Geplaatst: 26 oktober 20241 j Insteekmapjes voor in een multomap. Mijn collectie tomaten- en peperzaden loopt dermate uit de hand dat puzzelen met groepjes losse zakjes in een elastiekje wat moeizaam wordt. Dus dan maar iets meer geordend. Het zal bij de pepers wel iets worden met soort en dan variëteit op alfabet. De bijgeschreven papiertjes kunnen dan ook iets vollediger met jaartal en SHU en kleur. 😀 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 28 oktober 20241 j Op 27-9-2024 om 09:24, loes zei: zaaiagenda van Diana. Dat wist ik weer niet. Ik heb al een gewone kalender voor mijn moestuin aangeschaft bij de super, jammer. Ik had die graag van Diana. Ik ga eens kijken of ik die op internet vind.
Geplaatst: 28 oktober 20241 j @loesHeb jij misschien een link voor die agenda? Ik had dit jaar de agenda van Floor, zou die heel anders zijn?
Geplaatst: 28 oktober 20241 j @Petrasmoestuin @Rookie https://www.mooiemoestuin.nl/zaaiagenda/ Het is geen gewone agenda maar een zaaiagenda die je elk jaar opnieuw kan gebruiken. Via het linkje hierboven kan je het inkijkexemplaar bekijken en bestellen via de webshop van Laura Beijn.
Geplaatst: 28 oktober 20241 j Absolute aanrader die agenda van Diana! Gebruik hem elk jaar weer. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 28 oktober 20241 j 37 minuten geleden, woldistel zei: agenda van Diana! Ik zag dat die 33 euro was? Ik denk dat ik het maar even oversla, als ik wat wil weten, dan ga ik naar haar pagina en lees dan over de groente die ik dan aan het zaaien wil. Ik ga het volgende seizoen het toch eenvoudiger maken en niet zo veel verschillende groente zaaien.
Geplaatst: 28 oktober 20241 j De agenda van Diana gebruik ik ieder jaar. Zo makkelijk om te zien wanneer en hoe. Misschien een leuk kado idee voor de Sint of Kerst?
Geplaatst: 31 oktober 20241 j Op 28-10-2024 om 13:30, loes zei: @Petrasmoestuin @Rookie https://www.mooiemoestuin.nl/zaaiagenda/ Het is geen gewone agenda maar een zaaiagenda die je elk jaar opnieuw kan gebruiken. Via het linkje hierboven kan je het inkijkexemplaar bekijken en bestellen via de webshop van Laura Beijn. Bedankt @loes. Ik ga hem op mijn lijstje zetten. Ik gebruik nu het boek van mm. Maar daar staan alleen de zaden van de mm in. Dus een meer volledige zaaiagenda komt goed van pas. 31 oktober 20241 j aangepast door Gitta
Geplaatst: 16 november 20241 j Mini printer gekocht. O.a. om papiertjes te printen voor de insteekmapjes. En stickers. Maar verder ook leuk voor zwart/wit afdrukjes van foto enzo (ik zie net dat ik SHU vergeten ben bij de pepers 😖, dan maar handmatig erbij) Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 16 november 20241 j Ja, eh... @woldistel, moet ik nu maar raden welk printertje het is of ga je dat ook nog verraden? Handig ding lijkt het... Net met mn Nimbott Labelprintertje de huisnummers van mij en de bovenburen op de brievenbus geplakt. De, vooral DHL, bezorgers lijken er moeite mee te hebben namelijk. Labelprinter bevalt tot nog toe goed. Miniprintertje klinkt ook erg aantrekkelijk. 16 november 20241 j aangepast door Erny
Geplaatst: 16 november 20241 j Deze. (bijbehorende app via google play downloaden, niet via qr code, dus geen derde partij) Het is een thermal printer, maakt printjes op speciaal papier met behulp van warmte. Eigenlijk een winkelbonnetjesprinter, maar dan iets leuker 😀 Edit: papiertjes zijn bol, omdat ze van een rolletje komen. 🙂 Met foto's is het ook leuk knutselen. De bovenste is een landschapsfoto die ik eerst omgezet heb in lijntekening en de onderste is een foto van een bloem. Foto's net gemaakt bij weinig kunstlicht, dus wat gelig. Prints zijn wel in zwart/wit. Voor kleur heb je inkt nodig. 16 november 20241 j aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 16 november 20241 j 2 uren geleden, woldistel zei: Deze. (bijbehorende app via google play downloaden, niet via qr code, dus geen derde partij) Het is een thermal printer, maakt printjes op speciaal papier met behulp van warmte. Eigenlijk een winkelbonnetjesprinter, maar dan iets leuker 😀 Jaah, die ben ik toen op mijn jacht naar labelprintertje ook tegengekomen. Mijn Nimbottje is ook thermal en kun je ook ieniemini fotootjes mee afdrukken.
Geplaatst: 16 november 20241 j Jaaa, heb ik ook altijd 😄 Heerlijk om alvast over na te denken. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 16 november 20241 j Mijn 2 sinterklaas cadeaus zijn aangekomen. Kan ik me vanaf december in gaan lezen om brood te bakken. Dit recepten boekje is al mooi ingepakt. Zo leuk. Hierin kan ik 40 recepten schrijven. Dan kan ik mijn op internet gevonden recepten in bundelen. Hoef ik niet telkens screenshots te maken.
Geplaatst: 26 november 20241 j In de uitverkoop vandaag bij een leuk tuin centrum: Vlinderstuik Empire Blue Viburnum Opulus, Geldere roos Amelianchier Lamarkii, krentenboom Prunus cerasus, morel, kriek 🍒 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 december 20241 j Via Facebook van een fanatieke hobbyist 25(!) prachtige stekken van aalbes Rovada bemachtigd. Schijnt verreweg het beste ras te zijn dus erg blij mee. Gisteren meteen opgepot en nu maar hopen dat ze allemaal mooi wortelen. Mooie bijkomstigheid is dat de stekken inclusief verzenden slechts €15 hebben gekost. 😉 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 1 december 20241 j Ja die Rovada had ik ook in mijn vorige tuin! Mooie grote bessen trossen, goede smaak. Ziet er goed uit, hopenlijk wortelen ze allemaal. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 december 20241 j @appelvrouwals we twee jaar verder zijn ga ik ook stekken en uitdelen. Mocht je tegen die tijd ook een struikje willen, laat maar weten. 😉 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 2 december 20241 j @MSDG klinkt interessant, maar de advertentie is weg. Dacht ik kijk even, misschien heeft die nog meer stekken van andere planten. Heb je Rovada al geproefd, weet je het verschil met Pink Champagne? Die heb ik staan maar moet nog in productie komen. Houd niet zo van die zure bessen, wat zoeter zou fijn zijn. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 2 december 20241 j @acpronkis gewoon een particulier die ik via een Facebook groep heb aangesproken, dus geen publieke advertentie o.i.d.. En nee, heb geen ervaring met Rovada, maar ik vind wat zurige bessen dan ook geen probleem. Rovada schijnt overall de beste rode aalbes te zijn, dus de balans qua opbrengst, smaak, bewaarbaarheid en ziektegevoeligheid. Meeste bessen die je in de winkel kan kopen zijn Rovada... Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 3 december 20241 j Op 2-12-2024 om 08:37, acpronk zei: @MSDG klinkt interessant, maar de advertentie is weg. Dacht ik kijk even, misschien heeft die nog meer stekken van andere planten. Heb je Rovada al geproefd, weet je het verschil met Pink Champagne? Die heb ik staan maar moet nog in productie komen. Houd niet zo van die zure bessen, wat zoeter zou fijn zijn. Red Lake zou een van de zoetere rode bessen moeten zijn. Rode Vierlander misschien ook. (Onderstaande lijstje heb ik dit jaar bij elkaar gesprokkeld aan informatie over een aantal rassen die ik oa online tegenkwam.) Roze en witte bessen vind ik persoonlijk over het algemeen het zoetste en lekkerst om zo op te eten. Pink Champagne zit je goed mee. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Geplaatst: 10 december 20241 j Weer fijn wat zaden ingeslagen bij www.zaadhandelvanderwal.nl en alles is weer netjes geleverd. Gewoon goed! En heel wat twist-off deksels bij www.glazen-en-potten.nl facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.