Geplaatst: 5 januari 201214 j Auteur Hooooooooooooooly moly zeg. Er is van alles stuk gewaaid hier afgelopen nacht. En nu waait het weeeeeeeeeeeer facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 5 januari 201214 j Het is echt niet normaal, zooooveel wind. Mijn man heeft vannacht beneden geslapen, vond het boven te gehorig, dan maar op de bank ha ha.
Geplaatst: 5 januari 201214 j Hier gaat het ook al de hele nacht en ochtend behoorlijk tekeer...net een enorme bliksem en donderbui geweest....volgens de weerradar is het ergste om half 11 voorbij hier....pfffffffff waait vanalles door de wei en straat.....heb de dieren bij hoge uitzondering maar even op stal gelaten.
Geplaatst: 5 januari 201214 j Gisteravond ook een hoop wind geruis toen ik in mijn bed lag.Kwam ik tot de conclusie dat ik de kruiwagen met daarboven op allemaal hout nog in de tuin stond en niet opgeruimd had.En wonder boven wonder lagen de plankjes nog netjes op de kruiwagen Dus bij mij lijkt het erger dan dat het is Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
Geplaatst: 5 januari 201214 j Vandaag heb ik me tegen de wind in op de fiets naar de volkstuin geworsteld. Ik schrok van wat ik daar aantrof. Bij mijn eigen tuin was het laatste watervat weggewaaid, deze stond tegen mijn kas aan. ik had er nog wel een dikke tegel van 50 bij 50 opgelegd, die tegel lag gelukkig niet in mijn kas, maar wel vlak erbij... geluk gehad. De regenton mocht ik vijf tuinen verderop terughalen, ik heb hem in de schuur gezet bij de andere 4 regentonnen. Verder was er bij mij niets bijzonders, op een scheef gewaaid hekwerk na. Dat heb ik vastgezet met een stuk touw aan de tegel die van de regenton kwam. Daarbovenop nog een stapel tegels, want die ene tegel was niet genoeg, die verschoof al waar ik bij stond. Bij anderen: ik heb een bos touw meegenomen en bij andere tuiniers wat spullen vastgezet die bijna of helemaal los gewaaid waren. Er waren een stuk of drie kassen stuk gewaaid, niet helemaal in puin, maar een paar glazen stuk. Her en der glasscherven, wapperende en klapperende plaatmaterialen, een onrustige aanblik. Bij de buren een dakgootje vastgezet en een klapperend zeil. Dit weer wordt wel takkeweer >> takkenweer genoemd, omdat her en der takken van bomen gewaaid, verspreid liggen. Op de fiets kun je er echt last van hebben. Ik had zo'n wintertje, met een paar graden vorst, zonnetje laag aan de hemel, beetje windstil, eigenlijk wel willen ruilen met dit barre weertype, bah!
Geplaatst: 5 januari 201214 j Ook hier hele harde wind en heel veel regen.Ben vanmiddag maar even naar achter gelopen,en ja mijn moestuin staat blank.De sloot achter ons huis zit echt tot op de rand vol. Hier 20 minuten vandaan Tolbert staat er een dijk op door breken, ,maar hopen dat die het houdt.Vandaag maar even met Gismo een wandeling gemaakt,dat was echt zwoegen tegen de wind in,zelfs de hond (new foundlander) had moeite om tegen de wind in te komen.Het scheelt wel,hij was lekker door geblazen,hoef ik dat vanavond niet meer te doen.
Geplaatst: 5 januari 201214 j Ook hier waait het stevig! Vanmorgen eerst maar de dekkleden op mijn moestuin verzwaart met stenen, verder geen schade op mijn stuk tuin. Verderop was een tuinhuisje met gereedschap en al in de buurtuin belandt.Loslopende stoelen en zulk soort dingen liggen her en der verspreidt, en er zijn nogal wat scheefgewaaide hekjes ....Maar hopen dat het hierbij blijft Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Geplaatst: 5 januari 201214 j Vandaag zoveel harde wind dat het golf platen dak van ons tuinhuisje het al bijna begeven heeft. De voorzijde is losgegaan en nu kan het dak omhoog waaien.Vanmiddag twee grindtegels erop gelegd en nu maar hopen dat dit voorlopig genoeg is
Geplaatst: 5 januari 201214 j Als je ergens een stevig touw hebt, zou ik dat er op de een of andere manier omheen doen.....heb slechte ervaringen met rondvliegende stenen en een rukwind kan behoorlijk sterk zijn.
Geplaatst: 6 januari 201214 j het is hier in Friesland flink nattig aan het worden.de Ee (op 50 meter afstand van mijn huis) treed al aardig buiten z'n oevers.mijn huis ligt gelukkig wel wat hoger dus ik hoef voorlopig niet bang te zijn voor natte voeten op de moestuin is het nog (verassend) droog!het tuinencomplex welke (achter onze tuinen) aan de Ee ligt staat hier en daar wel blank. wordt vervolgd....
Geplaatst: 6 januari 201214 j Bij mij geen schade buiten weggewaaide losse rommel, potjes enzo.Vliesdoek over de winterajuin en look een stukje losgekomen vanonder een klinker. Bij iemand een zijwand uit een rot tuinhok.Een tegen de grond gedrukt en geknakt losstaand geraamte van een tunnelserre.Bij een andere de folie stukgewaaid van zelfgemaakte folieserre.Afgebroken takken.Weggewaaide regentonnen.Tafels en stoelen her en der.Alle op de grond liggende vliesdoeken weggewaaid. Van water geen last.
Geplaatst: 6 januari 201214 j Huub wat ben je een aardige peer Misschien handig, als ik t zo lees, om je naam op een regenton te zetten. Voor t geval velen dezelfden gebruiken. Kan je gelijk zien waar die thuishoort ofwel wie m moet komen ophalen op zo'n complex. Jorieke, veel weggewaaid? Kippen en andere dieren nog allemaal aanwezig? Voor de mensen in t hoge noorden waarbij t water ze bijna 'aan de lippen' staat: veel sterkte! Je zit niet te wachten op een nieuwe watersnood(ramp). Mogen ze ook een Delta gaan aanleggen in die regio's Hier in Kampen loopt t bijna over het onderste gedeelte van de kade onder de brug. Geen fiets daar stallen dus. Vele weilanden aan de IJssel staan al onder water en de waterkering is door de gemeente op tijd gecheckt. Het moet t natuurlijk wel doen als de nood aan de man komt! Gelukkig maken ze tegenwoordig wel steigers die meedrijven met de waterstand. Anders hadden we hier grotere problemen. Good things come in small packages
Geplaatst: 6 januari 201214 j Auteur Er lagen golfplaten, die erg zwaar zijn, los op een paar kratten met hout. Ze zijn over het hek van 1.50 meter hoog gewaaid, zo het weiland van de buurman in. Verder nog wat van dat soort dingen. Gelukkig geen weggewaaide schapen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 6 januari 201214 j hier m'n oleanders bekant van het balkon gewaaid. Net niet gelukkig. Heb ze maar neergelegd. Zijn forse exemplaren ( zaailingen, maar nu rond de 1.50m hoog en breed ) Was echt nog nooit gebeurd. En gek genoeg; gisteravond pas. Terwijl de storm toch van daarvoor was.
Geplaatst: 6 januari 201214 j Als je ergens een stevig touw hebt, zou ik dat er op de een of andere manier omheen doen.....heb slechte ervaringen met rondvliegende stenen en een rukwind kan behoorlijk sterk zijn. hoop dat je advies deze dagen niet nodig is. vandaag geen tijd om naar de tuin te gaan, het is maar de vraag of de grindtegels het hebben gehouden. Gelukkig is het overhangende gedeelte aan de voorzijde nauwelijks 5 cm en vangt daardoor wat minder wind. Ook waait het uit een andere hoek dan meestal, dat is voor mijn huisje wel goed. Moet nog bekijken hoe het erbij ligt Hier in Sneek eo staat het water best wat hoger dan normaal, maar te hoog is het hier zeker nog niet . Ik heb niet het idee dat we al een wat groter Sneekermeer hebben. We wonen aan open vaarwater en daarin staat het water nog ruim onder de kant.
Geplaatst: 6 januari 201214 j Auteur Hier waaien stenen ook gewoon van dakplaten of zeiltjes. En grindtegel is dan wel zwaarder... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 6 januari 201214 j Ja, hier waait ook alles makkelijk weg. Maar als het goed is, nou ja dat hoop ik ook, staat het er nog zo bij.Fotootje is natuurlijk uit een wat zonniger tijd. Hoewel, vanmiddag hebben we best aardig weer gehad. Nauwelijks wind, droog, af en toe zon en zo'n 4-5 graden.
Geplaatst: 7 januari 201214 j Foutje, eerder gaf ik nog aan dat het Sneekermeer wel niet groter is geworden... Voorpagina van LC van vanmorgen laat wel anders zien, oeps http://www.lc.nl/friesland/regio/article14514793.ece/Nat-Friesland-vanuit-de-lucht
Geplaatst: 8 januari 201214 j bij ons op het complex zijn er een aantal tunnelkassen en gewone kassen "verplaatst" , 1 van deze werd gisteren terug gebracht door een naast gelegen boer. Er is een redelijke schade post , want wij zitten in/rond de bosrand.Bij mij was het enkeld gebleven bij een aantal takken die op de grond laggen.
Geplaatst: 15 januari 201214 j Na de laatste storm bij mijn achterburen op het complex is een complete patio omheining inclusief glas omgewaait. Je zou toch denken dat mensen hun tuin zouden nakijken op schade na zulk heftig weer. Ik weet t niet maar ik heb meteen de volgende dag alles nagelopen op schade. Vorig jaar hadden ze grote takken tot in het voorjaar laten liggen die ze hadden afgezaagd. half over de sloot en op mijn pad achter. Denk dat ze lelijk op hun neus kijken als ze pas in maart/april de schade zien.
Geplaatst: 16 januari 201214 j ja, hier ook...mijn scheef-achterbuurman op de moestuin had de laatste kas op de tuin. het dak is volkomen kapot gewaaid en ingestort.helaas weet ik zijn telefoonnummer niet anders had ik hem wel even gebeld.maar ik vind het hoe dan ook vreemd dat je niet even komt kijken na zo'n storm...
Geplaatst: 24 februari 201214 j Auteur Soms word ik toch zo simpel van dat gwaai hier! Het is net of we aan de kust wonen... Jullie hebben zeker weer amper wat gemerkt van wind?Het regent hier veel minder, maar waait veel vaker en harder... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 24 februari 201214 j Hier aan de kust waaide het ook vandaag Iemand op het complex was van het weekend met zijn (zo'n plexiglas) tuinkas bezig. Ik weet niet of hij hem had verplaatst of nieuw neergezet, maar die was gister platen aan het rapen.
Geplaatst: 24 februari 201214 j Ja hoor Jorieke, hier waait t ook Alle losse en lichte dingen in de schuur gezet. Alle plastic potjes en netjes vlogen hier in t rond. En de losse stukjes worteldoek. Good things come in small packages
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.