Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik of boom is dit? #2


Erny

Aanbevolen berichten

Wat is dit voor leuke Plant.

 

Als het een leuke plant voor je is, dan is het een gewenste wilde plant;

Als het een ongewenste plant is, noem je het onkruid.

Zo is hondsdraf is je wilde bloementuin een wilde plant en geen onkruid, maar een niet gewenste gecultiveeerde roos dus onkruid.

Dat is het verschil tussen de benaming "wilde plant" en "onkruid". Aan een wilde plant hoort dus niet zomaar het etiket "onkruid" te worden geplakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm even een misschien domme vraag. Maar ik weet het echt even niet. Ik was eigenlijk aan het wachten tot hier bieten aan kwamen. Ik had in het najaar bieten gezaaid als experiment. Maar het begint er steeds meer als snijbiet uit te zien ... er heeft daarvoor een witte snijbiet in bloei gestaan. Dat was van een plantje die ik een keer op de mtfd als regenboog snijbiet had meegenomen. Dus euhm zijn dit nu bietjes of snijbiet ?? En ,Zou het dus kunnen dat al die mooie kleurtjes snijbiet uit een witte plant komen ?

2019052014103584931558378497.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de foto's patrijs er staat zeker snijbiet als ik dat zo zie. Maar volgens mij staan er nog bietjes tussen. Dus daar kan dr verwarring wel vandaan komen. Ik ga van de week maar eens de snijbiet oogsten en dan kijken of er bietjes overblijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand een idee wat deze zaailing zou kunnen zijn?

Ik heb dit seizoen mijn bak volgezaaid met werkelijk van alles....maar kan deze niet plaatsen....een bloem misschien? Er saat er ook maar eentje! Het gaat om het plantje rechts onderin...image20051558444409.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet alleen dat ik het ook op de tuin heb staan. Het wordt nogal groot, door de bladeren vooral, niet echt hoog, en er komen rose-paarse bloemetjes in. Het is niet winterhard. Helaas weet ik de naam dus niet.

Ja, het lijkt wel op komkommerkruid (borage), misschien is het dat ook wel, even afwachten, als er stelen ontstaan en het gaat de hoogte in is het komkommerkruid, als het vooral de breedte ingaat is het denk ik die plant met rose-paarse bloemen waar ik eerst aan dacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is wel Borage / Bernagie / komkommerkruid hoor. Kan zijn dat deze nog dit jaar tot bloei komt, maar kan heel goed zijn dat de rozet alleen maar groter wordt en volgend voorjaar gaat bloeien. Plant is veelal 2 jarig, maar kan in het 1e jaar ook bloeien. Wel goed winterhard, kan alleen niet zo goed tegen te vochtige winters of zware grond in de winter ( rot )

Perfecte bijenplant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat deze kleine zaailingen gaan bloeien zou ik heel,heel graag willen weten hoe ze heten. Zaad van een Bloomcard.

Wie o wie weet de naam van deze komende bloemetjes?

zaad-Bloomcard43351559024537.jpg

 

Inmiddels zijn ze groot- en geheel gelijk aan een tomatenplant.

Vandaag is er eentje gaan bloeien. Het is nu zeker, problem solved

 

2019-07-02-BL00Mcard-resultaat-tomatenplanten34111562092487.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...