Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik of boom is dit? #2


Erny

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Kirsty zei:

heb een klein hondje rondlopen

 

Het is vooral gevaarlijk voor paarden. Die zullen het zo niet eten, maar als het in het hooi zit, herkennen ze het niet meer als zodanig.

Vandaar ook uittrekken en wegdoen, dan kan het niet uitzaaien naar hooilanden.

 

Je hondje zal er niet snel van eten: het is bitter ☺️

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze afgeknipt omdat ie het dak van de buitenkeuken omhoog wrikte. Sterke klimplant dus… maar geen idee meer wat. Kwamen kleine bloemetjes aan. Groenig nog, denk dat ze wit zouden worden. Heb er een aantal foto’s van. Hopelijk herkent iemand wat het is. Een heel zeldzame huppeldepup die in Nederland zelden tot bloei komt waarschijnlijk

35db38ede74651ff710b4fd6f27e79f9.jpg

ecd80038fe42ca897b6d802c405c2517.jpg

3c4de3ac6eca2905ba2afaa79eab90fe.jpg

0df3ecc5cff6b3dde2225e4151bce6c4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Herkent iemand deze zaailing? Hij groeide in de bak waar ik potgrond van gestorven en niet opgekomen planten in gooi. Ik heb hem opgepot omdat ik dacht dat het lupine was, maar niet dus. Het lijkt op niets van mijn zaaigoed. De donkere steel en rand van de blaadjes zijn erg specifiek. De echte blaadjes zijn harig.

 

IMG_20220621_162931.thumb.jpg.79ec237601f85d99bb45510d9aec4b1f.jpg

 

IMG_20220621_162939.thumb.jpg.d0cd83f28fe86f5eeeef199c4d14355e.jpg

aangepast door fre3ke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk mysterie. Mijn app zegt guichelheil, maar dat denk ik niet. Ingezoomd en nogmaals geprobeerd, nu zegt ie kluwenhoorn. Zou kunnen...

 

Is de steel vierkant-achtig? Denk je dat het bruine randje een kenmerk is, of gewoon kiemblad wat minder mooi is? 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Arja said:

is de steel vierkant-achtig? Denk je dat het bruine randje een kenmerk is

De steel is rond, en het bruine randje is een kenmerk. Daarom vond ik hem ook zo mooi na het kiemen.

 

Schermhoornbloem lijkt er erg op. De zaaddoos daarvan is wel langgerekt en deze lobblaadjes zijn zo rond. Voorlopig houd ik het toch maar op schermhoornbloem. Ik laat hem nog even staan, omdat ik het niet helemaal zeker weet.

 

Zonnebloem denk ik niet, ook weer vanwege de lobblaadjes. Hij zou uit een rond vruchtje moeten komen.

aangepast door fre3ke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-6-2022 om 17:49, Arja zei:

Ian, als je een van de vruchten openmaakt, kun je aan de inhoud goed zien dat het een walnoot is. Twee hersenhelften in een schil, heel herkenbaar. 

Klopt wat je zei

was dit alleen vergeten te melden

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sin Fronterasen @irenevb, veel dank. Zonnebloem heb ik inderdaad gezaaid, maar de zaailingen zagen er anders uit. Ik geloof jullie (nu toch) en heb hem uitgeplant. Zal nog een update geven tzt.

 

Herkent iemand dit onkruid? Het geeft fraaie lila bloemen van ongeveer 15 mm. Deze is 20 cm hoog 

IMG_20220625_172458.thumb.jpg.a2efa704e37b77192c183bd13e622d83.jpg

 

Volgens mij is dit spul, met de ronde zaaddozen, hetzelfde. Deze is 30 cm

 

IMG_20220627_102043.thumb.jpg.d580201f51e6c3f8f48d307fc78ddc4b.jpg

aangepast door fre3ke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...