Jorg Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Ja ik ben ook benieuwd naar de andere deelnemers maar kan me voorstellen dat de aubergines buiten nog niet zo ver zijn, mijn buiten aubergines in ieder geval niet. Voor mijn kasaubergine is een tijdelijke radiostilte ingelast, afgekeken van enkele olympische sporters met goud Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Ik ga mij afmelden, voor de wedstrijd, ik heb er al zoveel gezien die veel veel langer zijn,zoals ik al zei,die van mij wordt alleen maar dik, Ik ga ze verder vertroetelen,omdat mijn schoondochter er gek op is, maar verder wordt het echt niets. jullie allemaal succes verder. Quote
Bit Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 De mijne ( buiten dus he , weliswaar wat laat in het voorjaar naar buiten vanwege het weer ) blijkt maar 13 cm. zal morgen een nwe foto maken. De plant zelf trekt netjes bij met dit mooie weer. Quote
Jorg Geplaatst: 15 augustus 2012 Geplaatst: 15 augustus 2012 Mijn andere inzending kan in de prullebak, bij deze de nieuwe inzending net geoogst (kas teelt). 38,1 cm gemeten op een vel a3 papier van het topje tot net voor het begin van de daadwerkelijke stengel (2e foto geeft dit niet helemaal goed weer door de hoek van de foto): De kleur van de vruchten is echt mooi glanzend/donker paars. Morgen staan ze samen met enkele andere broertjes/zusjes op het menu. Zo hingen ze aan de plant, dit aan beide hoofdstengels. Het is mij opgevallen dat vooral mooie lange dunne aubergines ontwikkelen aan de bloemtrosjes en niet aan de individuele eerste/grote bloem. Quote
geedee Geplaatst: 15 augustus 2012 Geplaatst: 15 augustus 2012 *** Geedee rent naar de kas en pakt schepje....snel een kuiltje graven van 10 cm *** Quote
Kruidje Geplaatst: 15 augustus 2012 Geplaatst: 15 augustus 2012 't is vast een nep-maatband op een A4'tje zegt zij die nog steeds alleen maar een bloem heeft. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
jeanne-heijmans Geplaatst: 15 augustus 2012 Geplaatst: 15 augustus 2012 O echt Kruidje, hoe kan dat nu,heb jij ze ook buiten staan? Bij mij wordt het ook niks hoor daar niet van, maar kweek in ieder geval 3 vruchten voor mijn schoondochter, maar die zei ook al, nu zo mini kan ik er niets mee doen, dus hopelijk groeien ze nog voor haar. Ik heb mij al afgemeld voor de wedstrijd, er zijn er zoveel met betere resultaten. Quote
geedee Geplaatst: 15 augustus 2012 Geplaatst: 15 augustus 2012 Nou ik heb nog geen melding van een buiten kanshebber met een mega grote afmeting gezien, of heb ik iets gemist? Quote
Kruidje Geplaatst: 15 augustus 2012 Geplaatst: 15 augustus 2012 Ik heb geen kas dus ja, ze staan lekker buiten. En zijn moooooooi en bloeien en maken geen vruchten. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Jorieke123 Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 Mijn plant in de kas gaat als een trein, ik zal straks even een foto maken met een a4-tje en een lineaal. Mijn buiten-plant doet het niet zo goed... zeg maar helemaal niet goed. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nicolette Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 de aubergines doen het dit jaar gewoonweg niet buiten. Vormen wel bloemen en zitten nu wel geteld 2 mini aubergines in. Dat betreft geef ik het een beetje op. Jammer want vorig jaar kwam ik om in de aubergines en had me er erg op verheugd.. De wedstrijd aubergines zitten vol bloemen maar doen vervolgens niets. Denk niet dat daar nog een winnaar uit gaat komen dit seizoen. Quote
henkg Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 ..., bij deze de nieuwe inzending net geoogst (kas teelt). 38,1 cm gemeten op een vel a3 papier van het topje tot net voor het begin van de daadwerkelijke stengelGediskwalificeerd!De regels zijn duidelijk:Hoe bepaal je de lengte van de aubergine: Pak een A4 papier en leg deze in de breedte (29,7 cm lang) Andere papierformaten zijn dus niet toegestaan. Jammer Jorg, volgend jaar beter! Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
geedee Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 ...hij wordt misschien iets langer dan een A4 tje als ik een kuiltje graaf zodat ie nog ff kan doorgroeien, dus de wedstrijdvoorwaarden zullen naar een A3 moeten worden bijgesteld . Ja Henkg....helemaal mee eens.....straks eens even mijn kanshebber winnaar fotograferen met de maximaal mogelijke lengte van 29,701 cm (De initiators verzuchten nu waarschijnlijk: Pffffjewww nét kinderen !! ) Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 Zou deze bloem dan eens een vrucht geven? waar hoop is, is leven... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 De vrucht (ik zie nog geen vrucht, maar stel dát) zal in ieder geval op een A4-tje gaan passen. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 17 augustus 2012 Geplaatst: 17 augustus 2012 Ik krijg het niet voor elkaar om het monster op de foto te krijgen, zonder het van de plant te halen. Dus ik laat het maar lekker hangen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 18 augustus 2012 Geplaatst: 18 augustus 2012 Ff de spits afbijten Inzending voor de buitencompetitie: ACHT HELE CENTIMETERS!!!!!!!!!!!! Hingen bijna in de modder dus....tja..... In de plant op etage 2 hangt mijn volgende kanshebber Quote
henkg Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 Mijn inzending voor de buitenteelt competitie: 18,50 centimeter. Heel precies gemeten, hij lijkt iets langer door de groothoekvertekening van de lens. Geoogst op zo 19 augustus. Groei stond al een weekje vrijwel stil En was het nou echt buitenteelt?Ja. Wel een mooi beschut plekje: Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Bit Geplaatst: 19 augustus 2012 Geplaatst: 19 augustus 2012 het plaatsen van een foto lukt niet meer hier, maar de mijne ( ook geoogst ) is 13 cm. En met de mijne bedoel ik dus de aubergine. Máár ! Hij staat weer in bloei. 1 enkele bloem en een trosje. Dus ik heb nog hoop. Quote
Bit Geplaatst: 20 augustus 2012 Geplaatst: 20 augustus 2012 2 weken geleden. De aubergine hangt hier nog aan de plant. Inmiddels is hij sterk gegroeid ( de plant , niet de aubergine ) en bloeit hij weer. afgeknipt. Een mooi najaar is mijn hoop. Quote
Bit Geplaatst: 20 augustus 2012 Geplaatst: 20 augustus 2012 deze meneer, of mevrouw, is de reden dat de aubergine nu onder een net staat. De papegaai zat in de tonkinstokken-wigwam van de lathyrus ernaast met een scheef koppie te kijken naar mijn wedstrijdplant. Dezelfde dag heb ik er maar een net overheen gezet. Quote
henkg Geplaatst: 20 augustus 2012 Geplaatst: 20 augustus 2012 Papegaai, of een grasparkiet?In ieder geval: nuttig beestje. Jouw 13 cm is minder dan mijn 18,5 cm. Ik weet helemaal niets over papegaaien / parkieten. Wel zie ik sinds enige weken soms twee grasgroene heel snel vliegende vogels. Ik weet niet of ze verwilderd zijn, of dat ze door hun baas even een kwartiertje worden uitgelaten. Exoten, ze horen hier niet, hebben ze wel een verblijfsvergunning, hebben ze een inburgeringscursus met succes gevolgd?Beter geen reacties, politiek is te gevoelig.Terug naar de aubergines! Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelvrouw Geplaatst: 20 augustus 2012 Geplaatst: 20 augustus 2012 Zou deze bloem dan eens een vrucht geven? waar hoop is, is leven...-afbeelding-Ik moet mezelf ff kwoten Ja, er zat een vrucht in en die groeit! In 4 dagen..dat belooft wat Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje11 Geplaatst: 20 augustus 2012 Geplaatst: 20 augustus 2012 Vermoedelijk halsbandparkiet, kunnen hier in het wild overleven.Heb ooit eens gelezen dat het in Amsterdam een plaag is. Quote
Dennis29 Geplaatst: 21 augustus 2012 Geplaatst: 21 augustus 2012 Eerst vielen zo goed als alle bloemen van de plant, maar nu schud ik iedere dag even en blijkbaar heeft het resultaat: Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.