Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:
Op 19-4-2025 om 18:51, Petrasmoestuin zei:

Hij zegt: je denkt zeker dat het daarin blijft, dat spat er gewoon over.

Ik heb nog geen pot gezien in jouw foto's, het verpakkingsmateriaal spat er gewoon over.

Geplaatst:

Ja, @Donald thuis aangekomen bleken ze een slagje groter, ook erg handig een tussenmaatje. 👍

Geplaatst:

Vanmiddag op de stoep van Eetbaargoed: Nikita's gift (kaki), Kordia (zoete kers op Gisela onderstam) en een Ecolette (appel, laagstam). 🤸

Die Ecolette heb ik al eerder gehad, fijn appeltje, maar moest toen wijken voor de konijnenren.  Planten zien er prima uit, stevig verpakt ook 👍 @Fruitige Esther

Om de kring weer te sluiten, mijn laatste oude konijn vindt de doos waar de Ecolette in zat, ook interessant 😄 

IMG_20250424_150603883_HDR2.thumb.jpg.398094affa2dec1b4c20d80c0771809a.jpg

aangepast door woldistel

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Stapel gisteren op de koningsdag gescoord voor 2,50

20250426_111052.thumb.jpg.8430386759691a162d910481f70644b4.jpg

Geplaatst:

Wat een bof!

Jij hebt lekker te lezen in je tuinstoel in het zonnetje.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Morgen wordt het de grote uitplantdag dus nog wat meer grote potten voor de pepers en extra onderschalen gekocht + 160 liter potgrond en nog een doos mestkorrels. 

Geplaatst:

Tuinkrukje met opbergvakken.

P1060349.thumb.JPG.8f34856b02ec014bc69ac1688cce8aa6.JPG

Geplaatst:

Zo gaaf! Ik wil deze ook. Hij zal niet overal tussen mijn tentenkamp passen vrees ik, maar hij is sowieso altijd handig. Ik heb zojuist ook vele P-potjes besteld @Rookie 

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Deze vergeten te delen afgelopen dinsdag. Bij deze alsnog. De bestelde pepers en wat ik erbij kreeg. Links is mijn eigen bestelling en rechts wat ik er extra bij opgestuurd kreeg.

20250502_141955.thumb.jpg.76af93ce7375ac0731a25b926ffbe774.jpg

Geplaatst:

@GittaHeb ook wel eens via haar zaden gehad, via zaden ruil. Ze heeft leuke soorten, maar van enkele was het gene wat uit het zaadje kwam niet de gene die op het label stond. Maar alsnog kwam daaruit een leuke aparte peper.

Geplaatst:

Ja echt jammer dat ze ermee stopt. Alles zo professioneel ingepakt. Ook de site heel leuk en duidelijk.

Ik had er 7 besteld en heb er dus 14.

@rorror dat kan gebeuren, maar dat heeft ze ook uitgelegd op haar site dat dit weleens gebeurt.

Geplaatst:

Naar de opendeurdagen van kwekerij de Zoetewei geweest. Het is ook een eindje rijden dus moest het ook de moeite zijn. Mijn vriendin vindt dat we al veel fruitbomen hebben en had geen zin in de autorit en kon dus mijn goesting kopen, meeste planten zijn nog niet groot dus oogt het nu minder als het werkelijk is wanneer alles volwassen gaat zijn🤫

- zoete aardappelen, kleine plantjes van Marjoke en witte van Ecohoeve

- Apios Americana

- honingbes Boreal Blizzard en  Boreal Beast

- kornoelje Pioneer

- kweepeer Champion

- Mispel Nottingham

- olijfwilg umbellata Amber

- pawpaw Georgia

- vijg: White marseille en blanche d'argenteuille

- tamme kastanje Marlhac

- chayote plantje

- uiensoepboom toona sinensis

- japanse gember Crûg's Zing

- aardbeiboom 

- paddenstoelplant rungia klossii

- 3 zaailingen van paarse asperges

Geplaatst:

Vanmorgen 10 zakken Giro tomaten en groentegrond gehaald in de aanbieding. Foto volgt.

Ik zei wat ik vond in de Augustiner grond: plastic, tierap, papier, enz.

Zegt ze bij de kassa: Oh die simpele Blumenerde, daar smijten ze van alles in.

Nou leuk, als je daar 10 zakken van gekocht hebt. Nog 3 thuis liggen. Krijg niet mijn geld terug, want het is toch rotzooi en goedkoop.

Ik ga wel een laagje onder in de speciebak en grote bakken doen en daarboven dan de giro.

@Rookie had er al 6 voor mij meegenomen vanuit Nederland, en dezelfde dag had ik er al 3 gebruikt en de volgende dag een halve zak. 

Grond Giro.jpg

Geplaatst:
23 uren geleden, rorror zei:

@GittaHeb ook wel eens via haar zaden gehad, via zaden ruil. Ze heeft leuke soorten, maar van enkele was het gene wat uit het zaadje kwam niet de gene die op het label stond. Maar alsnog kwam daaruit een leuke aparte peper.

Volgens mij is bijna alle leuke aanbod tegenwoordig 'Open Pollination'. In mijn eigen jaren Jungle met planen die door en inelkaar groeien misschien een of twee keer een rode lemon drop en misschien nog een foutje gehad. Witte/groene Grandpa's Home Pepper was in het begin was mogelijk een genetisch foutje, welke in de zaadjes werd doorgezet dus niet vanwege open pollination.

Hopelijk heeft ze nog wat over en doet dan mee aan de Turbo;-).

aangepast door donaldk

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:
4 uren geleden, simonvb zei:

kwekerij de Zoetewei

Ik wil ook een keer gaan, zat heel klein beetje te twijfelen om dit jaar te gaan. Wel flink rijden.

Misschien in het najaar of volgend jaar. Of wachten tot ik een nieuwe tuin in Bodegraven krijg. Leuke banaan scoren. Maar heb ook nog een goed plekje nodig.

Geplaatst:

Nou ja, aankoop, dat niet, maar wel nieuw, zelf geprint.

Schoteltjes voor die kleine potjes van de Lidl waar geen schoteltjes bij zaten.

sgudl1.jpg

Ik had er precies 9 nodig.

sgudl2.jpg

Geplaatst:

Oh wat handig zo'n printer. @HuubvG

Geplaatst:

P7, P9, P11 en P13 potjes gekocht.

Alle airpotjes 8 cm, 6,5 hoog
11 cm, 10 cm hoog
12 cm, 8,5 cm hoog gaan weg.

Mocht je interesse hebben, schrijf mij dan een pm. Het liefst allemaal tegelijk weg.
8 cm: 73 stuks.
11 cm: 41 stuks.
12 cm: 40 stuks.

Nieuwe bakjes.jpg

Bakjes.jpg

20250513_161038.jpg

20250513_161051.jpg

20250513_161104.jpg

Geplaatst:

De zomer is geeneens begonnen en in mijn kas is het met de deur + raam open nu al 40 graden overdag. Mijn zijkanten van de kas lopen schuin waardoor het niet echt handig is om met goedkope rolgordijnen te werken, dat leek me een ideale oplossing. En van die "vitrage" doeken aan de buitenkant bevestigen geeft ook weer gedoe. Vandaar dat ik zojuist een blik kassenwit heb besteld.Dit weekend maar aanbrengen dan.

Screenshot_20250513_214702_Chrome.jpg

Geplaatst:
Op 12-5-2025 om 15:35, Petrasmoestuin zei:

10 zakken Giro tomaten en groentegrond gehaald in de aanbieding. 

... wat ik vond in de Augustiner grond: plastic, tierap, papier, enz.

Waarom troep kopen waar je uiteindelijk niks aan hebt terwijl  je in Duitsland woont en daar bij de Aldi  voor een werkelijk schappelijk prijsje een echt hoogwaardige potgrond kunt kopen. Hij is alleen niet het hele jaar verkrijgbaar maar moet momenteel nog te koop zijn. Zelf haal ik er ieder jaar een behoorlijk aantal zakken van voor een prijs die je in  Nederland betaalt voor potgrond die  meer lijkt op het bij elkaar geveegde afval van een timmermanswerkplaats dan op fatsoenlijke potgrond. 

De premium blumenerde kost er 2.49 euro voor een 20 liter zak. De qualitäts blumenerde kost 1.99 euro per 20 liter.  Met beide al jaren  zeer goede ervaringen.

Aldi1.thumb.JPG.ed06a3330ec873526f7edcf6aa0b9de1.JPG

Samenstelling premium 

Aldi2.thumb.JPG.96e6fb48bfdfa68e836b657b2041db8e.JPG

Samenstelling qualitäts 

Aldi3.thumb.JPG.80d83a488b63efba26be21a9fcc9ac22.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Omdat ik van anderen hoorde dat de grond slecht was bij de Aldi.
Blumenerde kan ik helemaal niet meer zien. Er moet iets van Tomaten en Gemuese Erde op staan, want wat die mevrouw zei: oh die goedkope Blumenerde, daar gooien ze allerlei rotzooi door. Want het is voor bloemen, niet voor de groente denk ik dan.
Jij zegt 1,99 euro voor 20 liter, dat had ik nu in feite ook. En als ik later wat meer betaal omdat het niet in de aanbieding is, dat maakt niet uit. Ik ben er tevreden mee en ga niet weer experimenteren.  Ik heb nu al 4 soorten gehad en ik houd mij nu even aan deze.
Maar dank je voor je antwoord en fijn dat jij er blij mee bent,

Geplaatst:
37 minuten geleden, driepinter zei:

kassenwit

Smeer je dat op glas of op polycarbonaat? Of kan dat op beiden?

Geplaatst:

Ik heb het nog nooit gebruikt, maar volgens de advertentie is het geschikt voor glas en kunststof. En ik ga het denk ik opbrengen met zo'n goedkope hogedrukspuit van 3 liter

Edit. een drukspuit dus met zo'n pompje

aangepast door driepinter

Geplaatst:

Driepinter, er is ook Temperzon, dat werd hier eerder vaak besproken. Het is denk ik zo'n beetje hetzelfde, misschien een prijsverschil. Hier staat het kasje achter het huis, heb het weleens 'gewit', ik vind het een doodse aanblik hebben.

Sinds vorig jaar heb ik een schaduwnet als nieuwe aankoop bij Welkoop gehaald en dit over de kas en over een gedeelte van de tuin gespannen.

image.jpeg

Dat staat een stuk beter, je kunt nu zo de kas inkijken en wat erachter is. Het is merkbaar koeler onder het doek van 3 bij 4 m. Wel iets donkerder, maar dat krijg je ook met witsel.

Alleen moet ik het voor dit seizoen nog gaan opspannen, dat is er nog niet van gekomen vanwege een verrekte rug. :-|

Geplaatst:

Twee 55% schaduwdoeken voor die lange, hete zomer, die we gaan krijgen.🫠

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.