Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

natuurlijk ben ik ook bij de lidl geweest...en laten we zeggen dat ik voor de komende twee jaar genoeg bonenzaadjes heb .....en genoeg patisons...en genoeg peultjes...en genoeg bloemen en genoeg etc...

mezelf inhouden is niet miijn sterkste kant!

Trouwens Dennis, hier was de Australische gele pluksla wél!

heb je het misschien over het hoofd gezien?

Geplaatst:

De tweede keer zag ik hem ook niet. Maar bij jou dus wel? Hmm, misschien dat ik dan vandaag nog even bij een andere Lidl ga kijken

Geplaatst:

Bij AVEVE binnengesprongen voor een extra broodbakvorm en tegelijk ook Spaanse peper- en spinaziezaad gekocht. Pikante pepertjes heb ik nog nooit geprobeerd, ik ben dus benieuwd wat ze gaan geven

Geplaatst:

Vorige week bij Frank vier duofruit boompjes gaan halen, twee ballerina appels en twee patiokersen.

Nu ook al grotere potten aangeschaft voor de vier laatste.

Alles staat nu nog beschermd tegen de koude, volgende week denkelijk uitplanten.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Genoeg zaden om een klein dorp voor 3 jaar van zaden te voorzien dus ik mag niet meer van mijzelf..alhoewel..

Wil nog wel steeds wat naaktzadige pompoenen en flespompoenen..zucht, wil iemand met een toverstokje even zorgen dat buiten de kachel weer aangaat bij de weergoden zodat we lekker weer wat kunnen doen. ( lees zoonlief opdracht geven mag en kan nog steeds weinig behalve zaaien hahaha)

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Een pomp voor mijn watervaten voor de druppelaars automatisch te vullen.

img1019io.jpg

Geplaatst:

Toch nog even langs geweest (weer) bij de lydl

Deze lidl had wel meloenen dus watermeloen en weet niet meer welke meloen haha hoe ik die moet gaan moet ik nog gaan onderzoeken maar komt goud.

Ook nog andijvie aubergine meegenomen,nu hoop ik toch echt wel genoeg te hebben.

Bij Aldi hadden ze geraniums en dus meegenomen ,deze heb ik nog nooit als zaad gekocht dus ben benieuwd hoe dat het gaat.

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Geplaatst:

Ik heb bij IKEA de MOPPE Miniladekast gekocht.

Het was voor het eerst in jaren dat ik daar weer eens binnenkwam.

Maar wat is dat een giga gigantische winkel zeg niet te geloven.

moppe-miniladekast0135958pe292947s429021361053198.JPG

Echt een handig kastje voor de beginners onder ons.

De binnenmaten van de laatjes zijn 13,5 cm breed bij 16,3 cm diep bij 9 cm hoog.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Ja Jorieke,

Je hebt inderdaad gelijk.

Ik was vergeten dat erbij te vermelden.

Groetjes Conny.

Geplaatst:

@Connie, ik denk dat je je kasje hier had moeten plaatsen in plaats van "wat hebben we in de tuin gedaan".

Ik heb vandaag niets gedaan in de tuin, het was er wel de plaats voor geweest.

Maar mijn nieuwe aankoop zet ik toch maar liever nog niet op de tuin.

Mijn aankoop is namelijk een tomatenkas-3-m-met-kweekrekken. ... ...

Wouw, wat een ruimte, mooi!

Geplaatst:

Hoi Huub,

Je hebt helemaal gelijk.

Maar ik zal het hier niet voor de tweede keer plaatsen.

Dus dan maar een link er naartoe.

blog/Conny/een_nieuwe_tomatenkas_en_een_nieuw_tuinhuis._b-1630.html

Bedoel je met wat een ruimte nu de kas of het tuinhuis ???

Ik ben trouwens heel blij met beide.

Alleen moet ik nog wachten tot eind April voor ik ze beiden kan gaan gebruiken.

Groetjes Conny.

Ik heb de link veranderd !!!

Jorieke als het gelukt is mag je deze weghalen.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ik bedoelde de kas, mooi hoog en lang, ideaal voor de tomaten!

Maar je tuinhuis is ook mooi ruim hoor! Is het een eigen tuin en gaan jullie 's zomers ook overnachten? Bij ons om het volkstuincomplex mocht dat tot nu toe niet.

De link die je geeft leidt naar pagina 36 van het topic, november 2012. Foutje?

Edit: niet naar pg 36 maar 26

aangepast door Gast

Geplaatst:

Vandaag gekocht: Goed aantal tijmzaadjes. Binnenkort verhuis ik naar de eerste verdieping van het oude kantoorpand waar ik nu woon, dan krijg ik ook een balkonnetje Dus die ga ik dan HELEMAAL volproppen met balkonrailingbakken, grote plantenbakken en hanging baskets

Heb er nu al zin in, eindelijk weer buiten wat telen - en dan kan ik tenminste m'n gordijnen opengooien, op de begane grond kon ik dat niet, dus kregen m'n plantjes ook geen licht

Geplaatst:

Zojuist een Aloë Vera plantje, een kappertjes plantje, een koffie plantje, een mirte boompje, een zouthout plantje, saffraankrokusjes zaden, anijs zaden, smeerwortel zaden, zwarte moerbei zaden, tabaks zaden, jeneverbes zaden, duindoorn zaden, chia bonen, kiwi zaden, heelblaadjes zaden, vlooienkruid zaden, en wat kruisbladige wolfsmelk zaden gekocht.

Geplaatst:

Wat een leuke selectie van veelal bijzondere planten zeg! Enne zouthout???

@Tania: wat leuk voor je dat je dan tóch dit jaar nog wat kan gaan verbouwen!

En wat heb ik wél gekocht voor het tuingebeuren (de hoofdzaken bleken allemaal uitverkocht... zie Klaagbaak ).

Cocopeat en die Orchideeëncocopeat, thermometertjes (stick on window met zuignapje, zie ik net), grote plastic bloempotten, plastic bloembakken, nog meer tomatenklemmetjes, rol vreemd aanvoelend worteldoek, slakkenkorrels (hoop dat het de goeie zijn), Yakitori-stokjes en een Power Cell (om je mobiel e.d. mee op te laden als je in stroomloze omgeving bent, zoals mijn moestuin en huisje). Dit alles (en nog meer maar niet tuingerelateerd) bij de Action dus.

Timers en stekkerdozen voor de TL'letjes (komen boven de plantjes) en zon oplaadbaar leeslampje (Sunnan, geven heel erg goed (lees)licht) bij de Ikea.

Geplaatst:

Verdorie die laatste heb ik gemist bij Ikea, daar was ik pas en zo`n lamp zocht ik net. is dat ook n lamp van buy one give one?

Hoe bevalt hij?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Schap was behoorlijk leeggeroofd en ze hadden alleen nog maar oranje en zwarte.

Maar ben extreem enthousiast over deze lampjes. Geven lang en fel licht.

Ook handig bij het slakkenrapen, kan je hem over je schouder hangen... heb je twee handen vrij... Slak-busters...

Maar bedoel je dus deze (zo'n 15 euro p.st.)?

En bedoelen ze met dat "buy one give one" dat het zo'n goed artikel is dat je die automatisch wilt weggeven??

img184643511361387484.JPG

Geplaatst:

Heb me weer eens goed laten gaan, vandaag geleverd:

Loodvlies batterij 7Ah.

Solar laadregelaar voor zonnepaneel.

Vlotter voor waterpomp drainwater aardbeien.

De waterpomp was al geleverd en een zonnepaneeltje heb ik nog liggen.

Kan ik morgen beginnen uit te testen in de serre om het watervat van de binnenaardbeien auto te vullen.

Dan nog een Welco gassoldeerset gekocht om de gaten in de worteldoek sneller te branden dan met een elektrisch soldeersetje.

Gaat dan met een mesje erop dienstdoen als ontsmettend mes om tomatendieven-komkommerscheuten-komkommers & meloenen oogsten-meloenzijscheuten te snijden.

Geplaatst:

vanmiddag bij de intratuin geweest.

Zag ik gelijk een makkelijke moestuin in de aanbieding staan.

Ipv €1,95 nu €14,95 Het gaat hier dan wel om de goedkope versie van hun (ze verkopen meerdere soorten namelijk)

120 bij 120 en 20 cm diep.

Het leuke was dat ik nog een cadeau kaart had waar een klein beetje op stond.

Uiteindelijk heb ik €12,40 hoeven te betalen.

Geplaatst:

"Ipv €1,95 nu €14,95"...???

Dat lijkt me een typfoutje... anders is het helemaal geen lekkere aanbieding...

Geplaatst:

whahaha ja die klopt niet helemaal lol

moet dus zijn:

ipv €19,95 nu €14,95

Geplaatst:

De munt plantjes van de Albert Heijn stonden me zo zielig aan te kijken :C Dus heb er tegen beter weten in toch maar ééntje geadopteerd. Zo te zien en ruiken een kruizemunt, hebben die lolbroeken er nergens op gezet. Maar ruikt iig lekker

Geplaatst:

De Ikea-stellingkastjes Hyllis waren weer op voorraad dus gisteren er gelijk maar 4 meegenomen.

Geen ruimtegebrek in de vensterbank dít jaar!

Geplaatst:

van middag bij aldi 1 rol anti worteldoek in de aanbieding gekocht € 15,99

lengte 25 m breedte 1m 100gr m2

ging daar vlot van de hand

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.