Jump to content

Lisanne, nieuw hier.

Lisanne

Recommended Posts

Hallo, Ik ben Lisanne en stel me even voor: Sinds een half jaar ben ik met man en kids woonachtig op een prachtig plekje nabij het bos in West Brabant. Bij ons huis hoort een "weiland cq grasveld" van ongeveer 3500 m2, waar we voor een gedeelte een moestuin met boomgaard van willen maken.

Aangezien ik nog erg "groen" ben op dit gebied, heb ik mij hier aangemeld, in de hoop hier een hoop te kunnen leren!

De droom is om enigszins zelfvoorzienend te worden, maar ik verwacht daar de tijd niet voor te hebben met drie kleine kinderen en een baan.

Plan is nu om een aantal appel-, peer- en pruimenbomen te zetten, aardbeien en een aantal makkelijke groentes in verhoogde bedden. Als beginner is dat al wel voldoende denk ik.

Maar voordat het plan tot uitvoering gebracht kan worden probeer ik te achterhalen welke rassen het beste in onze zanderige grond gezet kunnen worden. Tips waar ik die informatie kan vinden?

Hallo Lisanne en welkom op dit forum. Geweldige lap grond heb je voor je moestuin!

Je hebt een heel seizoen om 'in te lezen' tot je gaat beginnen. Ik zou zeggen benut het goed. En ik denk dat je vooral aan Jorieke's tips veel hebt als je zelfvoorzienend wilt zijn. Voor de rest zwerven er hier genoeg tips om je te kunnen voorbereiden en volgend jaar wellicht veel te kunnen oogsten. Veel plezier!

Good things come in small packages

• 2 weeks later...
Hey Lisanne welkom! Wat vruchtbomen betreft kan je terecht bij onze fruitkweker Frank Houweling:verder raad ik je aan wat boeken over moestuinieren op je nachtkastje te leggen, misschien uit de bibliotheek?

Moet je wel zorgen dat je je tijd hier en de boeken netjes verdeelt... dit forum werkt min of meer verslavend, weet je!

Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over?

Hey Lisanne welkom! Wat vruchtbomen betreft kan je terecht bij onze fruitkweker Frank Houweling:verder raad ik je aan wat boeken over moestuinieren op je nachtkastje te leggen, misschien uit de bibliotheek?

Moet je wel zorgen dat je je tijd hier en de boeken netjes verdeelt... dit forum werkt min of meer verslavend, weet je!

Dat is helemaal waar!!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weeks later...