Arja Geplaatst: 13 april 2022 Geplaatst: 13 april 2022 14 minutes ago, Jorieke123 said: Dat is dropplant, Agastache Heee dat is hem! Ik heb ze overal in de bloementuin staan, maar blijkbaar ook in de kruidentuin. Logisch 😆 Quote
acpronk Geplaatst: 13 april 2022 Geplaatst: 13 april 2022 @Arja die van jou is ver, die van mij zag ik afgelopen zondag, en kwam in het koude Boskoop maar net boven piepen... 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 13 april 2022 Geplaatst: 13 april 2022 's Nachts wat kouder, overdag weer warmer. Hij heeft het hier blijkbaar naar z'n zin. Quote
knetterbekie Geplaatst: 18 april 2022 Geplaatst: 18 april 2022 Hallo!Ik tuinier nog maar kort dus sorry als het enorm simpel is, haha.Ik vind op 1 plek wortels van een plant waarbij alle wortels uitgroeien tot een nieuwe plant.De plantnet app komt niet met een nuttige suggestie helaas.Ik ben benieuwd wat dit is, iemand die het weet? Quote
acpronk Geplaatst: 18 april 2022 Geplaatst: 18 april 2022 Aardpeer of zonnewortel? 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Jorieke123 Geplaatst: 20 april 2022 Geplaatst: 20 april 2022 Het heeft ook wat weg van die oranje lampionnetjes. Physalis alkekengi. Die maakt flinke uitlopers. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
redzebra Geplaatst: 20 april 2022 Geplaatst: 20 april 2022 Het komt me bekend voor, die lampionnetjes heb ik ook staan, ze maken inderdaad flinke uitlopers, toch niet zeker. Quote
knetterbekie Geplaatst: 21 april 2022 Geplaatst: 21 april 2022 Bedankt voor jullie reacties, ik zal eens googlen op deze planten! Misschien dat ik er 1 laat staan om er zeker achter te komen wat het precies is Quote
Arja Geplaatst: 1 mei 2022 Geplaatst: 1 mei 2022 Vanmiddag deze mooie bloemen aangetroffen in het bos. Geen akelei denk ik, zeker geen wilde hyacinten. Maar wat dan wel? Quote
rorror Geplaatst: 1 mei 2022 Geplaatst: 1 mei 2022 @Arja Misschien "gebroken hartje". 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Arja Geplaatst: 1 mei 2022 Geplaatst: 1 mei 2022 Ja, dat is 'm! Ik wist niet dat die ook in het bos groeien. Quote
HuubvG Geplaatst: 2 mei 2022 Geplaatst: 2 mei 2022 Vorig jaar een wortelstok geplaatst, waarvan ik moet gedacht hebben dat het een stuk wortel van de artisjok was, er staat zelfs een stokje bij. Dit is zeker geen artisjok, al lijkt de kleur. Wat zou het wel zijn? Quote
Arja Geplaatst: 2 mei 2022 Geplaatst: 2 mei 2022 Kan het een primula of sleutelbloem of iets in die richting zijn? Quote
pepper Geplaatst: 2 mei 2022 Geplaatst: 2 mei 2022 Ik heb ook een vraagje. Ik had lathyrus gezaaid en dit kwam uit een van de zaadjes, maar ik heb geen idee wat het is. Met zoeken kan ik het ook niet vinden. 1 Quote
irenevb Geplaatst: 2 mei 2022 Geplaatst: 2 mei 2022 Op 21-4-2022 om 11:44, knetterbekie zei: Bedankt voor jullie reacties, ik zal eens googlen op deze planten! Misschien dat ik er 1 laat staan om er zeker achter te komen wat het precies is @knetterbekie Misschien zou het ook Circaea lutetiana kunnen zijn? Quote
pepper Geplaatst: 3 mei 2022 Geplaatst: 3 mei 2022 (aangepast) Dat zou wel heel erg leuk zijn als het wikke zou zijn. Ik kende de plant niet, maar ik vind hem erg mooi. Bedankt @Bearded johnie 😃 3 mei 2022 aangepast door pepper 1 Quote
Erny Geplaatst: 3 mei 2022 Auteur Geplaatst: 3 mei 2022 Op 2-5-2022 om 18:46, pepper zei: Ik had lathyrus gezaaid en dit kwam uit een van de zaadjes, maar ik heb geen idee wat het is. Ja, dat had ik ook. Dacht zelf ook dat het Wikke was. Heb hem gewoon tussen de Lathyrus gezet buiten. Had jij ook zaad van de Lidl trouwens? 2 Quote
pepper Geplaatst: 3 mei 2022 Geplaatst: 3 mei 2022 O, dan ga ik hem ook tussen mijn lathyrus buiten zetten, bedankt @Erny Nee, ik had geen zaad van de Lidl, ik had het zaad uit Engeland, nog van voor de brexit, gekocht. 2 Quote
Flup Geplaatst: 4 mei 2022 Geplaatst: 4 mei 2022 (aangepast) Oh, die plant (wikke) heb ik ook. Groeit als onkruid en geeft mooie paarse bloemen. Nooit geweten hoe die plant heette, nu wel! Ik laat de planten altijd staan, groeit niet in de weg en verdringt andere planten ook niet. En het fleurt mijn tuin op. 4 mei 2022 aangepast door Flup 4 Quote
woldistel Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 @Flup Er zijn ook heel veel soorten wikke. En het is familie van de lathyrus alleen niet zo "in your face" qua bloemen. Ze verspreiden zichzelf wel uitbundig inderdaad. 3 Quote
Kirsty Geplaatst: 23 mei 2022 Geplaatst: 23 mei 2022 (aangepast) Hallo. ik heb een plant in mijn tuin staan, die op mijn schema als Geum (nagelkruid) is neergezet…. Tenminste op die plek. maar het lijkt helemaal niet op een Geum. ten eerste is het blad anders, ten tweede zitten er nog geen knoppen aan, terwijl de andere Geumplanten al wel knoppen hebben. En daar waar ik vermoed dat er knoppen gaan komen zit het blad helemaal tot bovenaan waar dan knoppen zouden moeten verschijnen, terwijl Geum nagenoeg kale knopstelen heeft. Ik ga proberen een foto toe te voegen. ik had een planten herken app op mijn foon, maar die was waardeloos. Heeft iemand nog een goeie tip voor een app? 23 mei 2022 aangepast door Kirsty Extra foto toegevoegd Quote
Kirsty Geplaatst: 23 mei 2022 Geplaatst: 23 mei 2022 P.s: de roze bloemen onderin zijn van een lewisia, dus die horen er niet bij. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.