Fladder Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 Goedemorgen, Sinds december heb ik na 1,5 jaar wachtlijst een moestuin bij onze plaatselijke moestuinverenig. Om eerlijk te zijn vindt ik het best spannend. Dat ik een moestuin leuk vindt weet ik heel zeker. Alleen het overzicht 😱 mijn mentor op de tuin (bij onze vereniging krijg je als je dat wil een mentor toegewezen die je wegwijs maakt en je vragen beantwoord) in ons eerste gesprekje zei hij; De tuintjes hier zijn niet zo groot dus dat is allemaal goed te doen. Ik heb de beste man eerst even schaapachtig aangekeken 😳 niet zo groot? Geen idee hoe ik die 120 vierkante meter vol moet krijgen. Heel veel tekeningen verder heb ik het nu wat losgelaten. Aan de rand komen fruitsttuiken. En ik wil mijn tomaten en ander groeiende groente in palletranden doen. Die plek zit al in mijn hoofd en verder ga ik op advies van mijn mentor bedjes lopen. Iig heb ik gisteren genoten van de zon en is mijn schuurtje netjes opgeruimd en aangeveegd. Een heel verhaal maar ik hoop hier veel te leren. Hartelijke groeten, Fladder 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoosDeTuinier Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 (edited) Welkom. Komt allemaal goed met je tuin. Nu vind je die nog groot, maar zodra het tuiniervirus je eenmaal te pakken heeft, vind je de tuin al snel te klein. Succes! Ohja, en wees niet bang om fouten te maken! Die maken we allemaal en dat is geen ramp. Er mislukt hooguit iets door, maar daarvan leer je weer voor het volgende seizoen. Wel mooi dat de volkstuinvereniging een mentorschap aanbiedt, heel goed! Edited February 22, 2021 by Flup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 Welkom. En wat een mooi schoon tuintje. Die 120 m2 is zo vol, let maar eens op. 😉 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 Welkom! Ga eens kijken naar de plantafstand van bepaalde groenten b.v. aardappels en uitrekenen hoeveel je er ongeveer voor nodig hebt om een jaar er van te kunnen eten. Veldje met aardbijen, uien, knoflook, prei, snijbonen. Als je fruitstruiken gaat neerzetten, moet je wel even in de gaten houden dat als de struiken groter zijn, ze niet in de weg bij de buren staan, of dat schaduw over hun tuin gaat. Misschien dat je je tekeningen kan posten? Dan kan men eventueel tips en tricks erop geven. Veel lees plezier. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 🖐️😃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Old Rose Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 welkom en je zult merken dat je snel heel veel wilt zaaien, poten en laten groeien op je tuin. Gaat je lukken en heel veel plezier ermee Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moestuin-meisje Posted February 28, 2021 Share Posted February 28, 2021 Welkom! En wat een goed idee van jullie verenigingen om met mentoren te werken als je dat wil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted February 28, 2021 Share Posted February 28, 2021 Welkom. En ik, en vele moestuinders met mij, komen meestal ruimte te kort. Dus die 120 m2 is vol voordat je het weet. En anders kun je altijd nog een aantal bedjes inzaaien met eenjarige (pluk)bloemen. Zijn de bijen en hommels ook nog blij met je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 Welkom!, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts