Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kippen in de moestuin


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ik had een andere en die loopt nu sinds 2 dagen zonder tape. Dat gaat heel goed. Maar er lijkt bij dit kuiken helemaal geen vordering in te zitten. Hij zakt nog steeds in speid-stand. met tape kan hij prima overeind staan en rondhopsen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RedTomato ik heb dat zelf nog nooit gehad, maar ik las wel dat de ondergrond niet glad mag zijn (oud badlaken) en dat een elastiekje (8tje maken)  beter zou werken dan tapen. Misschien vind je iets met die trefwoorden voor meer info? Succes. 
🍀 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb kleine elastiekjes... ik denk dat ik een pen ga slopen en het zo eens probeer.  

Ik denk trouwens dat het mogelijk genetisch is, omdat ik er 2 met dit probleem had/heb.  

Het kuiken doet het verder goed, met een geïmproviseerd spalkje zie je bijna niet dat hij dit probleem heeft. En is zelfs één van de grotere. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oorzaken van slipped tendon/ perosis/osteochondrodystrofie zijn erfelijke factoren (meer bij zware, snelgroeiende, rassen) en voedingsfouten, zoals

mineralentekorten (Mangaan), een kalkoverschot, vitaminegebrek (vitamine B).

Het hakgewricht heeft een groeistoornis in de kraakbeen- en botvorming, waardoor de achillespees van het gewricht af zal glijden en de onderpoot gestrekt wordt.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inteelt zou het zeker kunnen zijn. Het is immers een bedreigd ras. 

 

Ik zal moeten kijken of ik niet een haan ergens anders vandaan kan halen. De mijne is immers vast familie van de kuikens sinds ze bij dezelfde fokker vandaan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb besloten dat ik het kuiken een vroegtijdig einde ga geven. Ook met elastiek bleef het pootje verkeerd staan. Het kan er prima op staan, maar het pootje staat bijna geheel naar achter gedraaid. Misschien kan het er prima op leven, want nu komt het ook gewoon mee met de rest (al valt het wat vaker op zijn neus) , maar ik wil een dergelijke (misschien medische) fout niet in de toch al beperkte genenpool hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tintin , het enige uitgekomen kuiken is nu een maand oud en duidelijk een haantje.


Ik zag het zelf al aan het rode kammetje, maar het is ook bevestigd door iemand die Sulmtalers heeft. 
Iemand hier toevallig belangstelling voor een jong Sulmtaler krielhaantje?

Anders ga ik proberen of ik dit haantje kan houden, door hem over een paar weken als hij op stok gaat bij de hennen, steeds van stok te halen en hem snachts op te sluiten in het kleine hokje.
 

Dat moet dan dicht blijven tot in de ochtend. Als hij gaat kraaien hoop ik zo te voorkomen dat hij vroeg in de ochtend lawaai gaat maken. 

IMG_4733.jpeg

IMG_4738.jpeg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...