Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Amrocks zijn inderdaad mooie en makkelijke kippen. Zoals eerder genoemd hebben wij daar kuikens van, maar pa is een Zweedse bloemkip, dus de twee hennetjes zijn zwart geworden en de twee haantjes zijn koekoek. De haantjes konden we helaas niet houden. De buurvrouw heeft er eentje geadopteerd maar de andere is helaas op wintersport.

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

O née! Balen en die vogel weet het nu, waar de kippen zijn.  😡 Kon je de soort roofvogel determineren?

aangepast door appelvrouw
  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
1 uur geleden, appelvrouw zei:

soort

Tja. Dat vind ik zo irritant: niet ECHT. We zien em dan wegvliegen, en kunnen dan maar een paar dingen zien/opslaan terwijl ie weg is. Hij/zij was bruin op de rug, had een gebandeerde staart, was volgens mij niet lomp groot, en nogal behendig in het wegwezen zodra ie ons zag. Kop en poten heb ik niet goed gezien. We vinden dat het er op lijkt dat ie ons weg ziet rijden en dan toeslaat. Maar ik snap ook wel dat dat misschien een beetje ver gezocht is ;) 

• Like 2
Geplaatst:
6 minuten geleden, Jorieke123 zei:

Maar ik snap ook wel dat dat misschien een beetje ver gezocht is

Dat kun je natuurlijk uitproberen door om de hoek te gaan staan en dan terug sluipen. Of de volgende keer komen we jullie ophalen. Of we bouwen je auto na van papier mâché 😉, veel Sinterklaassurprise ervaring hier. 
Maar wel gek. Want als jullie achter zijn bij de ossen ben je ook wel even weg denk ik.

Sperwer of Havik, of zijn er bij jullie in de wijk ook kiekendieven? 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wat naar @Jorieke123 zo’n roofvogel. 
Als je grote kippen hebt is het meestal een havik die zoiets doet. 
Sommige buizerds zijn ook killers, maar eten meestal wat al gedood is. Als een havik bijvoorbeeld een kip pakt, kan het heel goed dat hij prooi laat liggen voor een buizerd. 
Duiven en Hollandse krieltjes kan een sperwer zijn. Die pakken geen grote prooien. 

Als ik van huis ga sluit ik de kippen eigenlijk altijd op. Maar ook dat is geen garantie. Ik ben al verschillende kippen kwijtgeraakt. Een keer gezien dat daags na een verdwijning een buizerd rondcirkelde. Kwam een paar keer terug maar gaf het na een dag of 10 op. Na 2 weken mochten de kipjes van mij weer naar buiten. 

• Like 1
Geplaatst:

Hier was het van de zomer een buizerd die de buur kip pakte. Buurvrouw huilend aan de deur, dus restant kip maar even voor haar opgeruimd. Buizerd zit hier nog regelmatig in de boom, een joekel is het als hij wat dichterbij blijft zitten. Prachtig dier, maar blij dat de kwartels veilig binnen zitten...

• Like 3
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Mijn kippen waren allemaal kwijt. Ik schrok best, want heb deze week al een paar x een kat of 2 (ze lijken zo op elkaar) weggejaagd bij het hok. Dus toen ik geen kippen zag, had ik even schrik. Zaten alle dames binnen. Weigerden naar buiten te gaan
Snap ik helemaal.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Sinds alle vuurwerkknallen hadden de dames niet meer gelegd. 19/01 weer het eerste ei, maar dan een van de auracanas. Nog niks van de amrocks.

• Like 2
  • 4 weeks later...
Geplaatst:

Ik denk dat de kippen aan een tweede winterrust toe zijn? Ik kreeg weer eieren eind nov meen ik. Toen met o&n niet tot 19/1 meen ik. Toen paar weken wel en nu alweer bijna heel feb niet…
Heb vandaag 3 eieren voor taart gebruikt en heb nog 3 eigen eieren. Zo jammer… maar een doosje eitjes gekocht.

Geplaatst:

Bij mij zijn er nu 3 kippen asn de keg. 
1 Amrock heeft de hele winter doorgelegd.  1 Amrock had een winterpauze ingelast maar legt alweer een aantal weken. En sinds vorige week is ook mij Rode Island red (ook kriel) weer aan de leg. De oudere kippen laten nog op zich wachten.

Maar met 3 die leggen hebben we al meer eieren dan we op kunnen. Geeft niks want het prachtige cadeautjes voor familie en zo. 

IMG_6666.jpeg

• Like 2
Geplaatst:
Op 22-2-2025 om 19:30, Mellie zei:

Ik denk dat de kippen aan een tweede winterrust toe zijn? Ik kreeg weer eieren eind nov meen ik. Toen met o&n niet tot 19/1 meen ik. Toen paar weken wel en nu alweer bijna heel feb niet…
Heb vandaag 3 eieren voor taart gebruikt en heb nog 3 eigen eieren. Zo jammer… maar een doosje eitjes gekocht.

Dit hebben de kippen bij mijn moeder ook. We kopen nu maar weer eieren uit de supermarkt tot ze weer gaan leggen. 

• Like 1
Geplaatst:

Eind juli liet ik hier de compostbak zien die we in de kippenboomgaard hebben staan. Gemaakt van palletranden. Daar gooi ik alles in wat ik niet op mijn goede composthoop wil hebben. Uitgebloeid spul met zaad, stug en takkig spul, nou ja van alles. 

En van de week heb ik die palletranden er af gehaald (en daar naast weer opgestapeld) zodat de kippen een feestmaal hadden! Van allerlei beestjes en zaadjes en daar aan de zijkant zelfs kiemgroente :D 

227_3319.JPG

227_3316.JPG

• Like 9
Geplaatst:

Ik zou het niet doen.

Ze pikken niet maar een beetje van de moestuin planten, ze vreten alles op.

En ze spaaien al het zand alle kanten op, ze maken er een grote puinbak van.

De mest zou mijn laatste zorg zijn.

ik heb 4 kippen, en heb ze nu 2 keer losgelaten, ik spreek uit ervaring.

Er zitten natuurlijk wat voordelen aan, maar alleen als je nog geen groente hebt staan, en het niet erg vi9nd om al het zand terug in je tuin te vegen.

Ze vreten het onkruid op en slakken, en ander ongedierte, maar helaas ook wormen, die weer wel nuttig zijn.

Het is een beetje kiezen en meten.

Geplaatst:

Hmpff, vlooien. Hoe kom ik er zo snel mogelijk vanaf? Telkens als ik ook maar in de buurt kom van de ren springt er vanalles op me en prikt/bijt me in mijn enkels. Net boven de sokrand. Hele kleine zwarte springbeestjes. Dat die minidingen zo'n jeuk kunnen veroorzaken zeg! Ik heb steeds minder zin in de kippen... het is gewoon altijd gedoe!

Geplaatst:

Bloedmijt? Zo snel mogelijk? Radicaal? Binnenkant hok bespuiten met Byemite, dit is wel een giftige stof. De mijt zuigt 's nachts bloed bij de kip en zit overdag tussen spleten in het hok.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...