appelvrouw Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Bloot zaad mag wel? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorg Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Ja graag, zeker bij de titelverdedigster (zwaarste radijs) kunnen ze beter boven dan onder de grond liggen Tenzij dat je nieuwe zaai(misleidings)methode is om te winnen Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Koert Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Wat een marteling, kun je wel, ze zo nakend laten liggen op een keukenpapiertje en dan ook nog een foto maken. Ik ken de deno methode verder niet zo goed hoor en het is zeker geen commentaar maar er staat me iets van bij dat je het zaadje in de grond legt zodra het kiempje zichtbaar is. Dit zijn al bijna hele (maar kromme ) plantjes Ik ook nog geen ervaring er mee, dit jaar voor het eerst bij de paprika en peperzaden en mijn winnende aubergines. Deze hadden volgens mij net iets eerder de grond in gekunnen, maar volgens de manier van Diana's moestuin scheelt het niet heel veel, kijk maar eens: http://www.freewebs.com/ruudendiana/denomethode.htm, het zijn dus nog lang geen hele plantjes dus, het witte gedeelte is de wortel. Quote Even a broken clock is right twice a day
geedee Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 Ja graag, zeker bij de titelverdedigster (zwaarste radijs) kunnen ze beter boven dan onder de grond liggen Tenzij dat je nieuwe zaai(misleidings)methode is om te winnen pfff ze heeft het zaadje weer op een molshoop gelegd( als je goed kijkt zie je hier en daar nog de snorhaartjes van de mol uitsteken)....daar gaan onze winkansen @ koert...ja van die site heb ik die deno methode afgekeken...dacht dat ze nog een paar dagen konden wachten... Quote
sannie Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 klinkt erg leuk....misschien dat ik ook een pb stuur Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 O, deze zaadjes moeten onder de grond? Daarom deden ze het niet .gelukkig was het maar een proefje met zaad van Dennis ( zijn aubergine dan hè)..het heeft het inderdaad niet gedaan( heb jij ook van je eigen Fenguyan gezaaid Den? De Rosa B. komt nl wel op) volgende week ga ik echt aan de slag, en haal ik jullie zeker wel in!!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
freggel Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Het schijnt dat je grotere vruchten krijgt als je de potjes met zaadjes een nachtje in de vrieskou zet. Ik heb ze dus buiten op de tuintafel gezet en ze nog even een scheutje water gegeven. Quote blog/freggel/
appelvrouw Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 hahahahaha die Freggel ( Goede tip ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Dennis29 Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Nee, ik heb mijn eigen niet gezaaid. Dat mag misschien niet? Quote
LucV Geplaatst: 4 februari 2012 Auteur Geplaatst: 4 februari 2012 Het is beter als iedereen hetzelfde zaad gebruikt, de zaadjes van de nieuwe tuin kunnen net weer iets anders zijn. Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Dat komt goed Luc..die van Dennis waren toch niet opgekomen...( geintje Dennis ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jeanne-heijmans Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 De eerste foto van de wedstrijd aubergine, Quote
sannie Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 Ik ga de uitdaging aan!!Heb net een pb gestuurd Quote
Bit Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 De eerste foto van de wedstrijd aubergine,-afbeelding- jooooooo !!!! het is je gelukt Jeanne !! ( de 1e foto dan ) Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Goed die foto Jeanne, en mooi plantje..Hoe koud staat het plantje? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rantje Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Ziet er goed uit Jeanne! Ik had aan mams gevraagd je even te helpen want ik was echt niet lekker gister Maar je eerste foto laat wel eenheel mooi plantje zien! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
jeanne-heijmans Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Hoi, ja hij staat er,de eerste, maar met hulp van mede moestuinnierders hoor. Rantje ja ik had het gelezen, gaat het nu al wat beter? met dank ook aan je lieve moeder. Appelvrouw, hij staat warm hoor, ong. 23 graden bij een raam op het zuiden. en elke avond loop ik met de tomaten, paprika, en de aubergine naar de keuken, en gaan ze op een plank onder de lamp, en s'morgens weer terug. en dat nog tot april. maar ja je moet er wat over over hebben. Bit bedankt. Quote
Eefje78 Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Heel mooi plantje, Jeanne! (Lamp in blijkbaar erg belangrijk, mijn paprika en pepertjes hebben nog steeds enkel kiemblaadjes) Quote
sannie Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 Zaden vandaag binnen gekregen Ga de komende dagen maar verdiepen hoe je die het beste kan kweken Oh nee, toch maar vanaf volgende week eerst nog even lekker van het schaatsen genieten.Handig hoor, een mooie sloot voor de deur Quote
freggel Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 10 Dagen geleden de zaadjes (gelijk met de peper) gezaaid en het eerste groene sprietje staat al boven. Had ik niet gedacht! Had verwacht dat de pepertjes eerst boven zouden komen. Quote blog/freggel/
greetje11 Geplaatst: 7 februari 2012 Geplaatst: 7 februari 2012 1 week geleden gezaaid, staan nu 2 ieniemienie sprietjes boven van de 4 die ik heb gezaaid. Quote
Thessa Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 mijn mede dingers !15 januari gezaaidgeen bijzondere omstandig heden gewoon op een keukenpapiertje op gekomen en in half potgrond/zand gezet, doen het eigenlijk wel goed !ben heel benieuwd wat ze verder gaan doen.... Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Rantje Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Vandaag gezaaid, volgens de randa-methode Ik heb er 2 gedaan, wijk af van wat ik van plan was maar met al die toestanden van de kosmos-kalender en ik geen week meer wilde wachten nog net op de valreep vlak voor 13.00 uur gezaaid! De volgende geschikte periode doe ik het denk ik nog een keer, en dan ergens in maart de laatste ronde, kan ik gelijk het verschil zien van een maand verschil met zaaien Foto van het winnende zaadje Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Rantje Geplaatst: 13 februari 2012 Geplaatst: 13 februari 2012 Het winnende zaadje na 4 dagen Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.