om dat zo te maken haha... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agnetha Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Nahef lezen van dit topic een aantal weken terug. Ben ik ook aan het zaaien geslagen. Drie weken terug. Paprika, peper en tomaten. Nog niet veel soorten. Moet nog bestellen. Kom er maaar niet aan te Quote Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 Komt er al iets uit? (kiemtijd is 14 dagen gemiddeld...soms komt oud zaad na 4 weken ineens op) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts