Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Aanbiedingen voor de moestuin 2012

Featured Replies

Geplaatst:

helemaal mee eens Hans! die kruiden heb ik ook namelijk...

maar die had ik écht nodig...

nu even een plekje voor de andere planten vinden

Geplaatst:

hier bij de aldi ook de komkommer, paprika etc.

wat een aanfluiting ,volgens mij begrijpt het personeel niet dat plantjes af en toe water nodig hebben

Geplaatst:

Ik vind dat echt mesjogge. Je gaat toch geen plantjes laten verdrogen Dat kost toch meer geld als je ze moet weggooien, kost je ook weer kosten om t te dumpen.

Good things come in small packages

Geplaatst:

varkensvoer!

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Voor wie er in het Gooi woont: ( ik kan het meenemen, maar ga het niet opsturen) Of wie er op vakantie naar Franktijk gaat ( zoeken op Point Vert of Magasin Vert) Sappan en koperen jampan te koop bij de Point Vert met mooie lepel en schuimspaan.img736985691341241195.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Jampan dat is geen geld en het werk voormidable.

Geplaatst:

Wat is er zo bijzonder aan de jampan?? Ik ben echt een leek, want ik heb er nog nooit van gehoord

Geplaatst:

Bij een jampan is het materiaal en de vorm van de pan van belang. Zo zijn jampannen gemaakt van koper dat niet is vertind geschikter dan pannen van andere materialen.

Bij een jampan van roestvrijstaal wordt de bodem heter dan de rest van de pan. Hierdoor gaat de jam erg spatten.De koperen pannen blijven ook bij een hoge temperatuur de warmte goed verdelen. Bovendien werkt een jampan met een uitlopende schuine wand veel prettiger dan een pan met rechte wanden.

(Is niet mijn eigen wijsheid maar van internet geplukt....ik vroeg me nl. hetzelfde af Renate )

Geplaatst:

Dank je Geedee, ik had er werkelijk nog nooit van gehoord.

Geplaatst:

+ een jampan met een grote diameter verdampt de vocht eerder ,zo heb je gauw jam. je kan ook goed gewone suiker gebruiken.

Geplaatst:
Voor wie er in het Gooi woont: ( ik kan het meenemen, maar ga het niet opsturen) Of wie er op vakantie naar Franktijk gaat ( zoeken op Point Vert of Magasin Vert) Sappan en koperen jampan te koop bij de Point Vert met mooie lepel en schuimspaan.

Jammer ik woon niet vlakbij het gooi en kom niet in France..

Iemand een idee waar je hier in nederland zo een jampan kan kopen, of misschien een webshop?

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet

Geplaatst:

ik maak veel jam maar had nog nooit van een jampan gehoord.

Nu ik het zie klinkt het logisch.

Mocht iemand weten waar je ze voor deze prijs ook in nl kan kopen ik hou me aanbevolen

Geplaatst:

Heerlijk om gewoon lekker jam te maken in normale pannetjes hoor. Daar staat de keuken al vol mee (en die is best groot...). Voor een klein beetje jam pak ik een steelpannetje, voor veel jam de grote soeppan. Handig!

Geplaatst:

Toch als je een jampan heb gebruikt dan wil je niet meer anders.

En de prijs van deze pan krijg je niet in NL.misschien wil ze het versturen vanuit het Gooi???

Geplaatst:

A.s. donderdag in de summersale van de Lidl diverse tuinartikelen met flinke kortingen zoals bijv. het 3 etage tuinkastje (metaal met folie , 140x200x140) van 59,99 voor 40 euro . Het soort artikelen kan per regio verschillen.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Als iemand erheen gaat en ze hebben nog van die fruitnetten in de aanbieding ( ik geloof 8 x 2 meter, groene netten, gaaswijdte iets van 1 cm) hou ik me aanbevolen. Ik kan er nog 4 gebruiken.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@frans, dat kasje van de Lidl is kwalitatief stevig, ik heb hem nu 5 jaar en het zeil word nu pas gaar, buizenwerk is op een paar plekken dit jaar verstevigd, dus ga voor 40 euro een nieuwe halen. Daar kan je niet tegenop!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Donderdag a.s. bij de Aldi in Duitsland te koop:

Außergewöhnliche Obstpflanze

Im 9-cm-Topf; Mix bestehend aus Gojibeere, Feige, Granatapfel, Apfelbeere, Maulbeere und Cranberry

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

O die cranberry's die zoek ik nog!!! Weet jij of het bij alle duitse aldi's is?? (regio Aken ook??)

Geplaatst:

Jammer.....die valt dus onder "Süd"

Geplaatst:

Heb net via marktplaats bij iemand fruitbomen/struiken overgenomen oa ook cranberry early black (voor euro per plantje)....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.