Dahli Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Dan kom ik hier op uit: Dianthera pectoralis (Amerikaans Tilo genoemd). Zou dat kunnen? 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april 13 uren geleden, appelvrouw zei: Ik zocht op de naam tilo bij de Engelse Wikipedia maar de plant die daaruit kwam was het ook niet. Die had ik dus ook gevonden ! Maar zus zegt daarvan zijn de stengels recht. Ik heb om nog een betere foto gevraagd. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april 12 uren geleden, acpronk zei: zo te zien zat de glasplaat er nog op Goed gezien dat bleek inderdaad zo te zijn het stond in een soort kasje. Zus heeft nog een paar foto’s gemaakt maar gaat ook vandaag naar de winkel waar de plant vandaan komt. Kijken wie het eerder weet😉 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Dahli Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Ik las dat ze Tilo ook Carpenter’s grass noemen, misschien verklaart dat de grassige smaak…. 😃. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Ik vroeg me wel af..wie weet tegenwoordig nog hoe gras smaakt en ruikt 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Swa Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Graag uw advies over deze: Aan het eind van de winter ben ik allerhande dingen gaan stekken, of toch een poging tot. En van dit hier heb ik geen idee meer wat het is. Het staat niet tussen mijn nota's. Het zou een wilg kunnen zijn, echter geen andere wilg gevonden in onze tuin met gelijkaardige karakteristieken. Alle 16 stekken zijn gelukt, dus het is een makkelijke of ik had veel geluk. Bladeren zijn harig. Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 april Geplaatst: 23 april Ik zou zelf denken Boswilg, Salix Caprea. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
acpronk Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april 20 uren geleden, appelvrouw zei: vandaag naar de winkel waar de plant vandaan komt Weet ze het al? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
driepinter Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april Zou het deze kunnen zijn Justicia pectoralis - Tilo, piri piri (South America), Chapantye (Cuba) — Phytognosis Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april Dat is dezelfde als de al eerder genoemde Dianthera pectoralis. Tilo dus. Maar dat is het niet, of voorlopig nog niet totdat er bloei komt blijft het waarschijnlijk onduidelijk. @acpronk de winkel wist het ook niet meer🤨 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: maandag om 20:04 Geplaatst: maandag om 20:04 Ik ben benieuwd wat jullie van dit plantje maken. Ik twijfel tussen drie namen, ik geef ze niet want wil jullie open blik graag.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
redzebra Geplaatst: maandag om 20:29 Geplaatst: maandag om 20:29 Een familielid van de nachtschaden ? ananaskers, zwarte nachtschade, ... ? Quote
Arja Geplaatst: maandag om 20:37 Geplaatst: maandag om 20:37 Pepers hebben meestal smaller blad, maar niet allemaal, dus stiekem toch een peper? Quote
rorror Geplaatst: maandag om 21:01 Geplaatst: maandag om 21:01 33 minuten geleden, redzebra zei: ananaskers Die wou ik ook zeggen, maar dan zeg ik maar grondkers 😜 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Swa Geplaatst: dinsdag om 05:44 Geplaatst: dinsdag om 05:44 Ananaskers lijkt het inderdaad zeer sterk op. De onze zijn dit jaar trouwens niet opgekomen.... En nu is het wat laat om er nog aan te beginnen. Een andere mogelijkheid is tomatillo. Die zaait zichzelf verder, de vrucht is eveneens 'ingepakt' en wat groter. Totaal andere smaak wel. Quote
appelvrouw Geplaatst: dinsdag om 07:49 Geplaatst: dinsdag om 07:49 Jullie hebben al de drie mogelijkheden opgenoemd die ik ook in mijn hoofd heb: Peruaanse physalis, tomatillo en die nachtschade achtige met zwarte besjes die Redzebra bedoeld. Geen uitsluitsel dus nog. Met de physalis zou ik wel blij zijn de tomatillo hoeft voor mij niet zo en als het de zwarte nachtschade is zet ik hem wel ergens in het bos. Het wachten is denk ik op de eerste bloem Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Heleen1963 Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Appelvrouw : Jevroeg je af of er nog wel iemand weet hoe gras ruikt /proeft. Heb je het al eens aan een koe gevraagd ??😄😂 Zelf weet ik maar al te goed hoe gemaaid gras ruikt . Het ruikt naar : De vakantie begint weer gauw !! ( is pure nostalgie voor me hoor ,want dan gingen we logeren bij mijn favoriete oom en tante , en dat gevoel heb ik nog steeds) Ik vind het heerlijk. Maar goed dat was niet de vraag . Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.