appelvrouw Geplaatst: 11 maart 2012 Geplaatst: 11 maart 2012 zijn kluitjes en zitten in een zakje zand...of zaagsel. Vorig jaar heb ik ze bekeken..de asperges.. en niet genomen; ze zagen er maar magertjes uit. Sjalot en ui had ik ook van de Aldi vorig jaar vooral de sjalotten waren prima.Dennis die stekertjes van de Wibra van vorig jaar zijn goed schoon te maken met een beetje vim..kan je ze hergebruiken.Of heb je ze allemaal al weggegooid? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
dennislp Geplaatst: 11 maart 2012 Geplaatst: 11 maart 2012 Heb ze voor de zekerheid nog liggen ja, maar krijg je het potlood er ook af met vim?? zie het niet zo zitten om ruim 100 stekertjes te gaan zitten gummen > Planten kopen? Doe het bewust!
appelvrouw Geplaatst: 11 maart 2012 Geplaatst: 11 maart 2012 Ik heb het gedaan..een kind kan de was doen: een beetje vim op je vochtige doekje, en je haalt het er redelijk gemakkelijk af.Probeer het maar We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lenepeen Geplaatst: 11 maart 2012 Geplaatst: 11 maart 2012 En die aardbeitjes, zijn die oké, voor zover jullie weten? Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
Raxia Geplaatst: 11 maart 2012 Geplaatst: 11 maart 2012 Dat wil ik ook wel weten Lenepeen, ben van plan een leeg kratje bier om te ruilen voor wat aarbeiplantjes Lijkt me een prima ruil!
Lenepeen Geplaatst: 11 maart 2012 Geplaatst: 11 maart 2012 Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
jasmin Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Ik heb het gedaan..een kind kan de was doen: een beetje vim op je vochtige doekje, en je haalt het er redelijk gemakkelijk af.Probeer het maar Ik heb het geprobeerd met mijn wondersponsje (multi-functioneel) en het ging als een trein eraf... Wondersponsje ook te koop bij Wibra: grijs, bijna gewichtsloos (1 euro voor 5)... kan niet zonder leven... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Erny Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Voor de Groningers onder ons: Bij de Aktie Maxi (begin Noorderstationsstraat) het restant van de zaadvoorraad van vorig jaar: 10 zakjes voor 1 euro (sommigen jaartje over datum, sommigen nog dit jaar te gebruiken). Ergens achter in de winkel in een onhandige bak (vallen er aan alle kanten uit) liggen ze.Veel bloemen en sla en wortels.
geedee Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Dat over datum zijn geeft helemaal niks....ze kiemen dan wat onregelmatiger en het duurt ietsje langer....maar zaadjes komen gewoon uit Jammer dat er geen aktiemaxi in limboland is.....maar ook wel weer beter voor mn zaadjesvoorraad....die is toch al mega mega...veel te veel....en ik kan zoiets ook nooit laten liggen
RvO Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Voor de Groningers onder ons: ......@Erny,Dank je, ik ga het morgen of overmorgen proberen. Ligt even aan andere afspraken. @GeedeeIk wil met alle plezier wat voor je meenemen. Ik geen idee wat voor soortjes/rassen ze hebben, maar doe maar wat suggesties wat je wilt hebben (in deze draad of als pb). Voor dit soort bedragen kan ik me er nooit een bult aan vallen.
Erny Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Misschien dan gelijk alle wortels (en ander veevoergeschikte) voor Jorieke scoren?
geedee Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Nou graag RvO !!! Ik heb nog wel een wensenlijstje bijvoorbeeld: witlofokraspruitjesbloemkoolpreiKelsai mega uiaugurkspinazie gekke kruiden passifloraviooltjes dus als er iets van bovenstaande tussenzit.....heeeeeel graag
Jorieke123 Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Holy Dat is veel zaad voor weinig geld. Maar om nou iemand voor mij op pad te sturen... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Als RvO eventueel toch hier komt shoppen én naar de moestuindag gaat... lijkt me dat een goede combi Ik kan er ook voor je langs (is vlakbij) en ze dan opsturen maar daar worden de zaadjes door de porto weer wat kostbaarder van. @Geedee: heb van jouw lijstje alleen de spruiten en Mexicaanse Munt en viooltjes gezien in de graaibak....
Jorieke123 Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Nou mocht iemand nog gaan, dan heb ik vooral interesse in losse kool soorten (boerenkool, mergkool, palmkool, dat soort) en wortels (maakt niet uit welke soort). Snijbiet (welke kleur dan ook) is ook zeer welkom. En dan denk ik al gauw aan 10 zakjes per soort... Voorschieten is geen enkel punt. Verzenden via de post is ook OK. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
helena Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 gratis tuingrond test bij boerenbond en welkoop http://www.boerenbond-welkoop.nl/tuingrondtest
RvO Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 Zojuist in Groningen geweest en bij de Aktie Maxi geshopt. Prijs was nu 10 zakjes zaad voor 1 euro. En niet alles was over datum. Morgen ga ik de boel uitzoeken. Het vervolg komt per pb.Groet, RvO
dennislp Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 Ze keken je al wat raar aan bij de kassa? Maar 10 cent per stuk.. zo hé, die hebben blijkbaar echt haast met de verkoop > Planten kopen? Doe het bewust!
Indy Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 Bij de wibra lagen plantenstekertjes,in bloemvorm,of gewoon rechthoekig,2 in een pakje €0,50 cent.Er zit een krijtje bij waarmee je op de bordjes kan schrijven.Het zijn kleine schoolbordjes.Nu gaat krijt er af,maar zo'n white stift zal toch ook werken? Ik ga het eens proberen.
appelvrouw Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 Bij de Aldi lagen vanavond al de aanbiedingen voor morgen..de kruidenplanten..mooie (wel duidelijk voorgetrokken in kas) rozemarijn, twee soorten citroentijm gewone tijm, salie, oreganum, santolina en kerriekruid en gewone munt. 1,59 per plant. Verder de sjalotten 10 stuks 0,99 cent ( rode), allerlei bloembollen voor 1,29 ( o.a. gladiolen..veel roze, ranonkels, trigia`s) de aardbeien waren ostara`s, er was ook rabarber en kleine asperges. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 santolina blijkt niet eetbaar Heb ik vorig jaar ook gekocht, is zelfs giftig dacht ik... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
greetje11 Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 Vanaf morgen bij de c1000 2 zakken potgrond a 20 liter voor € 1,29 (40 liter)
appelvrouw Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 santolina blijkt niet eetbaar Heb ik vorig jaar ook gekocht, is zelfs giftig dacht ik...Klopt ook volgens mij..het is alleen mediterraan omdat het zo`n mooi randje geeft om je tijmplantjes? dat kerrie-kruid vind ik ook niet te eten, en je krijgt er ook buikpijn van..je moet het voor het verorberen van de maaltijd verwijderen uit je gerecht! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hansm Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 santolina zou ik meer geneeskrachtig dan keukenkruid noemen, nuja verjaagd ook insekten.Waren dit alle kruiden, bij ons stond lavendel en bonenkruid en dacht nog wel wat er ook bij. Players only love you when they're playing.
appelvrouw Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 Bij ons geen bonenkruid helaas..die wilde ik ook wel , mijn vaste is ook bevroren, inderdaad wel lavendel We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten