Amrutten Geplaatst: 21 april 2021 Geplaatst: 21 april 2021 De naar het veld gebonjourde dahlias en chrysanten een strojasje gegeven. Er wordt nog nachtvorst verwacht. Quote
Arja Geplaatst: 21 april 2021 Geplaatst: 21 april 2021 (aangepast) Wieden in de bloementuin. Morgen nog een stukkie, en dan kunnen de dahliaknollen er wat mij betreft in. Pompoen en courgette voorgezaaid, ik vind dat het nu wel kan. De eerste horizontale draad gespannen langs de stokken bij de kapucijners en de doperwten. Asperges aangemoedigd. Geconstateerd dat de gezaaide uien opkomen. Het lijkt allemaal zo traag te gaan dit voorjaar, maar misschien wil ik te snel. 🙂 Nog wat labels geknipt van plastic verpakkingen. 21 april 2021 aangepast door Arja 2 Quote
acpronk Geplaatst: 22 april 2021 Geplaatst: 22 april 2021 Op 21-4-2021 om 20:34, Arja zei: Nog wat labels geknipt van plastic verpakkingen. Ah, dat is een goede. Mijn labels zijn net op, en mijn bestelling uit China die 4 weken geleden aan zou komen is volgens mij het pakhuis nog niet uit. Het is een gecombineerd pakketje van 2 dingen van dezelfde leverancier waarvan een artikel uit China komt en de andere uit Spanje. Weet niet of ik het ooit zal ontvangen... Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 22 april 2021 Geplaatst: 22 april 2021 Water gegeven. Sjeetje wat droogt alles uit zeg. Binnen ook vol in de zon alles. Daar moet ik ook uiterlijk om de dag begieten. Zag buiten met gieten dat de courgettes eruit piepen. Wel wat later dan vorig jaar, maar toch fijn dat ze het buiten ook doen! Kweekgras eruit getrokken en aan de kippen gegeven. Quote
rorror Geplaatst: 22 april 2021 Geplaatst: 22 april 2021 20 uren geleden, Arja zei: Nog wat labels geknipt van plastic verpakkingen. Gebruik zelf ook het plastic van de melkpakken als labels. Zeker incombinatie met de watervaste merkstift blijft het goed leesbaar gedurende het seizoen. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Patrijs Geplaatst: 22 april 2021 Auteur Geplaatst: 22 april 2021 Een tijdelijk hek gemaakt om de asperges deze zomer in het gareel te houden. Gemaakt van wilgentenen en alles vastgezet met repen oude binnenband. Weer aardpeer opgeruimd en weer veel uitgedeeld. Toch de ramen weer boven de aardappels onder glas gelegd ter bescherming voor de koude wind. Quote De moestuin van Patrijs
geert h Geplaatst: 22 april 2021 Geplaatst: 22 april 2021 Op 19-4-2021 om 09:35, geert h zei: Ik ben er vanochtend achter gekomen dat afgelopen nacht een muis alle zaden van de mais en zonnebloemen heeft opgegraven in de kas. De eerste maisplantjes lieten gisteren hun kopje al boven komen, maar dat maakte de muis niets uit. Nu bedenken hoe ik herhaling kan voorkomen. En vandaag er achter gekomen dat het geen muis was, maar zijn grote neef de rat. Ik schrok wel toen ik hem over de plaats zag lopen. Normaal gesproken vind ik wat losse bladeren en zo in de tuin niet erg, maar dat word morgen verder met alles opruimen. En ervoor gezorgd dat alles wat gezaaid is, gelijk is afgedekt met plexiglas of polycarbonaatplaten. Quote
Old Rose Geplaatst: 23 april 2021 Geplaatst: 23 april 2021 De kompost bakken omgezet..het werkt goed, maar oei, mijn rug zegt dan op het laatst wel auwa😏 En in de kas veel water geven, gister middag was het er wel 31 graden..hij doet het dus goed Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Mellie Geplaatst: 23 april 2021 Geplaatst: 23 april 2021 Water gegeven. Jeetje ik blijf bezig! Heb sla en koolrabi uitgeplant. Al mijn gekochte zonerbloeiers wachten geduldig tot overpotten. Ook zij zijn rijkelijk begoten overigens. De 3 zijdehoenders zijn maar het oude hok verplaatst. Ook mijn bakfiets gerepareerd. Die staat ook in de tuin. Morgen nog wat plantjes uitsteken en meenemen op kraambezoek. De druif staat al klaar. Nog wat kruiden stekken die mee moeten. Quote
Ineke van der Gaauw Geplaatst: 23 april 2021 Geplaatst: 23 april 2021 Pronkbonen en suikermais gezaaid, binnen in bakken. Het wordt vol op mijn vensterbanken en andere plekjes binnenshuis. De temperatuur houdt geen gelijke tred met mijn enthousiasme. Quote
Arievd Geplaatst: 23 april 2021 Geplaatst: 23 april 2021 Grindpad schoongemaakt van ongewenste plantengroei. enkele plekken waar heermoes de kop op stak geschoffeld en lavameel erbij uitgestrooid, door de grond heen gewerkt, water gegeven, blijft te koud vanmorgen vroeg -5 geweest, noordenwind droogt al het gewas uit. wat hangplanten in bakken gezet. Quote
Patrijs Geplaatst: 23 april 2021 Auteur Geplaatst: 23 april 2021 De eerste tomatenzaailingen verspeend. Het laatste stukje van de tomatenkas gespit. De dahlia knollen opgepot. Wat geschoffeld en flink wat winterpostelein van tussen de frambozen naar de composthoop verplaatst. En natuurlijk weer een tas groen geoogst. Quote De moestuin van Patrijs
RobO Geplaatst: 23 april 2021 Geplaatst: 23 april 2021 landjevandeboer: bamboe ingekapseld met scherm, deel van de ontsnapte wortels gerooid, wordt vervolgd moestuin: 1 m3 pompoenbak klaargezet: compost erin en afgedekt spinazie gezaaid, mais gezaaid, rainbow voor de mooi, aardappels aangeaard, aardbeien afgedekt met vliesdoek, tulp gesneden voor in de vaas Quote
Moonsparkle Geplaatst: 24 april 2021 Geplaatst: 24 april 2021 Courgette voorgezaaid, potgrond bij de aardappels gedaan. Quote
Arja Geplaatst: 24 april 2021 Geplaatst: 24 april 2021 Laatste stuk gewied. Dahlia's in de grond gestopt. De tuin bewonderd en genietend geconstateerd dat we in 2020 veel mooie dingen geplant hebben die nu weer allemaal uitlopen. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 24 april 2021 Auteur Geplaatst: 24 april 2021 Vandaag een knutseldagje. Alle tandwielen en ketting vervangen van mijn E-fiets. Testritje gemaakt naar de tuin. Fijn dat mijn energie en dat extra beetje van de motor weer naar het achterwiel gaan. Na een kopje thee en wat geklets weer snel retour, er stond een veel te koud windje. Quote De moestuin van Patrijs
mdubbelm Geplaatst: 24 april 2021 Geplaatst: 24 april 2021 Te veel om op te noemen. Gewied, gezaaid, buiten geluncht. Planten die we gisteren bij de kweker haalden een plekje gegeven. Het pad voor de tuin weer een beetje toonbaar gemaakt, nadat het was stuk gereden door hapmachines die baggeren en een omgewaaide iep hadden verwijderd. Genoten en zo was het ineens weer half 6. Altijd later dan gepland. Quote
Vastone Geplaatst: 24 april 2021 Geplaatst: 24 april 2021 Weer water gegeven, wat bloemen gezaaid en heel veel planten besteld voor de siertuin! Worden vrijdag geleverd dus volgend weekend planten. Quote
tuinLB Geplaatst: 24 april 2021 Geplaatst: 24 april 2021 Nieuw stukje moestuin grasveld gemaakt. Bieten, andijvie en kolen uitgeplant. Verder wat onkruid verwijderd, geklust aan het nieuwe/tweedehandse konijnenhok en gekeken naar de geboorte van een lammetje. Jammer genoeg weer een rammetje. De score staat dit jaar ook 6 ramlammeren en 1 ooilam en nog 2 te gaan. Quote
RobO Geplaatst: 25 april 2021 Geplaatst: 25 april 2021 aardppelks weer aangeaard, die groeien keigoed, hopelijk geen vorst vannacht Quote
Amrutten Geplaatst: 25 april 2021 Geplaatst: 25 april 2021 Op 21-4-2021 om 20:16, Amrutten zei: De naar het veld gebonjourde dahlias en chrysanten een strojasje gegeven. Er wordt nog nachtvorst verwacht. De naar het veld gebonjourde dahlias gesnoeid, want toch vorstschade !! Aardappels onder mulchdoek komen op. 2 stuks het licht laten zien. De rest, zie boven. Water gegeven. Gespeurd naar asperges. Enkele komen boven, en daarvan weer een paar genekt bij het schoffelen. Zo blijf je bezig. Quote
Patrijs Geplaatst: 25 april 2021 Auteur Geplaatst: 25 april 2021 De asperges er verder onder gebermd ,ze kwamen boven helaas ook naast de ruggen.... De laatste kleine potjes uitgezocht en samen met wat grotere potten mee naar huis genomen. Plantjes en groen uitgedeeld en vanwege de koude wind een fikkie gestookt om weer op te warmen. Quote De moestuin van Patrijs
mdubbelm Geplaatst: 25 april 2021 Geplaatst: 25 april 2021 Tomaten, pepers en aubergines richting volkstuin verhuisd. 2 Quote
Vastone Geplaatst: 25 april 2021 Geplaatst: 25 april 2021 58 minuten geleden, Patrijs zei: Een fikkie gestookt om weer op te warmen. Gezellig en ook wel lekker met die koude wind! Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 25 april 2021 Geplaatst: 25 april 2021 Onkruid gewied bij de bloemkool. En 1 rode kool verpoot,die te dicht op de andere stond. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.