Mellie Geplaatst: 19 april 2021 Geplaatst: 19 april 2021 Het laatste potje eigen sambal open gemaakt. Die pepers moeten maar snel opschieten met groeien. Ik kreeg spontaan stress toen ik zag dat er niks meer lag! Ging heerlijk met de eigen atjar en gado gado. Quote
Patrijs Geplaatst: 20 april 2021 Geplaatst: 20 april 2021 Gisteren weer dezelfde ovenschotel, vandaag gemengde salade. Quote De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 20 april 2021 Auteur Geplaatst: 20 april 2021 Zelfgemaakte kaneelbroodjes, kaasbrood (met gerookte kaas), en een tomatensoepje. Morgen pasta carbonara maar dan met een boel prei er door. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 21 april 2021 Geplaatst: 21 april 2021 Aardappel vissoep met flink wat Russische bladkool en kruiden uit de tuin. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 21 april 2021 Geplaatst: 21 april 2021 Mmmmm asperges! Ik controleer flink, maar nog niks hier. Wij aten broodjes met oa snijbiet, vers loof van knoflook , bieslook en waterkers met een eitje en tomatensoep met heel veel basilicum en pepermunt en sloai Gisteren hadden we broodjes hamburger met dubbel gebakken eitjes en eigen zuurkool en, het zal eens niet, slaoi. De zuurkool was echt heerlijk en ik heb zelfs een jeneverbesje geproefd. Kon wel. Quote
mdubbelm Geplaatst: 22 april 2021 Geplaatst: 22 april 2021 De kas leegeten om plek te maken voor de tomaten en pepers. De laatste winterpostelein gisteren als sla. Vandaag raapstelen door de roerbak met noedels. Quote
Patrijs Geplaatst: 23 april 2021 Geplaatst: 23 april 2021 Hier gingen de raapstelen vandaag door de soep. Er bij gemengde salade met veel radijs. De winterpostelein werd uitgedeeld en de rest naar de composthoop. Quote De moestuin van Patrijs
tuinLB Geplaatst: 24 april 2021 Geplaatst: 24 april 2021 Raapstelen met spaghetti en rucolapesto. Zowel de raapstelen als de rucola uit eigen tuin (kas) Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 april 2021 Geplaatst: 24 april 2021 Brood met daslookpesto 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Amrutten Geplaatst: 25 april 2021 Geplaatst: 25 april 2021 Al 2x bloemkool Eva uit de kas gegeten. Heerlijk milde smaak. Niet zo heel kolig. Blijvertje. Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 april 2021 Geplaatst: 25 april 2021 (aangepast) Bloemkool, ik ook @Amrutten, ik weet alleen niet meer welke, maar het zijn wel mooie uit de kas..heerlijk. Omdat ik begin tomaten in de kas te zetten haal ik de kolen eruit. Enfin die bloemkool dit keer dus als soep...heerlijk met daslook en een scheutje room. 25 april 2021 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Vastone Geplaatst: 25 april 2021 Geplaatst: 25 april 2021 Rucola uit de kas voor bij de hartige taart! Pas februari gestart met zaaien in de kas, maar er wel al achter dat ik dit jaar ga proberen ook wat groenten in de herfst /winter in de kas te zetten. Leuk te gaan ervaren wat wel/niet werkt. Voor nu in elk geval al blij met wat "eigen groenvoer". 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 25 april 2021 Geplaatst: 25 april 2021 Lekker hoor, een kas vol groen en dan leeg eten voor de rest er in gaat.😋 Pad Thai met Russische bladkool stengel ui, peper en knoflook uit de tuin. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 26 april 2021 Geplaatst: 26 april 2021 'S middags een rest Pad Tai. Net heb ik salade op met de eerste asperges van dit jaar. Quote De moestuin van Patrijs
RobO Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 hier ook weer asperges, heerlijk, met kaastaart ot: tot wanneer kun je asperges eigenlijk oogsten van en plant? Quote
Amrutten Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 Tomatensoep, pasta met balletjes en spinazie en daslookpesto. Groensel allemaal uet. Quote
Amrutten Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 @RobO asperges worden traditioneel geoogst tot 21 juni. Bedoeling is, de plant voldoende tijd te geven, weer kracht op te bouwen. Komt niet op een dag, of zelfs week aan hoor. Die van mij hebben nog nooit geklaagd toen ik begin juli nog oogstte. Quote
Mellie Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 Mmm, die heb ik buiten opgegeten! Verder slaoi uet met lenteui peterselie, pepermunt en 3 soorten sla. Ow ja. En de pastasaus natuurlijk over de pasta. Quote
Patrijs Geplaatst: 27 april 2021 Geplaatst: 27 april 2021 (Gekookte) witlof. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 28 april 2021 Geplaatst: 28 april 2021 Russische bladkool en bosuitjes in een rijstnoodle cocos recept. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 28 april 2021 Geplaatst: 28 april 2021 Quiche met vergeten groente( terwijl ik al verse asperges oogst kwam ik in de vriezer nog een pakje ingevrorenen tegen) met uitgebakken veldkinnebakspek en palmkoolbloemen.. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 28 april 2021 Geplaatst: 28 april 2021 Sajoer boontjes met eigen eitjes en atjar -volgende x de kurkuma níet uit je handen laten vallen... smaakt dan toch beter- Leuke side trackDe zoon: ik snap niet waarom dit saaie boontjes heet. Het is toch hartstikke lekker? De dochter: hóe kunnen boontjes nou SAAI zijn. Ik: 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.