Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

We zijn net even naar de winkel en tuin van www.vanderplanckewinkel.nl/ geweest.

Ik was er al een paar keer eerder geweest, Joep nog niet. Dus we zijn even door het bamboe-, en eucalyptusbos gelopen. Gaaf hoor. En ik heb wat verschillende zoete aardappelplantjes gekocht, kruipend bonenkruid, lieve vrouwe bedstro (omdat ik me ineens bedacht dat die mooi in ons 'bos' naast de moestuin kan. Was handiger geweest om me dat vóór de MTFD te bedenken, maar OK) een nieuwe Japanse gember omdat mijn plant van vorig jaar zoek is? Niet opgekomen, dood? Komt nog? Geen idee.

En Joep kocht 2 vleesetende plantjes voor in/op zijn vijverbakken.

Erg leuke zaak, mooie planten, veel zaden, boeken, EN een clubje naakthalskippen in verschillende kleuren dat af en toe langs komt rennen.

Geplaatst:

Inderdaad zeer leuke winkel met enorm assortiment! Vorig jaar geweest na de mtfd dag voor de pompoenen. Erg leuk gedaan toen. ff6d754294a0df7146573a7f2cfd6676.jpg

• 2 weken later...
Geplaatst:

Vandaag na de bbq workshop thuis gekomen met 3 kruidenplantjes. Gember munt, jiguolan en een voor mij onbekende kastanje wortel. Wie kent het ? Ik hoorde dat je het blad en de wortel kan eten. Waarvan de wortel sterker van smaak is. Het schijnt vooral lekker te zijn bij wild of vetvlees.

Geplaatst:

Oeh, bijzondere namen in je aankopen! Ik ken wel haverwortel, dat heb ik dit jaar voor het eerst. Niet een typo en dat je dat bedoelt? Ik heb er geen ervaring mee, alleen maar wat op de verpakking stond overigens. Alles van de plant is te gebruiken.

Geplaatst:

nog een platte slang om aan te sluiten op accupompje, heb nu 50 m...want alles is nog gortdroog

Geplaatst:
Oeh, bijzondere namen in je aankopen! Ik ken wel haverwortel, dat heb ik dit jaar voor het eerst. Niet een typo en dat je dat bedoelt? Ik heb er geen ervaring mee, alleen maar wat op de verpakking stond overigens. Alles van de plant is te gebruiken.

Nope geen typo dit keer heb echt kastanje wortel gekocht van de week even een foto maken

Geplaatst:

stratenmakerhamer, doorslijpschijfjes, 50m touw, 4000 waaltjes en wat ibuprofen

• 3 weken later...
Geplaatst:

Een serre besteld vandaag!

Een ACD Intro Grow ‘Daisy’!

De levertermijn is 3 weken, ik ben enorm benieuwd!

Geplaatst:

Gaaf! Laat die 3 weken maar snel om zijn. Hopelijk heel veel plezier er van!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Heb vorige week voor het eerst een zakje struiksnijbonen gekocht. Ben benieuwd hoeveel vruchten deze gaan dragen aangezien ze in een bak staan op het terras. En gister zijn de eerste opgekomen

DSC294317581561132721.JPG

• 3 weken later...
Geplaatst:

Al maanden in huis, maar deze week voor het eerst uitgeprobeerd: kersenontpitter:

kersenontpitter94171562997575.png

Werkt perfect. Iets van 2,50 bij Aliexpress, incl. verzendkosten.

Geplaatst:

mooi Henk

wij hadden er een van dille en kamille maar die gaat terug naar de winkel: spetters, groot gat onderin de kers, pen glijdt langs de pit

• 2 weken later...
Geplaatst:

Saffraankrokus bolletjes!

Yeah! image55431563883472.jpeg

Geplaatst:

yeah!

spruzit voor de inmiddels gehalveerde rode kool met van die groene worstvormige dingetjes....hoe heten die ook alweer...

nieuwe kersenontpitter van ali besteld...

Geplaatst:

net de kersenontpitter besteld...

toch geen problemen met die vorige?

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

vorige? die was van dille en kamille en ging terug

die van ali besteld op advies van Henk

Geplaatst:

Ik heb tijdens mijn weekendje Engeland twee moestuintijdschriften gekocht (en vervolgens op de boot terug heerlijk gelezen )

En alle zakjes zaad die ik erbij ( 2 x 10 stuks) kreeg kunnen mooi bij de voorraad.

Geplaatst:

Een hydrofoorpomp

Aardbeien (4 maar, vond ze veel te duur)

Perzik redhaven voor maar €9! Was met 50% korting.

Bogen en folie voor een tunnelkasje en wat ander zooi, maar hier ben ik het meest blij mee!

Geplaatst:

waar heb je de folie gekocht Mel?

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Hornbach. De rest ook overigens. Was een tientje voor de bogen. Folie €15 volgens mij of net andersom. Heb ook wat klemmen ed meegenomen en 150 plantenstekers. (Ik blijf ruzie hebben met mijn vorige en de huidige)

Geplaatst:

al enkele weken geleden aangeschaft en na meerdere malen te hebben gebruikt vind ik het een geweldig apparaat:

Nicer Dicer Fushion

nicer-dicer56041564717679.jpeg

dat je geen snijplank meer nodig hebt is absoluut niet waar, maar als je een aardig portie snijwerk hebt (ik maak bijna wekelijks 3 kilo huzarensalade grof) maak je het jezelf een heel stuk gemakkelijker!

Let wel een beetje op, de messen zijn echt loeischerp zoals ik al heb mogen ervaren toen ik even voelde

Geplaatst:

Vandaag naar Appeltern geweest en ik heb een nieuwe kiwi bes gekocht.

Er hingen aan deze plant al meerdere vruchten.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bij de Aldi een keukenmachine gekocht van Philips.

Vandaag gebruikt, fijn ding!

Ook niet zo groot dus makkelijk op te bergen wat mij betreft aanrader.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.