Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Het kan wel, maar bij hard vriezen even de stam beschermen!

Ziede wel Frank

Zal de ouderdom zijn zoals bij mij, dan vergeet je weleens wat.

Ergste is dan iets wat je zelf gezegd heeft en er zone Belg je bij je pietje pakt he

Geplaatst:

-13 en overdag -11. Linke soep, ben alles met hooi en bobbeltjesplastic aan

het afdekken/inpakken. Vorstbeschermer ook aangezet in mijn muurkasje.

Ron

Geplaatst:

Limo gij woont toch in een speciale streek in Vlaanderen.

Water staat op 30 cm diep, grondvorst van -16°

Zou niet verschieten dat ge op de 1 of andere dag olie opboort, een skelet van een Mamouth & Dino vond, een grot met de overblijfselen van een nest Neanderthalers

Geplaatst:

-16°C voor België geeft de site aan. Niet voor mijn streek hé Ik zou al aan het boren zijn anders

Die 30cm was toen het vorige week of de weer ervoor zo neig geregent had.

Zeg voor het lyre, wat zijn de lengten van de balkjes op de uiteinden en hun afstanden van elkaar? Zijn er 4 dacht ik...

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Van de 16 is er eentje die me doet twijfelen, nog geen gezwollen knoppen.

Het is de Arkadia, vandaag nog eens goed bekijken.

Limo gij wordt nog een Herenboer, zo een groodgrondbezitter

• 2 maanden later ...
  • 2 maanden later ...
Geplaatst:

Helemaal goed zou ik zo zeggen he ? Mooi hoor.

Vraagje. De takken gaan nu ( of je leidt ze ) min of meer verticaal omhoog. Ga je ze binnenkort uitbuigen / uitbinden naar horizontaal ? ( zeg ongeveer met een week of 3 voor het echte verhouten ) of in boog naar beneden oid ?

Geplaatst:

Nee uitbuigen is pas in de winter als de bladeren eraf zijn.

Het zal dubbele Guyot snoei worden, na een jaar kan er Cordonsnoei van worden als ik bv 1 ligger van de 2 behoud en de andere dan telkens elk jaar vervang als Guyot snoei.

Kan ik vergelijken welke beste is voor welk druifras.

Ik zie wel tegen die tijd.

Geplaatst:

oke, ja. Doe ik ook. Maar ik buig wel voor augustus uit. Ik pas dan ook meestal wel hefige zomer ( voorzomer ) - snoei toe. Maar goed. Misschien doe ik het wel niet goed. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de takken, uitgebogen en wel, beter de knoppen kunnen ontwikkelen voor het volgende voorjaar. er minder lengte groei zou zijn ook ( afstand tussen de knopen ).

Zou ik mijn stokken opnieuw moeten zetten ( in fr dan he ? ) zou ik het wel netter doen ja. zoiets al dat van jou. echt netjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...