Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb een opal pruim, sunburst kers en clapp's favorite peer bij de Lidl tuinmarkt gescoord.
En nog 15 zakken potgrond van 20L elk. Goedkoper dan de 2+1 gratis van karwei.

Geen zaad gekocht dit jaar, wel 6 fruitboompjes.

Geplaatst:

Minder ruimte voor de vijgen wel 🤣

Geplaatst:

Eind maart een paar bessenstruikjes gekocht bij Esveld om mijn Ribes-collectie uit te breiden, werden binnen één week zonder beschadigingen bezorgd.

(Ribes nigrum 'Big Ben', Ribes rubrum 'Witte Parel' en Ribes uva-crispa 'Green Willow').

aangepast door Stan W

Geplaatst:

Bij de aldi meegenomen voor 8,99. 

DSC_0853.JPG

Geplaatst:

8 verschillende soorten aardbeien. Ja ja, ga het toch weer proberen! En een druif, ook als tweede (en laatste) poging. Op hoop van zege!

Geplaatst:

Vrouw hoefde vandaag niet te werken, dus kon ik vanmiddag toch naar gamma. 10 zakken potgrond gekocht, en omdat gamma een nieuw spaarsysteem heeft, ook nog 2,50 korting er bovenop. 15,95 voor 400 liter potgrond.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Nieuwe regenton van 230 liter en wat plantjes en zaden.
Oa deze 2

ce0a26abcf06c84ad2ecc467276d529c.jpg

Ik koester mijn citroenverbena die ik elk jaar inpak en goed bescherm en nu hebben ze er een zusje bij! Een gouden wind. Klinkt heerlijk! Ook blij met de blauwe bes. Sunshine blue. Klinkt ook erg feestelijk.

Geplaatst:

Gekocht: een geënte komkommer. 15 spruiten en 15 knolselderijplanten. Voor mij en wrs. ook een deel voor de slakken.

Zakje O.I. Kers. 

Geplaatst:

Zakken potgrond voor de zaailingen

Geplaatst:

Bij de kringloop: een metalen plantenrek voor in een hoek. Aangezien de hoeken te donker zijn, staat die met de punt tegen de rechte schutting.

Buiten bij de kringloop is Parkeren en een stukje vage begroeiing, waarin de kleine maagdenpalm haar best doet zich via wortels uit te breiden. Een kleine stek was snel gepiept.

Ook bij de kringloop een stuk gaas voor langs de schutting, waarlangs allerlei bloeiers mogen gaan klimmen.

Geplaatst:

Ik heb een steel gekocht -eindelijk- voor een nieuwe hak die ik uit Turkije had meegenomen. Ahem in juli 2021 dus al… is de steel te smal! Dat ding heeft een mega opening… 2 x wijd dan de gemiddelde steel.

Ik baal als een stekker. Dus of metaal lassen dat het gat minder groot wordt, of een steel op maat maken, maar hoe? Lijkt me dat balken niet zo sterk zijn. Suggestie iemand?

Geplaatst:

@Mellie heb je misschien een foto? dat maakt het makkelijker om mee te denken

Geplaatst:

Vermoedelijk bedoeld ze een Canterbury vork. Deze zijn in Nederland moeilijk te krijgen. De Wit heeft ze wel, maar of ze een losse steel hebben. 

In Engeland zijn ze makkelijker te krijgen, ook losse stelen. Alleen is verzenden erg duur.

https://www.chillingtontoolsonline.co.uk/canterbury-fork-head-only-p4

Geplaatst:

@Mellie je moet sowieso een  essenhouten steel hebben. Een foto van de hak is wel handig. De Wit heeft idd losse stelen, dus als je de binnenmaat weet, zou het geen probleem moeten zijn.

edit: is het zo’n hak waar de steel ddoorheen gaat, zoals op de foto? Dus net als bij een bijl? 

image.jpeg.8c8b7c6fb857e8111d17e3b05f0d7c2c.jpeg

aangepast door mdubbelm

Geplaatst:

20220513_182044.thumb.jpg.b2e7db6e1f75f13976ca288fff820fe5.jpgSouvenir meegenomen van vakantie: zakje linzen om te zaaien. Kan nog net. 

aangepast door Arja

Geplaatst:
@Mellie je moet sowieso een  essenhouten steel hebben.
edit: is het zo’n hak waar de steel ddoorheen gaat, zoals op de foto? Dus net als bij een bijl? 

Een soort van. Zal (over?)morgen een foto maken. Morgen drukke dag weet niet of het me lukt.
Geplaatst:

2bef9a45634a8dc5261b930a85a8293c.jpg

b3d14901969c1f389421e2d0ffac1997.png

Foto van de hak en via de meet app een aanduiding van de diameter. Maar ervaring leert dat die niet altijd even nauwkeurig is. Dus om en nabij 4 cm

Geplaatst:
32 minuten geleden, Mellie zei:

en via de meet app een aanduiding van de diameter

Tja, ik doe dat old school. Met een meetlint, een rolmaat, een liniaal, of zo'n geo-driehoekje. Tot op een halve mm nauwkeurig. Maar meest met een schuifmaat, die is tot 0,1 mm nauwkeurig. Ouderwets? Het zij zo.

Geplaatst:

Dat ziet eruit als een landhak, misschien kan je met die benaming de juiste steel vinden?

Geplaatst:
32 minutes ago, Mellie said:

niet altijd even nauwkeurig is

Hij meet vanaf de binnenwand tot voorbij de buitenwand, zo te zien. Dan krijg je geen nauwkeurige meting nee 😉

Geplaatst:
Hij meet vanaf de binnenwand tot voorbij de buitenwand, zo te zien. Dan krijg je geen nauwkeurige meting nee [emoji6]

Omdat ie toch nooit zo nauwkeurig is, neem ik het ook nooit zo nauw met waar het stipje terecht komt. Die paar mm kan ik er wel bij bedenken denk ik dan.

@henkg die telefoon had ik al bij dehand. Een meetlint niet :-)
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.