Geplaatst: 27 maart 201213 j net bij kruidvat voor 2,99 een tuinkruidenschaar....ben benieuwd Groetjes Annemiek
Geplaatst: 27 maart 201213 j aahh liep net langs kruitvat helemaal vergeten.straks maar kijken. niet gekocht wel gehaald bij de gemeente: 6 big shoppers kompost hoop dat het genoeg is, anders moet ik nog een keer heen en weer
Geplaatst: 27 maart 201213 j Annemiek, wil je even snel vertellen of hij goed knipt Heb aan oma gevraagd of ze hem wil kopen (cadeau voor m'n moeder met moederdag)
Geplaatst: 27 maart 201213 j Vandaag 2 elstar appelbomen en 2 conference perenbomen opgehaald.allemaal 20 jaar oud.Van fruitteler die ermee stopte hier in de buurt.Oja, en 35 boompalen! ( voor 0,50 p.stuk ) Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 27 maart 201213 j Annemiek, wil je even snel vertellen of hij goed knipt Heb aan oma gevraagd of ze hem wil kopen (cadeau voor m'n moeder met moederdag) Beetje laat gezien, maar heb straks de bieslook uit de tuin geknipt, ik vond het prima! Goed scherp.Op de beurs hadden ze zo een soort kammetje erbij om de kruiden tussen de bladen uit te krijgen, dat zit hier niet bij...dus beetje schudden en met schilmesje peuteren...goed te doen. Dat mens op de beurs knipte er champignons mee en paprika...ik vond het niks, was hele verpulverde troep geworden, geen reclame voor mij...maar deze knipt de kruiden erg mooi! Groetjes Annemiek
Geplaatst: 27 maart 201213 j ahum ik zou nou nooit zo'n schaar kopen, elke gewone schaar knipt toch kruiden of mis ik iets ? Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 27 maart 201213 j Heb er 1 van mijn schoonmoeder gekregen... Ik gebruik hem idd amper Hij knipt bijv. bieslook wel met 1 knip in meerdere ringetjes. Maar daarna moet je het kreng weer schoonmaken, want er blijft van alles tussen zitten. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 27 maart 201213 j En dat wat er tussen blijft haal je best handig met kammetje eruit. Vorig jaar 1 gekocht bij Boerenbond voor 9,95. Gebruik ook liever mijn scherpe mes. Had verwacht dat het meer tegelijkertijd en scherper zou knippen dan met mes. Niet dus.
Geplaatst: 27 maart 201213 j Een schepje en een harkje gekocht. Ik ben als een kind zo blij en trots. Voor mijn nieuwe tuin. Moet nog veel kopen, maar ik hou me in. Schepje ( hand schepje ) is van Wolf-Garten. Fel rood handvat , ligt heerlijk in de hand, en een roestvrijstalen blad. Prachtig lekker ding, Dat ze dat voor die prijs kunnen maken. Helemaal goed.Verder een lange schoffel. Mooie gelakte steel en vooral langggg , met duw-stok aan het einde. Nog nooit zo'n mooie gehad, en hij gaat als een mes door de boter. Heerlijk.ow ja. en zo'n onkruidsteker. Mooi licht-beuken houten handvat met een stalen lange steel en v - vorm in het staal aan het einde. Ding koste niks. Goed gereedschap hoeft niet duur te zijn.Een goedkope gardena snoeischaar voor gebruik 'van alles wat' , een allesknipper, voor gebruik nog andere dingen. Verder emmers ,wat kleine tonnetjes ,en nog wat zooi gekocht. 2 soorten grondzeil meegenomen, maar ik weet nu al dat de goedkoopste echt 3x niks is. wat een zooi. Morgen slakkenkorrels halen. O ja. en dan komt mijn kruiwagen !
Geplaatst: 28 maart 201213 j Gele stok- en stamboon zaadjes XD “Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi
Geplaatst: 29 maart 201213 j Verschillende groente zaden ( Aldi ) en bij de kringloop 2 jerrycans en 5 boeken of moestuinieren/groente en kruiden kweken alles samen voor 5,- Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 30 maart 201213 j Ik heb zo'n schaar gekregen van mijn vriendin die er niets mee deed, zij had m in haar kerstpakket gekregen. Ik heb ermee geknipt maar vind t wel lastig. Veel spul blijft er tussen zitten en idd lastig eruit te frutten. Wie naar de moestuindag komt en als eerste hier (in dit topic, niet mijn pb-bak volspammen!) roept dat ie m wil hebben is hierbij de nieuwe eigenaar. Ik pak wel weer de gewone schaar in t vervolg. Good things come in small packages
Geplaatst: 30 maart 201213 j Vandaag een potjespers besteld bij Van der Wal.Ben benieuwd hoe het werkt. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 2 april 201213 j Tagetes Filifolia (Irisch Lace, Anisillo, Liquorice Marigold) en Olijfkruid, beide bij Intratuin... Super drop en olijfsmaak!
Geplaatst: 4 april 201213 j Tonkinstokken 2.60m. ze hadden zelfs 3,20m !! Maar die passen niet in m'n auto.
Geplaatst: 5 april 201213 j Ik had een frees via marktplaats gekocht een paar weken terug.....hij ging wel wat stroef .....bleken de messen er verkeerd om op te zitten ....omgewisseld en hij gaat overal doorheen als boter nu
Geplaatst: 7 april 201213 j Bij de Aldi kon ik dezen niet laten staan voor 1,59 per stuk... Ze hebben veel verschillende soorten in de aanbieding.
Geplaatst: 7 april 201213 j bij onze aldi waren de trays viooltjes voor 0,50 centjes te koop. Ze moesten er vanaf. En ik heb een tray of 5 mee genomen.
Geplaatst: 7 april 201213 j Gister ben ik naar een kringloop winkel geweest en heb daar leuke dingen gescoord- 2 Houten plantenbakken zo groot als een kratje a € 0,95 per stuk- Klamboe nog nieuw in de verpakking a € 1,95 - Hier ga ik de ring van verwijderen en als gaasdoek over mijn vierkante meter tuin gebruiken Vandaag ga ik weer eens bij een andere kringloop snuffelen of ze nog leuke bruikbare tuinspulletje hebben
Geplaatst: 7 april 201213 j Ik ben vanochtend per ongeluk expres in de Action beland... De kweekbakjes van €2,99 werden net bijgevuld. Hij wilde wel een goede prijs maken voor een doos vol (14 stuks) maar dat zou thuis niet in dank afgenomen worden... Dus ik heb het bij 2 gelaten en een zakje tuinturf en een tuinnet.
Geplaatst: 7 april 201213 j Ook ik was bij de aldi, 24 violen 50 ct !!! niks mis mee:) Groetjes Annemiek
Geplaatst: 7 april 201213 j Het is nog even wachten op mijn Weckketel met toebehoren, maaar de bestelde extra weckpotten zijn binnen! Krijg er al helemaal zin in.
Geplaatst: 8 april 201213 j Vanmiddag even naar een open dag geweest van een kweker.... Hij had er tijm "orange" staan maar nog niet in de verkoop ....rook lekker naar tijm met sinaasappel ....heeft dat iemand van jullie al??? aardbeispinazie en witlof zaad en nog wat kruidenplantjes gekocht...... Ik liep daar wél rond met het verhaal van rantje in mn hoofd...over dat CGD Ik had eigenlijk veel meer willen kopen...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.