Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

alweer sla, van de andijvie, noten, druif, carpaccio van courgette, aardappeltje uit de oven, spekje eitje

bijna vega

(lees dit niet:

zoiets wel eens beschreven door vega-haters..., groenvoer met grondknol, in een vuurtje gelegen buikwand en twee onbevruchte embryo-beginsels...😁)

Geplaatst:

Haha Rob, weet je zeker dat ze onbevrucht waren? 
grote salade van sla Devils ear, grote oranje tomaat, basilicum blaadjes, vers rood uitje, geblancheerde peul en sperzieboon. Uit de winkel zwarte olijven en feta.
En de eerste frietjes van Lie erbij, wat een verwennerij..( en ondertussen Van Kaapstad tot Caïro op tv aan t kijken, het is een herhaling, maar een prachtige serie )74EA480D-7F9F-4CD6-A356-CB9E861283E4.thumb.jpeg.fde31aff0cdaaa9b5d35132931c61ff5.jpeg

ACD0B2B6-961A-4B1E-8A82-6629A029DBE7.thumb.jpeg.0bc5796af55c365176ad2fc74d67acfd.jpeg

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

4624d17e1027b1bf79f116af9c7370e8.jpg

Scones met vanillesuiker danwel kaneel en 3 soorten eigen jam. Op voor je boe of bah kon zeggen. Ik heb gisteren met de fruitmix van framboos geel/rood en kruisbessen jam gemaakt, vandaag alweer op. Ik had maar 2 scheppen suiker gebruikt, dus vrij zurig nog. Vandaag met de clotted cream bij de scones. Perfecte combi zo! Lekker dat zurige met die rijke smaken.
Alles op.

Ow ja. Had ook nog frambozenjam met een vleugje vanille en pruimenjam erbij.

254c9d3dc4830a28836429cbdd97dca8.jpg

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)

1 Kaapse kruisbes, jum.

Een paar waterige Japanse wijnbessen.

Kruisbessenvlaai.IMG_20210714_165032.thumb.jpg.023805177e9118fe520dd84fb5c3a3f7.jpg

In de jus bij het avondeten zat nog knoflook en jostabes uit eigen tuin. 

aangepast door fre3ke
  • Like 4
Geplaatst:

Gisteren tortilla’s met eigen pepers, sla en kruiden. Zegt de jonge, ik wil die lekkere blaadjes, staat op en hup, plukt de Peruaanse postelein. Wat een slimmerik. Dat was perfect voor in de tortilla. Lekkere crunch. Ben dol op peruaanse postelein en eet het vrijwel dagelijks en toch vergeet ik het altijd hier te noteren.
Aanrader voor iedereen: poot peruaanse postelein. Mega chrunchy blaadjes.

Vandaag aten we pasra met koriander en tomatensaus en salade uit de tuin (zonder oeruaanse postelein overigens!)

Geplaatst: (aangepast)

Weer bessentaart. Want..... een in de magnetron geweckt potje bessen ging toch gisten. En ik had nog 9 eieren over. Dus biscuitdeeg, banketbakkersroom, bessen, biscuitdeeg, bessen. Ik eet al twee dagen alleen maar taart als ontbijt en lunch, want ik heb hier geen vriezer 😋

IMG_20210716_162232.jpg

aangepast door fre3ke
  • Like 4
Geplaatst:

Gets wat naar….dat je twee keer per dag die taart moet eten, Fre3ke! 
heb medelijden met je…en ben vet jaloers! Water loopt uit mijn bakkes! 
ziet er erg lekker uit! 😊😋

• Like 1
Geplaatst:

Eindelijk mijn kruisbessenvlaai in aangepaste vorm gemaakt. Het recept dat ik had voor de compote werkte niet, de kruisbessensmurrie bleef veel te dun. Dus na 3x verwarmen en extra  jammaker toevoegen is het een soort kruisbessensaus geworden. Dat in potjes gedaan. Van de vlaai (mijn gistzakjes werken nog steeds niet, ik denk dat het aan dit type/merk ligt) na 2 dagen rijzen eindelijk een bodem gemaakt. Gisteren banketbakkersroom gemaakt en dat in een blindgebakken bodem gestort en kruisbessensaus eroverheen gesmeerd. We gaan ‘m zo testen…

445E5C69-9B7D-4E97-93FE-AFC89F3FB060.thumb.jpeg.b7a50493572ca39363a1e1a8400ec3bb.jpeg

Geplaatst:

Hij ziet er heerlijk uit! Vast geslaagde test.

Hier hadden we wok met sesam soya saus en oa eigen sperzieboontjes. Ik heb de eerste -en enige!- rijpe tomaat geheel in mijn uppie verorberd. Smaakte me goed.

Geplaatst:

Blot Jorieke?

Wij eten de laatste peultjes en de eerste wortels met de eerste gebakken aardappels en een stuk net gekregen everzwijn van t spit..een van de buren had een feestje

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...