Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Een nieuwe foodprocessor van Magimix 4200xl.

heb vanmiddag al bitterkoekjes-appetaart-vruchtenbrood gemaakt en pompoen gerapstvoor morgen.

Of pompoenbrood of cake-en pompoensoep.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Van de week een partij azobe planken gescoord via MP dat worden zes verhoogde bakken van 4m bij 1.45 m

Alleen met een normale zaag kom je er niet door heen, heb meteen een handcirkelzaag via MP geregeld.

Geplaatst:
Afgelopen zomer ontdekte ik eindelijk het genot van goede kookboeken toen ik Homemade zomer van Yvette van Boven aanschafte.

topboek! probeer vooral ook de bloemkoolsoep met blauwe kaas

heb vanmiddag al bitterkoekjes-appetaart-vruchtenbrood gemaakt en pompoen gerapstvoor morgen.

Ja, super zo'n apparaat, we gebruiken hem bijna dagelijks, brooddeeg, eiwit, cake, slagroom, kruimeldeeg, mayo, pateetje, noten, zuurkool, rode kool, reepjes knolselder en yacon, inmaakschijfjes, soepjes, kartoffelpuffer...alleen dat schoonmaken hè, we wassen m meteen na de actie heet af en laten hem opdrogen, dat gaat t snelst (de afwasmasjien vertrouw ik niet zo met dat aggressieve wasspul)

vandaag een diamantvijltje gekocht voor de snoeischaren, ik heb al het gereedschap geslepen van de week (zou ik dus veel vaker moeten doen )

aangepast door Gast

Geplaatst:

RobO ? Wil je een fotootje maken / plaatsen van dat diamantvijltje ? Wat is dat voor ding

( ik moet ook nodig es aan de snoeischaren slijpen en schoonmaken )

Geplaatst:

deze is bij jou in de buurt

voor de spade en schoffels gebruiken we een halfronde zoetvijl van 20 cm lang (of we houden ze stiekum even tegen de slijpschijf, mag eigenlijk niet van de slijpcursusjongens omdat de harding verslepen wordt als het metaal te heet wordt )

heggeschaar gegolfd laten we slijpen

Geplaatst:

Ah ! die ken ik ( niet de slijpset ). Die zitten op de fiets 5 minuten van mijn tuin Tópkwaliteit in álles.

Ga ik langs voor die set.

Geplaatst:

Een nieuwe kop gekocht voor op mijn bosmaaier..die vloog er helemaal in stukken af de laatste keer..levensgevaarlijk. Nu kan ik er weer tegenaan in de wilde stukken tuin die ik alleen maar met de bosmaaier de baas kan.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hmmm klinkt heerlijk allemaal! Zo'n keukenmachine staat hier ook nog op de verlanglijst. Ik heb een goedkope van de blokker, maar de notenboter die ik er net mee heb gemaakt blijft toch wel iets te chunky in dat ding, bijvoorbeeld.

Geplaatst:

Ja in een wip klaar is kees,zo met brood en zanddeeg,kruimeldeeg .

Geplaatst:

lukt brooddeeg wel goed met een Magimix??

hoor vaak dat de magimix daar niet sterk genoeg voor is. en dat een deegmes niet zo goed werkt als een deeghaak

(ben ook wat aan het oriënteren voor een keukenmachine, maar met een beperkt budget is het het allemaal net niet )

Geplaatst:

Hier ook beperkt budget dus nam deze hakmolen maar mee van de Aldi... Tja... dat paarse dekseltje lonkte...

aldi-minihakmolens58201387742058.gif

Echt model handpalm...

Maar... thuis aangekomen bleek het mes er niet in te zitten... Dus morgen terug naar de A.

(zag net trouwens ook, tijdens het zoeken naar het plaatje, dat ze al sinds 2010 voor hetzelfde bedrag "in de aanbieding zijn"... )

Geplaatst:

Het is een 4200xl.gaat heel goed en erg snel.

Geplaatst:

Gevonden in Hongarije bij een groenbedrijf, besteld en inmiddels netjes geleverd: 2 zakken vermiculiet, laat het zaaiseizoen maar snel beginnen!

Geplaatst:

Ik ben vast een mafketel, maar ik heb weer een stapel van die kunststof prullebakken van de ikea meegenomen. Zijn 2 euro per stuk. Ik boor wat gaatjes onderin en heb er geweldige tomatenpotten aan.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

• 3 weken later...
Geplaatst:

wij zijn helemaal blij met onze nieuwe aankopen van vandaag, allen bij de Tesco (grote supemarkt)

1 nieuwe benzine kettingzaag. We hebben een enorme grote en 1 op electra en nu dus een kleintje op benzine, daar kan binnenkort de perenboom flink mee gesnoeid worden.

1 wostenvulapparaat met een mooie rvs behuizing van 4 liter met meerdere opzetstukken, voor maar 10 eu!

En dan het mooiste: heul veel zakjes zaad, allen voor 13ct per stuk meerdere kolrabisoorten (paars en lila) gekke hongaarse knollen soort lange radijzen denk ik, bloemkool, een soort Hongaarse spinazie maar anders dan spinazie, bloemkool, broccoli, 10 pakjes basilicum, rudbeckia, viooltjes, een hongaars tomatenras ala pomodori en veel hete en zoete paprikas waar ik de Nederlandse naam niet van ken.. Ik heb wel 20 zakjes gekocht

Geplaatst:

Mooie prijzen! Je kettingzaag zal goed van pas komen in de tuin.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ja dat vond ik ook! En die zaag was hard nodig, we hebben een Alaskazaag, 1 die bomen van bijna een meter kan vellen en planken kan zagen, maar klim daar maar eens mee in een boom Ook met een electrasnoertje is het lastig werken achter op het land dus we zijn helemaal in ons hum...

Geplaatst:

Goeie aankopen, en 20 zakjes zaad is echt niet veel als ze zo goedkoop zijn...

Ben nu wel erg benieuwd naar de peper(paprika)soorten... staat er een latijnse naam bij?

Benzine-kettingzaagje staat ook nog op mijn verlanglijstje... handige dingen.

Oh... en helemaal vergeten te melden...

Ondertussen heb ik mn nieuew afwasmachien binnen. Het is weer een Miele geworden.

Geplaatst:

Piroka en Erny

Geplaatst:

Zaad bij Vreeken. Waarvan 1 zakje lek was waardoor m'n hele tas en m'n halve huis nu volzit/ligt met honderden minuscule absinth alsem zaadjes

Holzer's permacultuur.

En nog steeds GEEN winterjas gevonden...

Geplaatst:

Ik heb vandaag enn kweekkasje met propagator gekocht voor mijn peper en paprika zaden

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Een Shimeji(Beukenzwam)kweekbaaltje gekocht op de markt.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

het wol van 4 schapen

Geplaatst:

Preiplanter van Borsalino gekocht, ook nog wat worteldoek meegenomen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ben nu wel erg benieuwd naar de peper(paprika)soorten... staat er een latijnse naam bij?

Ja maar op alle zakjes staat : capsicum annuum Longum of alleen de L ipv Longum, dus dat schiet niet op.

Ik heb enkele cseresznyepaprikas (pepers dus, die heten hier paprika) gele en rode. Deze zijn heel goed in zijn geheel in te maken in zuur. Of eerst een teen knoflook erin en dan in het zuur en dan als borrelhapje... heeeeeel pittig

deze dus, in geel en rood

http://epitkezes-kert.vatera.hu/kert_mezogazdasag/vetomag_viraghagyma/cseresznyepaprika_mag_sarga_10_db_1848014780.html

Ik heb zojuist ook een zoete paprika ook kunnen vinden: het is een tomaatpaprika genaamd Alexander (word ik hier toch nog achtervolgd door het Nederlandse koningshuis )

2 andere soortjes zoek ik nog even uit.

Wil je wat zaadjes? Per verpakking zitten er 100 ongeveer dus een paar kan ik wel missen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.