Margie Posted December 30, 2011 Posted December 30, 2011 Hallo, Ik ben Margriet en ik kom uit Friesland.Ik woon daar heerlijk rustig met man en dochter.Ik heb sinds 4 jaar een moestuin, die heb ik achterhuis en dat is ideaalIk heb niet zo,n hele grote moestuin,zo,n 125 vierkante meter.Ik ben eerst met een heel klein piep tuintje begonnen,maar over de jaren heen is dat steeds meer uitgebreid.Maar altijd heb ik ruimte tekort, wil meer zaaien dan dat mijn tuintje groot is. Naast de moestuin hebben wij ook nog 5 honden.Wij halen zwaar verwaarloosde honden in huis,die wij een goed thuis geven,wij houden ze ook.Met een dochter, 5 honden en een moestuin zijn mijn dagen goed vullend. Hier een paar foto,s van mijn moestuintje.Hij is in 2 stukken verdeeld. Quote
jootje Posted December 30, 2011 Posted December 30, 2011 Welkom, Margriet! Ziet er goed uit allemaal. Quote
jeanne-heijmans Posted December 30, 2011 Posted December 30, 2011 welkom, ziet er goed uit, en vergeleken bij mij is het zeer zeker niet klein. voor mij, maar jij zegt dat je ieder jaar wat meer kreeg, nu dat hoop ik nu ook, dit jaar is het al meer en hopelijk gaat het mijn man het ook boeien en krijg ik ook steeds meer, nou ja eigenlijk boeit het hem ook al,kijkt ook alles mee, maar ja, zijn tuin is zijn tuin. ik zie wel in de toekomst. Quote
Rantje Posted December 30, 2011 Posted December 30, 2011 Welkom! Ook ik kan zeggen dat het in mijn ogen niet klein is hoor!Waaauw wat een ruimte!!! Ziet er echt prachtig uit! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Marinus Ros Posted December 30, 2011 Posted December 30, 2011 Welkom op dit leuke forum. Naast de moestuin hebben wij ook nog 5 honden. Als ze al eens de boel omwoelen dan moet je maar denken dat ze toch ook prima "hofleveranciers" zijn van organische meststoffen... Niet? Quote
Kamilla Posted December 30, 2011 Posted December 30, 2011 Welkom op het creatieve groene forum. Mooie foto's en inderdaad veel ruimte. Groetjes,Kamilla Quote
Helly Posted December 30, 2011 Posted December 30, 2011 Hallo Margriet en welkom op dit forum. Ik vind 125 m2 echt niet klein hoor als achtertuin-moestuin Wishing dat ik dat had! Quote Good things come in small packages
Bit Posted December 31, 2011 Posted December 31, 2011 prachtig hoor ! Op wat voor grond zit je ? iets opgebracht ? is de ruimte naast je tuin ( 1e foto , links daarvan ) vrije ruimte ? Buur ?, dit ivm de bezonning. Je hebt 2 kasjes, 1 tunnel , en 1 zelfbouw ( die groene ) mooi hoor. Al aan t zaaien ? Je bent in ieder geval al veel veel verder dan ik. Quote
Jorieke123 Posted December 31, 2011 Posted December 31, 2011 Welkom! Mooi tuintje, en goed van de verwaarloosde honden die jullie in huis halen! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Simone Posted December 31, 2011 Posted December 31, 2011 Welkom, wat ziet jou tuintje er netjes uit !Heel veel plezier op dit forum. Quote Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
Nicolette Posted December 31, 2011 Posted December 31, 2011 Welkom! Leuk tuintje hoor en goed dat je honden een fijn thuis geeft. Quote
geedee Posted December 31, 2011 Posted December 31, 2011 Welkom op dit forum....je zult veel te lezen hebben en je moestuin wordt vanzelf groter als je dit forumvirus te pakken hebt. Ik heb afgelopen jaar zoveel nieuwe plantjes leren kennen hier, tuin is te klein En van je honden.....zijn op dit forum meer mensen die zich op dergelijke wijze inspannen dus kun je ook je tips/vragen en (vooral ) foto's kwijt van je viervoeters. Kijk maar eens op topic: post62593.html?hilit=honden#p62593 Quote
Thessa Posted December 31, 2011 Posted December 31, 2011 welkom, ziet er prachig en verzorgt uit Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Lisa Posted December 31, 2011 Posted December 31, 2011 Welkom! Heel herkenbaar overigens hoor, het gevoel dat je tuin altijd te klein is . Als ik zie wat voor zaden ik allemaal heb en welke ruimte er beschikbaar is dan heb ik toch een probleem denk ik . Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Margie Posted December 31, 2011 Author Posted December 31, 2011 prachtig hoor ! Op wat voor grond zit je ? iets opgebracht ? is de ruimte naast je tuin ( 1e foto , links daarvan ) vrije ruimte ? Buur ?, dit ivm de bezonning. Je hebt 2 kasjes, 1 tunnel , en 1 zelfbouw ( die groene ) mooi hoor. Al aan t zaaien ? Je bent in ieder geval al veel veel verder dan ik. Wij hebben hier leem grond.De oogst was heel goed dit jaar, eigenlijk alle jaren wel.Ik verbouw eigenlijk van alles wat wel.Dit jaar had ik spruiten,broccoli,bloemkool,boerenkool,wortels,pastinaak,courgette,bietjes,raapjes,groenlof,warmoes,aardbeien,rabarber,knolselderij,prei,stokslabonen,peultjes,uien,meloen,paprika,aubergine,rode kool ,augurk,sla,andijvie,tomaten en komkommer.Het deed het allemaal heel goed.Op de 1e foto links dat is ons eigen erf, de grote moestuin en de kleine met de kas staan elk aan de zijkant van het erf.Het kleine moestuintje bij de kas gaat weg,dat wordt weer gewoon gras, want het is allemaal iets te veel voor mij, als je na gaat dat ik de moestuin helemaal alleen doe,ook het wieden,oogsten en klaar maken. Aan de slootkant heb ik rabarber staan, en die staan ook achter een afscheiding, want anders staan mijn reuen er tegen aan met hun poot omhoog...niet zo smakelijk. Wanneer ik in de moestuin bezig ben ligt onze laatste aanwinst er bij( new foundlander),samen met Gina(kuvasz).Zo heb ik een augurkenplant staan voor onze Doortje(cairn terrier),waar zij de augurken van mag afknabbelen.Een klein aardbeienbedje voor onze Linda(terrier),die eet zei altijd op.En wanneer ik oogst staan de honden om mij heen, want ze zijn gek op wortelen,komkommers,boontjes en courgette. Ik dacht dat een tuin van 125 vierkante meter niet zo groot was,omdat ik op internet vaak lees dat ze veel groter hebben.Hij is voor mij in ieder geval groot genoeg. En leuk om te lezen dat hier meer mensen zijn met de passie honden. Quote
Marinus Ros Posted December 31, 2011 Posted December 31, 2011 Deze zit bij ons achter die afsluiting waar bij het plaatje hangt met de melding: "Opgelet, hier waak ik"..... Het is zo'n kruising van een miniatuur pitbull en deense dog, weet je wel....Uit Mexico.... Happy new year everyone, Quote
heidike_21 Posted January 1, 2012 Posted January 1, 2012 Heel mooi tuintje en welkom op het forum veel leesplezier op ons forum en veel succes in het volgende moestuinseizoen Leuk huisdier trouwens heb je Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/
Marieke Posted January 1, 2012 Posted January 1, 2012 Welkom... Mooie tuin! Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
HuubvG Posted January 2, 2012 Posted January 2, 2012 Welkom en veel plezier, zowel in je tuin als hier! Quote
Margie Posted January 3, 2012 Author Posted January 3, 2012 Bedankt voor jullie warme welkoms berichten Quote
scootin Posted January 14, 2012 Posted January 14, 2012 Dat ziet er zeker goed uit. Kasje van oude kozijnen??In het deel van friesland waar ik zit, heb je echt de zware klei.Laat het maar weer mooi weer worden. Groetjes Quote
Harry's moestuin Posted January 14, 2012 Posted January 14, 2012 welkom, leuk 5 honden, wat voor? Quote Mijn "vriend" de roodborst, tuiniert altijd met me mee.Dat doet me glimlachen en genieten.
Recommended Posts