Geplaatst: 23 augustus 20232 j Een koelvriescombinatie. We hadden nog geen diepvries op een klein vakje in de koelkast na. Nu kan ik eindelijk dingen gaan invriezen! Het zal vast snel te klein zijn maar we zijn met z'n tweetjes en het is nu 5x meer ruimte dan dat we hadden.
Geplaatst: 23 augustus 20232 j 1 uur terug, Erny zei: En nu ben ik benieuwd hoe lang het duurt voordat ik die andere weer terugvind Terugvinden gaat snel, maar alleen als je wat anders zoekt. Dat andere vind je dan niet, maar wel ... Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 26 augustus 20232 j Ik heb dit kookboek met 100 hartige deegwaar recepten gekocht. Nu al veel gezien waarvan ik denk, oehhhhh, dat moet ik maken! Dit zijn de zaden. Ik ben de wortel kwijt blijkbaar. De voorste komkommer maken ze in Turkije in zijn geheel in. Super lekker! Nu lukken komkommers nooit bij me, maar ach. Ik ga het toch weer proberen volgend jaar [emoji18] wie weet komt er nog een inmaak van.
Geplaatst: 13 september 20232 j Vanochtend langs een klant in Dordrecht geweest (paar 100m van Vreeken in dezelfde straat), nadat ik daar klaar was had ik nog zo'n 20 minuten over voordat ik echt weg moest om dochter van school te halen.Dus even een kwartiertje bij Vreeken rond geneusd. Gelukkig had ik van te voren een lijstje gemaakt, voor het geval dat.Daar de laatste (?) Zak met 100 saffraan krokussen gekocht, er waren nog wel veel kleine zakjes over. Zijn wel mooie bollen, zoals @Mellie ook zei. Nu nog een plek zoeken waar ik ze in de huistuin kan planten. De moestuin is riskant, want daar zitten allerlei woelmuizen en woelratten.Ook basilicum blue spice (vanille basilicum) gekocht, die stond al een half jaar op mijn wishlist, ook uit hetzelfde rek citroenbergamot gekocht (dat was een impulsaankoop, wist niet meer zeker of ik die al had).Onderstam voor de komkommer Ardito, wel prijzig 3,95 voor 10 zaden (niet gezien dat het een F1 is, dus die is niet zelf na te kweken). Daarnaast stond de vijgenbladpompoen (boule de Siam) voor 2,50 per 10 zaden. Iets verderop in een ander rek stond diezelfde vijgenbladpompoen voor 1,95 per 10 zaden... maar de vijgenbladpompoen heb ik zelf.Ik had ook een pompoen op mijn lijst, de Crown Prince (213650), naar die was er niet want het ging van 213657 naar 213662. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 15 september 20232 j Op 13-9-2023 om 16:26, acpronk zei: ook uit hetzelfde rek citroenbergamot gekocht (dat was een impulsaankoop, wist niet meer zeker of ik die al had). Ik wist niet dat ik al zo oud geworden was... Blijkbaar heb ik deze vorig jaar ook al bij Vreeken gekocht... staat in mijn zadenlijst. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 19 september 20232 j Gedroogde pepers 🤭 En ook een pond verse Habanadas. Die ga ik volgend jaar absoluut weer proberen te kweken; ik heb er nu al vier opgesmikkeld. Dit jaar lukte het niet om een plant te kweken. Ga ik ook nog wat van die andere zaden uit de gedroogde zaaien 😁 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 20 september 20232 j Op 13-9-2023 om 16:26, acpronk zei: ..... Dus even een kwartiertje bij Vreeken rond geneusd. Gelukkig had ik van te voren een lijstje gemaakt, voor het geval dat. Daar de laatste (?) Zak met 100 saffraan krokussen gekocht, er waren nog wel veel kleine zakjes over. ....... Elk jaar vergeet ik dat dus weer, de saffraankrokusaanschaf. Maar geïnspireerd door deze post heb ik gisteren mijn broer, wonend en werkend in Dordt, geattendeerd en deze is in zijn pauze even langsgegaan en Hoera! er waren nog kleine zakjes met bolletjes. Als ik alleen op de site had gekeken had ik hem er niet heengestuurd. Dus bedankt. 🤠
Geplaatst: 21 september 20232 j Nog wat met pepers🌶️ Lekker boek, hoop mooie foto's, geschiedenis van pepers, kweken, heleboel beschrijvingen van pepersoorten, basisrecepten voor peperpastas en sauzen enzo en recepten voor diverse gerechten met pepers in de hoofdrol. En nog meer mooie foto's! Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 september 20232 j Bloembollen gekocht bij Verberghe. Ik had veel plezier van mijn tulpen in vaas dit voorjaar, en wil daar jaarlijks bollen voor gaan zetten. Daarom heel veel soorten besteld om uit te proberen. En een Madonna lelie. Die had ik eerder al eens gekocht elders, maar het bleek toen iets anders te zijn. Nu mag ik verder geen lelies meer kopen 😖 De bijen hebben er niets aan en leliehaantjes verwijderen kost tijd tijd.
Geplaatst: 23 september 20232 j Bij schoonfamilie langs, dus ook even langs Van der Wal. Pootknoflook en sjalotten en plantenlabels en boogjes voor tunnel gekocht. Gelukkig waren we op tijd, ze zijn op zaterdag tot 13.00 uur open.
Geplaatst: 23 september 20232 j @woldistel Dat is zeker een mooi boek. Heb dat boek digitaal op de e-reader. Vandaag koffiemolentje gekocht voor het verpoederen van pepers.
Geplaatst: 1 november 20232 j Zo ontzettend de schuld van @Erny met haar bietjes -gebeuren. Met nog wat extra dingen, met potten en voor potten. Marmelot was ook nog zo vriendelijk om twee setjes proefzakjes te sturen (van de meeste zakjes die ze verkopen een voorbeeld), dus als je het leuk vindt, Erny stuur ik je het extra setje even op. Pb je adres maar even dan 😀 Misschien kun je er het zakje voor de volgende groente voor moeders mee vinden. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 1 november 20232 j 59 minuten geleden, woldistel zei: Zo ontzettend de schuld van @Erny met haar bietjes -gebeuren. Graag gedaan, zie dat je je niet hebt ingehouden bij het inkopen. Vergeet ook vooral de inlegkruisjes van @Speets niet voor het wat nattere gebeuren. Oh... en op het preppersforum zijn er ook mensen die bv. ondergoed of sokken vacumeren om dat dan in de auto oid te bewaren, droog en schoon voor noodgevallen.
Geplaatst: 1 november 20232 j 2 uren geleden, Erny zei: Oh... en op het preppersforum zijn er ook mensen die bv. ondergoed of sokken vacumeren om dat dan in de auto oid te bewaren, droog en schoon voor noodgevallen. Daarvoor gebruik ik een gewoon ziplockzakje. En voor degene met kleine kinderen onder ons: dit werkt ook perfect met een nood luier+onderlegger en wat je nog meer denkt nodig te hebben. 1 november 20232 j aangepast door loes
Geplaatst: 3 november 20232 j Onlangs stonden er weer champignonkweeksets bij de Aldi. Ze staan hier nu al ruim een week in huis, en het mycelium is druk bezig met groeien.
Geplaatst: 5 november 20232 j Ik heb 12 m2 aan tegels gekocht. Telt dat ook mee?! Ow en 2 hangplanten. Ik wilde ze al heel lang, maar vond €13,95 te duur voor een suf klein plantje. In het geweld van de tegels viel 2 x €14 niet zo op. Dus heb ze eindelijk meegenomen [emoji38]
Geplaatst: 5 november 20232 j @Mellie welnee joh... als je ze allang wilt hebben is elk excuus goed 🤣
Geplaatst: 5 november 20232 j Ik ben er blij mee! Gelijk ook stekken van genomen [emoji51] die €14 gaat zo uitgemolken worden, dat wil je niet weten. [emoji1787]
Geplaatst: 6 november 20232 j 17 uren geleden, Mellie zei: Gelijk ook stekken van genomen Gelijk heb je! Wat voor soort hangplant is het? Gister Mini PC gekocht als vervanging voor mediacenter op tv. Ook draadloze muis en keyboard er bij. Was erg verrast dat de bezorger er vanmorgen al was, aangezien op zondag besteld. Had het pas dinsdag of woensdag bezorgd verwacht.
Geplaatst: 9 november 20232 j Handschoenen aangeschaft, thermo en compleet waterdicht (aan de onderkant geheel, de bovenkant tot ongeveer net halverwege de vingers) Heb er al dagen mee gewerkt, tegelpad aanleggen, rommel opruimen etc. Betaalde € 8,95 Ik vindt het super; geen koude en natte handen waarbij alle nagels scheuren en breken, zelfs met tegelen! Gekocht bij Welkoop in de winkel. Niet te koop in hun webshop 😇 maar Googlen op het merk geeft veel resultaten. Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉 Moestuinseizoen op Vlietzicht
Geplaatst: 16 november 20232 j Op 3-11-2023 om 13:02, Arja zei: Onlangs stonden er weer champignonkweeksets bij de Aldi. Ze staan hier nu al ruim een week in huis, en het mycelium is druk bezig met groeien. Zag ze vorige week ook nog staan, 5 euro. merk ben ik even kwijt was iets van profekx? 5 Euro kan dat ooit uit? 16 november 20232 j aangepast door donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.