Mellie Geplaatst: 16 april 2021 Geplaatst: 16 april 2021 Schattig zo’n ongenode koolachtige. 2 Quote
Tanja65 Geplaatst: 16 april 2021 Geplaatst: 16 april 2021 Er komt opeens een schijnbaar vaste plant in mijn moestuin omhoog. Aangezien vorig jaar iets mis ging met de bordjes en ik nog niet zo heel goed alle planten buiten de gebruikelijke herken, weet ik niet zeker wat het is. Wie helpt? Ik denk zelf dat het borage is?  Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Frans Geplaatst: 16 april 2021 Geplaatst: 16 april 2021 Het zou citroenmelisse kunnen zijn. Citroenmelisse ruikt naar citroen dus wrijf eens een blaadje stuk en ruik er eens aan. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
weknow Geplaatst: 16 april 2021 Geplaatst: 16 april 2021 9 uren geleden, Tanja65 zei: Er komt opeens een schijnbaar vaste plant in mijn moestuin omhoog. Een soort geranium. (Dus niet perlargonium, die onterecht ook geranium wordt genoemd, maar de ooievaarsbek)Â Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
vegetable_girl Geplaatst: 16 april 2021 Geplaatst: 16 april 2021 Dat blad van de bloemkool lijkt er wel heel erg op! Al is dat blad iets minder gekarteld zou ik denken. Wellicht is het ook logischer dat er eerder zaad van koolzaad toevallig in mijn serre terechtkomt , dan zaad van bloemkool (die had ik twee jaar geleden staan maar vorig jaar niet). Ik zal het nog even laten staan uit nieuwsgierigheid waarschijnlijk m, tot het in de weg komt te staan voor de tomaten. 😊 Quote
rorror Geplaatst: 17 april 2021 Geplaatst: 17 april 2021 Had 2 jaar geleden wat gezaaid wat in 2020 niet opgekomen was, bak heb ik laten staan. Dit jaar komen ze wel op. Aparte manier van openen van de eerste baby blaadjes. Ik weet wat het is, weten jullie het ook? (geen groene of fruit)  1 Quote  Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers. Â
rorror Geplaatst: 17 april 2021 Geplaatst: 17 april 2021 Nee dat is het niet. Ginkgo wil ik wel binnen kort gaan aanschraffen. Quote  Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers. Â
rorror Geplaatst: 17 april 2021 Geplaatst: 17 april 2021 Hint!   Ik had nooit verwacht/gedacht dat die met zulk raar en groot blad zouden kiemen. 2 Quote  Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers. Â
weknow Geplaatst: 17 april 2021 Geplaatst: 17 april 2021 Ja beukennootje Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Tanja65 Geplaatst: 26 april 2021 Geplaatst: 26 april 2021 (aangepast) Op 16-4-2021 om 13:02, Frans zei: Het zou citroenmelisse kunnen zijn. Citroenmelisse ruikt naar citroen dus wrijf eens een blaadje stuk en ruik er eens aan. Geen citroengeur. Maarde citroenmelisse in pot stond er niet ver vandaan dus dat zou toch zomaar kunnen. Ik zet het wel in een pot en kijk wat het wordt. 26 april 2021 aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Jorieke123 Geplaatst: 26 april 2021 Geplaatst: 26 april 2021 Het komt me erg bekend voor Tanja, en dan niet als melisse, maar ik weet ook even niet wat dan wel. Het staat bij ons wel hier en daar, maar ik kom er niet op. Ik zal eens zoeken waar ze ook alweer staan Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
annaelizabeth Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 Op 16-4-2021 om 21:34, weknow zei: Een soort geranium. (Dus niet perlargonium, die onterecht ook geranium wordt genoemd, maar de ooievaarsbek)   17 uren geleden, Tanja65 zei: Geen citroengeur. Maarde citroenmelisse in pot stond er niet ver vandaan dus dat zou toch zomaar kunnen. Ik zet het wel in een pot en kijk wat het wordt. Tanja, Weknow had volgens mij al gezegd wat het is! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 Ik heb er even 1 opgezocht, en een foto gemaakt:  Ik denk niet dat het een ooievaarsbek is, die heb ik hier ook wel veel staan en die zien er toch wel anders uit. Tenminste... de soorten die ik heb staan dan. Aan deze onbekende plant komen flinke stengels zo te zien, die van vorig jaar liggen er naast. Ik kan me alleen niet zo herinneren hoe hij dan bloeit...  Oh, misschien hartgespan? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 (aangepast) Nee geen ooievaarsbek. Dit is de mijne, echt heel ander blad. 27 april 2021 aangepast door Arja Quote
weknow Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 2 uren geleden, Arja zei: Nee geen ooievaarsbek. Dit is de mijne, echt heel ander blad Vele soorten en varieteiten van die ooievaarsbek. Ook verschillend blad.  Zoek bij Google afbeeldingen eens naar bijvoorbeeld Geranium Macrorrhizum. Of type in Ooievaarsbek en zoom eens op een aantal foto's in. Dan zie je dat de bladvorm van die jij noemt, Arja, de wilde inheemse die ook wel Robertskruid heet ( Geranium robertianum) nogal afwijkt van de meeste andere in bladvorm. 2 1 Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
appelvrouw Geplaatst: 28 april 2021 Geplaatst: 28 april 2021 Op 16-4-2021 om 12:14, Tanja65 zei: Er komt opeens een schijnbaar vaste plant in mijn moestuin omhoog. Aangezien vorig jaar iets mis ging met de bordjes en ik nog niet zo heel goed alle planten buiten de gebruikelijke herken, weet ik niet zeker wat het is. Wie helpt? Ik denk zelf dat het borage is?  Het is een lastige en ik begrijp de geranium ideeën . Maar jij hebt wel hartgespan van mij gehad Tanja. Alleen die kleur is donkerder..deze kleur doet me denken aan de ridder spoor. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
speets Geplaatst: 29 april 2021 Geplaatst: 29 april 2021 Ja, hartgespan lijkt mij. Â Weet iemand wat dit is? Lijken hele grote madelieven, wel zo groot als tennisballen. Helaas geen betere foto. Â Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
appelvrouw Geplaatst: 29 april 2021 Geplaatst: 29 april 2021 Ik denk toch wel een Bellis Perennis die zijn er ook in roze tinten en ook varianten met wat grotere bloemen. Tennisballen lijkt me wel erg groot. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
appelvrouw Geplaatst: 30 april 2021 Geplaatst: 30 april 2021 Op 11-6-2020 om 00:30, weknow zei: niet veel F1´s, Appelvrouw. Eigenlijk ken ik er ook geen een. Is een van de makkelijkste om zaad van te nemen en met goede kans op goede nakomelingen. Zou het dus zeker proberen als je er zo tevreden mee bent. Merci voor de tip in juni Weknow. Het ging over sla die ik gekocht had. Ik heb twee planten in het zaad laten komen en de plantjes uit het zaad zijn iig wat uiterlijk betreft gelijk aan de gekochte planten, in de smaak heb ik ook wel vertrouwen. Ondertussen heb ik de plantjes weer in het tuincentrum gezien en weet ik de naam, Batavia Florinred.  Nu:   Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Jorieke123 Geplaatst: 3 mei 2021 Geplaatst: 3 mei 2021 Verkeerde plantjes geleverd gekregen...  Herkent iemand deze zo? Ik kan nog even betere foto's maken hoor, het is vooral een foto voor de verkoper, om te laten zien dat het geen schoenlappersplanten zijn    Ook deze, dat lijkt mij een sedum? Of kan het nog iets heel anders zijn? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
rorror Geplaatst: 3 mei 2021 Geplaatst: 3 mei 2021 (aangepast) bovenste foto lijkt wat op het rozenkransje onderste hemelsleutel? 3 mei 2021 aangepast door rorror 1 Quote  Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers. Â
Jorieke123 Geplaatst: 3 mei 2021 Geplaatst: 3 mei 2021 Na een kleine zoektocht in de betreffende webshop denk ik dat de bovenste wel eens Arabis fernandi-coburgii 'Variegata' kan zijn. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.