Geplaatst: 16 mei 20214 j Jij zit volgens mij niet zo ver van de bron van de Ste Clair.... Source de la Doua - Fontaines-Saint-Clair — Wikipédia (wikipedia.org) Die zorgt voor het mooie weer: Pelgrimsoord Klooster Wittem De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 16 mei 20214 j 1 uur geleden, Patrijs zei: bron van de Ste Clair.... Hoe kom jij daar nou weer op Patrijs. 😃. Het is onderweg naar onze zwemplek in de Maas, tenminste met een kleine omweg zouden we er eens langs kunnen , ga ik eens doen van de zomer. Er woont hier ook niet ver vandaan een kluizenares van ver boven de 80 ( of 90, in ieder geval stokoud) misschien moet ik die maar eens een worst gaan brengen met de bidvraag voor mooi weer! Edit: ik heb haar nog even opgezocht, 98 is ze en schijnt het blijste mens op aarde te zijn. Toch eens heen🤔🌞 16 mei 20214 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 mei 20214 j 18 minuten geleden, appelvrouw zei: Hoe kom jij daar nou weer op Patrijs. 😃 Ik heb de onmogelijke hobby's moestuinen en reizen, en ik wil nog wel eens overdrijven.🤫 En over oude kluizenaressen en worst ga ik zo laat op de avond maar niet in. 😳 16 mei 20214 j aangepast door Patrijs De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 17 mei 20214 j 12 uren geleden, Patrijs zei: Over 10 dagen Ik weet niet welk weerprogramma jij hebt, gelukkig heb ik AccuWeather, altijd een beetje positiever dan andere programmas We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 mei 20214 j 2 minuten geleden, appelvrouw zei: k weet niet welk weerprogramma jij hebt Voor Frankrijk kijk ik bij MeteoFrance. Kijk je wel uit vandaag: Vigilance jaune orages, Meuse Active pendant 6 heures · Météo-France De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 18 mei 20214 j Zouden blauwe bessen moerasplanten zijn? Ik was vandaag op de moestuin, het was droog, stapte op de aarde bij de blauwe bessen en overal waar ik gestaan had, stond meteen water... Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 19 mei 20214 j Zo, de bui die nu over ons heen trekt zag er goed uit toen ie aan kwam zetten. Op buienradar enz. leek het ook veelbelovend. Maar het miezert nu een beetje, even voor 2 uur ging het iets harder en nu zit er 1 mm in de regenmeter. Gisteren hadden we meer, en die dag daarvoor ook. Al met al vinden wij het een heerlijk voorjaar. We kunnen echt nog meer water hebben, maar dit is nu al zoveel meer dan vorige jaren! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 19 mei 20214 j Auteur Raar weer hier vandaag. Ochtend, vroeg: droog, niet koud Iets later: Buien, erg koud Van 13:00 - 15:30: knalblauw, warm (19 graden schaduw, in de zon veel warmer: heel prettig, bij zonkracht 6) Nu: licht bewolkt, tijd om even wat te gaan doen ... Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 19 mei 20214 j Hier in Frankrijk krijgen we eindelijk wat warmer weer.met vrijdag en zaterdag nog een paar buitjes,dan op naar t mooier weer
Geplaatst: 19 mei 20214 j Blaas wat onze kant uit 😀, hier lijkt er mid/eind volgende week mogelijkheid tot verbetering in te zitten (was lang niet het geval). Ik hoop op het Amerikaans model 25 graden.
Geplaatst: 20 mei 20214 j Er komt weer een windje aan de kust. Tijd om weer het één en ander vast en veilig te zetten. @Patrijs Wie woont er verder aan de kust? @Mellie, @Charly?
Geplaatst: 20 mei 20214 j @henkg volgens mij ook.Maar wat noem je kust? Hier ook windkracht 6, en vanaf 5 noem ik al storm (serieuze schade aan gewassen en dingen die omwaaien). Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 20 mei 20214 j Tja, kust kan je b.v. alleen de aangrenzende plaatsen noemen. Maar vaak heb je 20/30km land in waards nog streeds last van de extremen die van zee komen. Als het verkeer mee zit ben je met 25min bij het strand. Vroeger ging ik zelfs met de fiets en scooter. En inderdaad windkracht 5 noem ik hier met de flat ook storm. Vandaar dat ik vanaf die windkracht zoveel mogenlijk weer vast zet. 20 mei 20214 j aangepast door rorror
Geplaatst: 21 mei 20214 j ja, ikke, kust, door schade en schande geleerd alles vast te zetten bij het planten... (omgewaaide bramenhekken, kapucijners, fruitboompjes, tuinbonen, dahlia's, slaboontjes, weggewaaide schermpjes, plastic bakken, cloches, insectengaas, nieuwe kasramen 🤬)
Geplaatst: 21 mei 20214 j nou, lekker dan, wk 8-9 hiero aardappeltjes geknakt. tomaatjes geknakt, moraal geknakt, bier nu, veel, pfff
Geplaatst: 21 mei 20214 j Ik ben al een week niet naar de moestuin gegaan, ik ben een mooi weer tuinier. Helaas zijn de planten die ik eerder aan de moestuin toevertrouwd dat ook. Ik durf niet te gaan kijken. Zit ik me hier thuis schuldig te voelen dat ik mijn plantjes in de kou laat staan (áls ze nog staan). In de kas gaat het er niet goed aan toe. Langzame groei, geel blad, koude voeten verschijnselen. Het water dat ik geef komt uit de kraan, een beetje voorverwarmd zelfs. Het zal niet veel helpen. De radiator had ik er al uitgehaald, die was alleen voor de nachtvorst. Maar nu is te koud, het gaat niet goed. Proost!
Geplaatst: 21 mei 20214 j Ik had deze wind totaal niet op mijn radar. Vanmorgen tomatenplanten die we op het balkon houden binnengehaald. Geen idee hoe het op de tuin is. Morgen weer heen en kijken hoe de boel ervoor staat. Dan is het ‘maar’ windkracht 6. Ter compensatie gelukkig wel weer veel regen... 🤬
Geplaatst: 21 mei 20214 j @RobO & @HuubvG, grijpen jullie nou naar eigen nat omdat het zaaigoed nat staat? https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 21 mei 20214 j Haha @Grork, goed gezien hoor. Maar ik kom net van de moestuin. Het viel reuze mee met de schade. Alles stond er nog net zo bij als een week terug. Het was zelfs nog even aangenaam. Klein buitje, veel wind, maar wel zacht. in de kas toch nog 23° C. En windstil.
Geplaatst: 21 mei 20214 j Hier was het op de dag ook prima te doen als je het werk wat aanpast. Wel wat omgewaaid, maar anders zou het ook geen storm zijn... Het meeste last had ik nog van het zand wat in mijn ogen waaide. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 21 mei 20214 j Flinke woei hier vandaag, maar morgen wordt de echte storm pas verwacht. Wind komt heel ongunstig voor mijn kas, maar het is niet anders. Staat toch nog niks in, wordt pas vanaf woensdag (als alle voorspellingen nu eens eindelijk kloppen) warmer.
Geplaatst: 21 mei 20214 j Je laat me schrikken, ik dacht dat we (hier) de ergste wind vanmiddag gehad hadden. Dit zegt het KNMI: Het is wisselend bewolkt en in het zuiden en oosten komen enkele buien voor, lokaal met onweer. De zuidwestenwind is boven land vrij krachtig tot krachtig, in het westen hard en in Zeeland soms stormachtig, 8 Bft. Aan zee en op het IJsselmeer is er sprake van een harde tot stormachtige wind, 7-8 Bft. Daarbij komen in het westen en noordwesten zware windstoten van 75-80 km/u voor, in de kustgebieden en op het IJsselmeer 80-90 km/u. Ook verder landinwaarts zijn af en toe zware windstoten mogelijk van 75-80 km/u, dan vooral bij buien. Komende nacht breidt een gebied met bewolking en regen zich oostwaarts uit over het land. De minimumtemperatuur ligt rond 8°C. De zuidwestelijke wind neemt in de loop van de nacht af en wordt vrij krachtig boven land en krachtig tot hard, 6-7 Bft aan zee en op het IJsselmeer. Aan zee en op het IJsselmeer komen nog zware windstoten voor van 80-85 km/u, aan het einde van de nacht verdwijnen de zware windstoten. Morgen is het bewolkt en regent het op veel plekken. In de loop van de dag wordt het van het westen uit droger en komt de zon soms tevoorschijn. In het zuidoosten blijven bewolking en regen echter hardnekkig aanwezig. De maximumtemperatuur ligt rond 12°C. De zuidwestelijke wind is matig tot vrij krachtig, aan zee en op het IJsselmeer krachtig. In de loop van de dag wordt de wind westelijk en neemt dan zowel in het zuiden als langs de westkust af naar matig. (Bron: KNMI) De moestuin van Patrijs
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.