Geplaatst: 17 uren geleden17 u Dank je, ik was nog niet toegekomen aan het opzoeken. Omdat ik eerst de bes wilde indentificeren. Hmm, plaatje daar lijkt net iets anders dan plaatje in identificatie topic en bij mij. Natuurlijk word in het gras deze niet 30 cm hoog. Al steken distels en smalle weegbree en dergelijke toch vaak wel snel hun kop op tussen uitgestelde maaibeurten, wanneer het gras nauwelijks groeit. 17 uren geleden17 u aangepast door donaldk
Geplaatst: 17 uren geleden17 u @donaldk lijkt mij Hertshooi, maar ik geen idee welke. Ik heb er zelf ook een spontaan opgekomen exemplaar.
Geplaatst: 13 uren geleden13 u Idem hier..ook zomaar opgekomen, wordt dus duidelijk door vogels verspreid..ik vermoed niet dat het in vogelvoer zit.Ja WD heeft gelijk het is een Hypericum.
Geplaatst: 12 uren geleden12 u @woldistel @appelvrouw Grote gele bloemen zouden kenmerkend zijn, maar de bloemetjes en zijn hier altijd klein en al vroeg diep donkerkleurige bessen.Zou het deze zijn, die voor in de tuin is al jaren ongeveer een meter hoog, die van de laatste paar jaar in de pot(ten) is niet hoog, maar takken lopen horizontaal.Hypericum androsaemum: deze soort staat bekend om de opvallende, kleurrijke bessen die helderrood tot dieprood zijn. De bloemen van deze soort zijn klein en minder opvallend dan die van de andere soorten, maar de stengels hebben wel een opvallende, roodachtige kleur. Deze soort wordt zo'n 100 centimeter hoog. Bij rooien moet ik wel voorzichtig zijn lees ik, want door contact kan huid lichtgevoelig worden, oh nee. 12 uren geleden12 u aangepast door donaldk
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 11 uren geleden, donaldk zei:door contact kan huid lichtgevoelig wordenGoed te weten. Ik heb het pas een stuk terug geknipt want het overschaduwde al snel andere kruidjes. Ik vind hem toch leuk en hou hem voorlopig. De bloemen waren redelijke grootte ik heb er geen foto van dacht ik zo ja plaats ik die nog. Gevonden! Lijkt op de jouwe Donald? En op die van WD, de kleur van de bessen wijkt ietsje af maar kan met rijpheid te maken hebben natuurlijk 37 minuten geleden37 min aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 50 minuten geleden50 min Dat is fytofotodermatitusIk heb er zelf vooral last van bij schermbloemigen, pas nog pastinaak, maar St Janskruid (is een hertshooi) smeersels staan er ook om bekend. Handschoenen, lange mouwen, niet op zonnige dagen verwijderen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.