Geplaatst: 8 april 20241 j 2 zakjes zaden bij de Lidl uit de nieuwe ‘snackgroenten’-collectie. Tomaat Tigerella Bicolor en snackkomkommer Salamanda F1. Beide voor slecht €0,49!!! Vooral voor een hybride snackkomkommer een ongelooflijke lage prijs. Dus haast je snel naar de Lidl zou ik zeggen, ze liggen niet in de standaard zadencaroussel maar apart. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 8 april 20241 j Ik was zaterdag in de Lidl in Delft, daar zag ik ze helaas niet en ook geen pioenrozen.Wel alles nog van de vorige collecties.En dat terwijl de Lidl in Waddinxveen sommige dingen niet heeft die wel in Delft liggen, en andersom. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 8 april 20241 j Net even naar de Lidl geweest, hier lagen ze wel. Maar eerst die hele toko drie keer door geweest, gevraagd aan de bedrijfsleider, plaatje in de folder laten zien. De man keek, ooh..als ze niet bij de kassa liggen dan heb ik ze niet meer. Okee. Sta ik met mijn overige boodschappen bij de kassa, zie ik ze voorbij de kassa staan, daar staan bij ons ook de planten en bloemen. Heel raar. Nu de rest van mijn boodschappen op de band laten liggen, zaden gepakt, weer terug. Maar als je al afgerekend hebt, en je wilt bloemen kopen ofzo, moet je weer terug naar de kassa! Maar, genoeg geklaagd, ik heb de zaden, en de zon schijnt! 🌞
Geplaatst: 19 april 20241 j Van die vrolijke, glimmende windmolentjes bij de Action. Hopelijk zijn de duiven er een tijdje van onder de indruk. En thermometers voor in de kas. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 19 april 20241 j min - max thermometer voor in de kas Eerst bij Bol besteld en daar kreeg ik een lege doos ?? Nu maar in de winkel gekocht 19 april 20241 j aangepast door Lia56
Geplaatst: 19 april 20241 j 42 minuten geleden, Lia56 zei: Eerst bij Bol besteld en daar kreeg ik een lege doos ?? Toch wel melding van gemaakt, hoop ik? Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 19 april 20241 j 1 minute ago, woldistel said: Toch wel melding van gemaakt, hoop ik? Natuurlijk... maar viel wel tegen...
Geplaatst: 19 april 20241 j 3 uren geleden, Lia56 zei: min - max thermometer voor in de kas Eerst bij Bol besteld en daar kreeg ik een lege doos ?? Nu maar in de winkel gekocht Suf zeg! Ik heb ook net een thermometer min/max gekocht voor in mijn nieuwe kas 🤗
Geplaatst: 6 mei 20241 j Dat je gaat kijken voor wat zakjes zaad van sla en rucola en afrikaantjes enzo en dat je dan toch ook weer thuiskomt met twee druivelaars en een gekke bes (mojo-berry, een dwergmoerbei. Mijn mojo is echt heel vaak zoek, dus die kon ik niet laten liggen 😁). Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 6 mei 20241 j Die mojo-berry is een miskoop. Niet voldoende winterhard (kan een graad of 7 á 8 vorst aan) en de vruchtjes zijn klein. Beter koop je 'Gerardi Dwarf' .
Geplaatst: 6 mei 20241 j 11 minuten geleden, Brabantse Tuinprins zei: Beter koop je 'Gerardi Dwarf' . Tsja, dat is te laat, hè, want is al hier. Kan ook in pot en ergens wat beschut overwinteren. Echt een flinke vorst die dagenlang aanhoudt, heb ik hier ook al tien jaar niet meer gezien. Wat niet wil zeggen dat het niet zou kunnen. Maar dat zie ik dan wel weer. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 6 mei 20241 j @woldistel harstikke leuk om moerbeien te hebben, heerlijk van gaan genieten, en indd gewoon in een pot zetten tijdens vorst beschut gaan zetten, mijn ene dwerg moerbei verloor dit keer al zijn blad door de late nacht vorst die gaat volgendjaar dus ook beschut staan, mijn gerardi dwarf niet omdat deze later uitloopt😇
Geplaatst: 7 mei 20241 j Eindelijk een plumeria en een nieuwe vingerlimoen! Zo blij zo blij! En ik heb zaden van deze knapperdHongkongse orchideeënboom. De zaden zijn niet helemaal rijp geoogst, maar ik hoop dat ze net als bv capsicum kiemkrachtiger zijn. Op hoop van zegen [emoji1320]
Geplaatst: 8 mei 20241 j Ja deze boom stond overal in Antalya, Belek, Side… zo’n mooie paarse stroken kilometers en kilometers lang.
Geplaatst: 11 mei 20241 j Zo’n 12 dahlia knollen kunnen kopen bij de Dahlia vereniging in Amersfoort! Lucky me! 😊🌼🌸🌺
Geplaatst: 19 mei 20241 j Aanmaakhoutjes voor de houtkachel hakken, dat gaat wel met een klein handbijltje. Maar het kan handiger, veiliger, en ook veel sneller: Deze kostte € 31.- bij Cranenbroek. Maten, materiaal, gewicht: zie commentaar bij de Youtube video. Het origineel (https://www.kindlingcracker.nl/) werkt misschien nog beter, maar is ruim 4x duurder. Alle varianten die ik bij AliExpress zag, zien er zeer gammel uit. Ik ben er blij mee. Waarbij opgemerkt moet dat je dikkere stammetjes beter eerst 1x kunt kloven met een gewone grote kloofbijl. Andere recente aankoop: een echt goede kloofbijl. Fiskars X36 (opvolger van de Fiskars X27). Review volgt, maar als ik weer te kloven haardhout heb ... Voor alle houtkachelaars: kijk op Youtube naar kanaal four38AM. (Van Richard, en ook Fred, de kachelkat). Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 19 mei 20241 j Mooie oplossing. Ziet er best wel degelijk uit en het klinkt ook zo. Je zou het tijdelijk vast kunnen zetten met een paar spijkers / krammen, maar het wegspringen/stuiteren valt me erg mee. Handig aan beide zijden te gebruiken, maar slijpen t.z.t., hoe?
Geplaatst: 19 mei 20241 j Op marktplaats een vintage naaidoos gescoord voor mijn overal en nergens rondslingerende zaden. Handig want compact, donker en droog en toch kan er veel in (genoeg voor mijn kleine tuin in ieder geval 😊).
Geplaatst: 29 mei 20241 j Vandaag binnen gekregen mijn wormery van wormekwekerij wasse tijd om mijn eigen wormen mest te maken. Daarnaast ook weer veel te veel planten/bomen gekocht, walnoot Bolle Jan en Wonder van Monrepos, Paw Paw Summer Delight, Witte Moerbei Carman, Hybr. Kaki, Diospyros x ‘Dar Sophievki’, Witte Druif Bianca en Solaris en honingbes Aurora, en Boreal blizzard, beast en beauty.
Geplaatst: 7 juni 20241 j Zonnebloem op zonne-energie. Heel soms is goedkope "rommel" toch een prima aanschaf: ^ Doet het nu al drie jaar (bij voldoende licht in de vensterbank). In 2021 gekocht voor € 0,99. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 12 juni 20241 j Niet zozeer een aankoop voor de moestuin, wel i.p.v. de moestuin. Verse Padron en Jalapeno en gedroogde Guajillo en Nora. Mijn eigen pepers zijn vanzelfsprekend nog lang niet klaar. En wij eten veel pepers, dus vandaar. De gedroogde pepers ruiken heerlijk! Trouwens…. misschien kan ik de zaden in de gedroogde pepers wel gebruiken voor volgend seizoen?! En daarmee is het dus eigenlijk weer wel een tuinaankoop 😃!
Geplaatst: 18 juni 20241 j Ik weet niet zo goed waar ik mijn vraag moet neer zetten. Wel een aankoop, dus toch maar hier ipv bij peper-topic. Het gaat immers niet over teelt. Van deze pepers heb ik vandaag 2 pakjes als Mme Jeanette gekocht bij Jumbo. Is dit nu inderdaad Mme Jeanette of toch Adjuma? Ze zijn wel heerlijk fruitig (en heeeet) trouwens. 18 juni 20241 j aangepast door Dahli
Geplaatst: 19 juni 20241 j Daar ben ik weer 😁, voorlopig de laatste, even geen aankopen meer. Voor vandaag nog: links: omdat het vast nog wel een keertje heel droog gaat worden deze zomer. midden: had nog een klein plekje in de tuin over. rechts: omdat ik de komende 100 jaar nog wel tomaten zal kweken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.