Lisanne Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Hallo, Ik ben Lisanne en stel me even voor: Sinds een half jaar ben ik met man en kids woonachtig op een prachtig plekje nabij het bos in West Brabant. Bij ons huis hoort een "weiland cq grasveld" van ongeveer 3500 m2, waar we voor een gedeelte een moestuin met boomgaard van willen maken. Aangezien ik nog erg "groen" ben op dit gebied, heb ik mij hier aangemeld, in de hoop hier een hoop te kunnen leren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Welkom! Wat zou je zoal willen kweken? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisanne Posted October 26, 2011 Author Share Posted October 26, 2011 De droom is om enigszins zelfvoorzienend te worden, maar ik verwacht daar de tijd niet voor te hebben met drie kleine kinderen en een baan. Plan is nu om een aantal appel-, peer- en pruimenbomen te zetten, aardbeien en een aantal makkelijke groentes in verhoogde bedden. Als beginner is dat al wel voldoende denk ik. Maar voordat het plan tot uitvoering gebracht kan worden probeer ik te achterhalen welke rassen het beste in onze zanderige grond gezet kunnen worden. Tips waar ik die informatie kan vinden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Hey Lisanne welkom! Wat vruchtbomen betreft kan je terecht bij onze fruitkweker Frank Houweling:verder raad ik je aan wat boeken over moestuinieren op je nachtkastje te leggen, misschien uit de bibliotheek? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Welkom Lisanne! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Welkom, en veel [leer]plezier. Jeanne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Welkom! Als je hier een tijdje rondleest, krijg je vanzelf steeds meer eigen verbouwde groenten die je gaat oogsten , Gaan je kids ook mee plantjes zaaien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Hallo Lisanne en welkom op dit forum. Geweldige lap grond heb je voor je moestuin! Je hebt een heel seizoen om 'in te lezen' tot je gaat beginnen. Ik zou zeggen benut het goed. En ik denk dat je vooral aan Jorieke's tips veel hebt als je zelfvoorzienend wilt zijn. Voor de rest zwerven er hier genoeg tips om je te kunnen voorbereiden en volgend jaar wellicht veel te kunnen oogsten. Veel plezier! Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisanne Posted October 27, 2011 Author Share Posted October 27, 2011 Bedankt voor al het welkom! Dit wordt inderdaad een wintertje studeren en dan hopelijk aan de slag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Welkom Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 Welkom hier! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hilde Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Hey Lisanne welkom! Wat vruchtbomen betreft kan je terecht bij onze fruitkweker Frank Houweling:verder raad ik je aan wat boeken over moestuinieren op je nachtkastje te leggen, misschien uit de bibliotheek? Moet je wel zorgen dat je je tijd hier en de boeken netjes verdeelt... dit forum werkt min of meer verslavend, weet je! Quote Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Aangezien ik nog erg "groen" ben op dit gebied, heb ik mij hier aangemeld, in de hoop hier een hoop te kunnen leren! Dan hoef je alvast niet meer van kleur te veranderen. Welkom op het forum en veel plezier! Groetjes,Kamilla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Welkom Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Hey Lisanne welkom! Wat vruchtbomen betreft kan je terecht bij onze fruitkweker Frank Houweling:verder raad ik je aan wat boeken over moestuinieren op je nachtkastje te leggen, misschien uit de bibliotheek? Moet je wel zorgen dat je je tijd hier en de boeken netjes verdeelt... dit forum werkt min of meer verslavend, weet je! Dat is helemaal waar!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted November 17, 2011 Share Posted November 17, 2011 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts