Geplaatst: 23 november 201114 j NOu het is nog lang niet zo ver maar ik heb er al weer zin in wij bouwen elk jaar een carnavals wagen over een week ofwat beginnen we weer met een nieuwe wagen:de wagen van vorig jaar. Wat vinden jullie van carnaval, niet heel nederland viert carnaval? Omdat het kan.
Geplaatst: 23 november 201114 j Hier in Zwolle wordt het ook wel gevierd, maar is niet helemaal mijn ding vrees ik. Terwijl we met vrienden toch wel regelmatig themafeestjes hebben waarbij iedereen zich 'gepast' kleedt. Het is vooral de muziek en het enorme gezuip wat me tegen staat. Maar in het zuiden is het vast weer heel anders en zal best gezellig zijn. Die wagen ziet er wel heel gaaf uit Guus. Het maken daarvan lijkt me dan wel weer grappig. If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero
Geplaatst: 23 november 201114 j Ik vind er niets aan, ik hou niet zo van mensen namelijk Maar die wagen is erg mooi! Top hoor En voor carnaval verkoop ik veel laarzen, omdat elk groepje een bepaalde kleur aan wil Oh en mijn vriend verkoopt dan erg veel kippengaas, voor de wagen. Dus wij zijn er blij mee! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 23 november 201114 j Auteur Ja het bouwen is gaaf Hier wat fotos van de bouw: Omdat het kan.
Geplaatst: 23 november 201114 j Auteur Oh en mijn vriend verkoopt dan erg veel kippengaas, voor de wagen. ! Dat gebruiken wij niet, dat is niet fijn om te plakken gewoon betonijzer! Omdat het kan.
Geplaatst: 23 november 201114 j Mooie wagen! Gaat altijd veel werk en tijd inzitten hé! Hier in Zuid-Limburg wordt (vanzelfsprekend) volop carnaval gevierd. Het begint hier al op de donderdag voor de echte carnavalsdagen en eindigt op de woensdag erop. Vroeger (niet dat ik zo oud ben hoor!) deed ik er nog wel aan mee, maar tegenwoordig hou ik er niet meer zo van. Nu kijk ik uit naar carnaval omdat het 6 weken later Pasen is en de lente echt begonnen is. En dan is het moestuinseizoen natuurlijk alweer volop bezig. Wel vind ik het leuk om naar de optochten te gaan kijken, maar daar houdt het eigenlijk wel mee op. Succes met het bouwen van de wagen! blog/freggel/
Geplaatst: 23 november 201114 j Hoi, terwijl ik toch een echte brabantse ben, heb ik er totaal niets mee, al dat drinken, etc. De laatste jaren toen ik daar woonde ging ik oppassen bij mensen die er wel van hielden, maar wel een leuke wagen, dat vond ik nl wel altijd leuk op de wagen zitten, succes Jeanne
Geplaatst: 23 november 201114 j Ik hou er geloof ik niet zo van, kwee niet of ik dat zeggen kan, wat is dat voor een feest, ik ben er nooit geweest? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 23 november 201114 j Hier in twente noemen ze zupen fretten en angaan In 3 dagen tijd je helemaand salaris verbrassen.Haha zeker niet mijn ding, zijn we veel te nuchter voor. Maar ik heb veel bewondering voor al die praalwagens of hoe je ze ook mag noemen.Al het werk en de tijd die daarin gestoken wordt. petje af
Geplaatst: 23 november 201114 j Begin dit jaar voor het eerst van mijn leven Carnaval gevierd! En dat is hier in Aalst (B) wel even iets anders dan wat ik uit de achterhoek gewend was (en dus nooit aan meedeed eigenlijk). De hele stad veranderd voor drie dagen in een festival terrein... Het Caranval hier staat trouwens sinds enkele jaren op de UNESCO werelderfgoedlijst... ...
Geplaatst: 23 november 201114 j Huh??? ik kom uit friesland...carnaval kennen we hier helemaal niet!maar het lijkt me ook niet echt mijn ding...maar als ik in dat soort mensenmassas moet zijn wil ik in ieder geval dat er een keigoede band speelt....en natuurlijk nuchter. ik kan al jaren niet meer goed tegen alcohol...hips*
Geplaatst: 23 november 201114 j Yep....met mn trompet de stad in...drinken hoeft niet...mag wel....amuseer me zo ook enorm....ging al met pap en mam mee in de wandelwagen...dus zit er in gebakken
Geplaatst: 23 november 201114 j Carnaval is niet zo mijn ding, ook al kom ik van onder de rivieren. Een le petit bierje hoort er natuurlijk wel bij, niet alleen tijdens carnaval
Geplaatst: 23 november 201114 j Hier in Limbabwe volop carnaval natuurlijk, probeer dan altijd de meest ver wonende vrienden op te zoeken, heb er helemaal niks mee en dan flikken ze het hier ook nog om voor de 3e keer op rij een Prins Carnaval uit ons straatje te kiezen!!! Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 25 november 201114 j ik ben geboren en getogen brabantse, maar als er iets is wat ik mijd als de pest is het wel carnaval vind het echt een verschrikking...altijd al gevonden trouwens het lukt me wel er zo min mogelijk mee in aanraking te komen lol
Geplaatst: 25 november 201114 j Dan is deze speciaal voor Koert (sorry, kon het niet laten ): blog/freggel/
Geplaatst: 27 november 201114 j Wees maar niet bang geedee, hij heeft het 10 seconden gered en meer krijgt dat nummer niet! Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 28 november 201114 j Hier in Flevoland hoor je er helemaal niets van, op de basisschool (katholiek) vierden we wel carnaval, maar dat was gewoon een dag verkleed op school komen en ik weet nu ook nog steeds niet wat het verhaal achter carnaval is.Nou moet ik zeggen dat ik niet drink, niet uit principe of iets dergelijks, maar ik vind de lucht van bier en wijn alleen al vies, laat staan als ik het drink. En als ik me ergens niet op m'n gemak voel is het in een grote mensenmassa. Dus maar goed dat ik niet in Brabant woon.
Geplaatst: 29 november 201114 j Ik niet in ieder geval! Wel grappig dat je niet tegen grote mensenmassa's kunt en dan wel in Lelystad woont Lisa Op die ene week na kun je dan naar mijn mening juist beter in Brabant of in Limburg wonen!! Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 29 november 201114 j Ik niet in ieder geval! Wel grappig dat je niet tegen grote mensenmassa's kunt en dan wel in Lelystad woont Lisa Op die ene week na kun je dan naar mijn mening juist beter in Brabant of in Limburg wonen!! Het is hier anders behoorlijk rustig hoor, als ik tegen mensen vertel dat ik uit Lelystad kom is vaak het eerste dat ik hoor dat ze het zo'n saaie stad vinden.Maar ik moet wel toelichten dat ik op zich wel tegen mensenmassa's kan zolang er maar niet word verwacht dat ik ook moet praten en gezellig moet gaan doen. Dus winkelen op een zaterdag in een stad daar heb ik geen problemen mee. Maar met tig man in een kroeg etc. met veel lawaai dat is echt niet aan mij besteed...
Geplaatst: 26 december 201114 j In de plaats waar ik geboren ben wordt redelijk carnaval gevierd. In de plaats waar ik werk ook en in de plaats waar ik nu woon een beetje. Op het werk wordt het wel met de kids gevierd en doe ik ook mee. Maar zelf heb ik er helemaal niks mee. Ik vind het wel mooi als mensen echt een mooie grote wagen hebben gebouwd.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.