Dahli Geplaatst: 15 december 2024 Geplaatst: 15 december 2024 Prachtige vogels @Trea! Als ik de ruimte had….. bijzonder mooie kipjes 😍! 1 Quote
Mellie Geplaatst: 15 december 2024 Geplaatst: 15 december 2024 Ik vind amrocks toch het mooist denk ik. Zulke leukerds @trea 2 Quote
Klavertjevier Geplaatst: 15 december 2024 Geplaatst: 15 december 2024 Amrocks zijn inderdaad mooie en makkelijke kippen. Zoals eerder genoemd hebben wij daar kuikens van, maar pa is een Zweedse bloemkip, dus de twee hennetjes zijn zwart geworden en de twee haantjes zijn koekoek. De haantjes konden we helaas niet houden. De buurvrouw heeft er eentje geadopteerd maar de andere is helaas op wintersport. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 december 2024 Auteur Geplaatst: 17 december 2024 Shit, 2 uurtjes van huis en er is een kip gepakt door een roofvogel we zagen hem wegvliegen hij had er al wel aardig van gegeten maar was nog niet vol denk ik. Volgende keer de kippen weer opsluiten in hun ren als we weg gaan... 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 17 december 2024 Geplaatst: 17 december 2024 (aangepast) O née! Balen en die vogel weet het nu, waar de kippen zijn. 😡 Kon je de soort roofvogel determineren? 17 december 2024 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gitta Geplaatst: 17 december 2024 Geplaatst: 17 december 2024 Wat jammer en inderdaad die roofvogel weet nu waar hij/zij moet zijn. Goed de kippen in de gaten houden. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 december 2024 Auteur Geplaatst: 17 december 2024 1 uur geleden, appelvrouw zei: soort Tja. Dat vind ik zo irritant: niet ECHT. We zien em dan wegvliegen, en kunnen dan maar een paar dingen zien/opslaan terwijl ie weg is. Hij/zij was bruin op de rug, had een gebandeerde staart, was volgens mij niet lomp groot, en nogal behendig in het wegwezen zodra ie ons zag. Kop en poten heb ik niet goed gezien. We vinden dat het er op lijkt dat ie ons weg ziet rijden en dan toeslaat. Maar ik snap ook wel dat dat misschien een beetje ver gezocht is 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 17 december 2024 Geplaatst: 17 december 2024 6 minuten geleden, Jorieke123 zei: Maar ik snap ook wel dat dat misschien een beetje ver gezocht is Dat kun je natuurlijk uitproberen door om de hoek te gaan staan en dan terug sluipen. Of de volgende keer komen we jullie ophalen. Of we bouwen je auto na van papier mâché 😉, veel Sinterklaassurprise ervaring hier. Maar wel gek. Want als jullie achter zijn bij de ossen ben je ook wel even weg denk ik. Sperwer of Havik, of zijn er bij jullie in de wijk ook kiekendieven? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 17 december 2024 Auteur Geplaatst: 17 december 2024 stuk voor stuk hele goede plannen, doen we Voorlopig zitten de dames weer even in hun ren, en duimen we dat er geen eend gepakt gaat worden want die hok je (of wij) toch wat lastiger op. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Trea Geplaatst: 18 december 2024 Geplaatst: 18 december 2024 Wat naar @Jorieke123 zo’n roofvogel. Als je grote kippen hebt is het meestal een havik die zoiets doet. Sommige buizerds zijn ook killers, maar eten meestal wat al gedood is. Als een havik bijvoorbeeld een kip pakt, kan het heel goed dat hij prooi laat liggen voor een buizerd. Duiven en Hollandse krieltjes kan een sperwer zijn. Die pakken geen grote prooien. Als ik van huis ga sluit ik de kippen eigenlijk altijd op. Maar ook dat is geen garantie. Ik ben al verschillende kippen kwijtgeraakt. Een keer gezien dat daags na een verdwijning een buizerd rondcirkelde. Kwam een paar keer terug maar gaf het na een dag of 10 op. Na 2 weken mochten de kipjes van mij weer naar buiten. 1 Quote
Wortel Geplaatst: 22 december 2024 Geplaatst: 22 december 2024 Hier was het van de zomer een buizerd die de buur kip pakte. Buurvrouw huilend aan de deur, dus restant kip maar even voor haar opgeruimd. Buizerd zit hier nog regelmatig in de boom, een joekel is het als hij wat dichterbij blijft zitten. Prachtig dier, maar blij dat de kwartels veilig binnen zitten... 3 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 januari Auteur Geplaatst: 9 januari Tja, met zo'n net over de kippenren kan je wel hebben dat er van die plaksneeuw valt die dan vast gaat vriezen als je het niet los schudt. Dat weegt er nog best in en zorgt voor doorzakken! 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 9 januari Geplaatst: 9 januari Mijn kippen waren allemaal kwijt. Ik schrok best, want heb deze week al een paar x een kat of 2 (ze lijken zo op elkaar) weggejaagd bij het hok. Dus toen ik geen kippen zag, had ik even schrik. Zaten alle dames binnen. Weigerden naar buiten te gaan Snap ik helemaal. Quote
Mellie Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Sinds alle vuurwerkknallen hadden de dames niet meer gelegd. 19/01 weer het eerste ei, maar dan een van de auracanas. Nog niks van de amrocks. 2 Quote
Liekie Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Hier is vandaag het eerste eitje gelegd!! Het voorjaar komt eraan hoor! Als de kippen het voelen, dan moet het wel zo zijn! 3 Quote
Klavertjevier Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Onze Amrocks houden ook een winterpauze. Gelukkig zijn de "kuikens" van vorig jaar begonnen met de eerste eitjes dus we zitten niet zonder, al zijn ze wat aan de kleine kant. 3 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 februari Auteur Geplaatst: 18 februari We hebben de hele winter goed eieren kunnen eten en uitdelen/verkopen En nu beginnen ze ook weer meer te leggen. De Marans-dames hadden wel even een winterrust maar nu worden er weer mooie donkere eieren gelegd. 5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 22 februari Geplaatst: 22 februari Ik denk dat de kippen aan een tweede winterrust toe zijn? Ik kreeg weer eieren eind nov meen ik. Toen met o&n niet tot 19/1 meen ik. Toen paar weken wel en nu alweer bijna heel feb niet… Heb vandaag 3 eieren voor taart gebruikt en heb nog 3 eigen eieren. Zo jammer… maar een doosje eitjes gekocht. Quote
Trea Geplaatst: 26 februari Geplaatst: 26 februari Bij mij zijn er nu 3 kippen asn de keg. 1 Amrock heeft de hele winter doorgelegd. 1 Amrock had een winterpauze ingelast maar legt alweer een aantal weken. En sinds vorige week is ook mij Rode Island red (ook kriel) weer aan de leg. De oudere kippen laten nog op zich wachten. Maar met 3 die leggen hebben we al meer eieren dan we op kunnen. Geeft niks want het prachtige cadeautjes voor familie en zo. 2 Quote
Gitta Geplaatst: 26 februari Geplaatst: 26 februari Op 22-2-2025 om 19:30, Mellie zei: Ik denk dat de kippen aan een tweede winterrust toe zijn? Ik kreeg weer eieren eind nov meen ik. Toen met o&n niet tot 19/1 meen ik. Toen paar weken wel en nu alweer bijna heel feb niet… Heb vandaag 3 eieren voor taart gebruikt en heb nog 3 eigen eieren. Zo jammer… maar een doosje eitjes gekocht. Dit hebben de kippen bij mijn moeder ook. We kopen nu maar weer eieren uit de supermarkt tot ze weer gaan leggen. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 28 februari Geplaatst: 28 februari Jaaaa gisteren 3, vandaag 2!We zijn uit de winterstop. 4 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 maart Auteur Geplaatst: 8 maart Eind juli liet ik hier de compostbak zien die we in de kippenboomgaard hebben staan. Gemaakt van palletranden. Daar gooi ik alles in wat ik niet op mijn goede composthoop wil hebben. Uitgebloeid spul met zaad, stug en takkig spul, nou ja van alles. En van de week heb ik die palletranden er af gehaald (en daar naast weer opgestapeld) zodat de kippen een feestmaal hadden! Van allerlei beestjes en zaadjes en daar aan de zijkant zelfs kiemgroente 9 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jasophoria Geplaatst: 8 maart Geplaatst: 8 maart Ik zou het niet doen. Ze pikken niet maar een beetje van de moestuin planten, ze vreten alles op. En ze spaaien al het zand alle kanten op, ze maken er een grote puinbak van. De mest zou mijn laatste zorg zijn. ik heb 4 kippen, en heb ze nu 2 keer losgelaten, ik spreek uit ervaring. Er zitten natuurlijk wat voordelen aan, maar alleen als je nog geen groente hebt staan, en het niet erg vi9nd om al het zand terug in je tuin te vegen. Ze vreten het onkruid op en slakken, en ander ongedierte, maar helaas ook wormen, die weer wel nuttig zijn. Het is een beetje kiezen en meten. Quote
Liekie Geplaatst: 8 maart Geplaatst: 8 maart Hmpff, vlooien. Hoe kom ik er zo snel mogelijk vanaf? Telkens als ik ook maar in de buurt kom van de ren springt er vanalles op me en prikt/bijt me in mijn enkels. Net boven de sokrand. Hele kleine zwarte springbeestjes. Dat die minidingen zo'n jeuk kunnen veroorzaken zeg! Ik heb steeds minder zin in de kippen... het is gewoon altijd gedoe! Quote
tielse flipje Geplaatst: 8 maart Geplaatst: 8 maart Bloedmijt? Zo snel mogelijk? Radicaal? Binnenkant hok bespuiten met Byemite, dit is wel een giftige stof. De mijt zuigt 's nachts bloed bij de kip en zit overdag tussen spleten in het hok. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.