Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (seizoen 2012)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

gezaaid:

palmkool, meloen oranje ananas, meloen sweatheart, bosaardbei, koolrabi, bewaarcourgette groen en geel, courgette Diamant (schijnt een vroege te zijn), augurk, tomaat 'Country Taste', een auberginemengsel en gojibessen

allemaal binnen....

Geplaatst:
@ Dutchess, wat bedoel je met echinacea met de deno?

Nou, vorig jaar duurden de Echinacea erg lang voor ze opkwamen dus heb ik dit jaar op mijn eigen deno-methode gezaaid. Niet helemaal officieel maar wel voorzaaien in een vochtig en warm bakje op een laag papier. Dat gaat tot nog toe erg goed en een stuk sneller.

Geplaatst:
de sugarsnaps zaden leg ik een uurtje in lauw water, dan pak ik zon plastic bakje waar bv violen inzaten, zon tray met 10 vakjes aan elkaar, en daar zaai ik ze 1 cm diep in, dan zet ik ze koel, zo rond de 10- 15 graden en nu komen ze al op.....als het eenmaal plantjes zijn , plant ik ze buiten in een speciekuip of pot.

Thx! Ik zal er iets minder hebben maar denk uiteindelijk aan 2 of 3 planten. Is alleen maar voor onszelf en wat overblijft om uit te delen. Moeten de zaaipotjes donker of licht staan?

Wat voor grootte van pot zet jij ze in dan? Speciekuip heb ik ook nog staan, maar vind ik niet zo fraai :S

Ik ga zo lekker aan de slag

Geplaatst:

bij mij staan ze in het licht, en een gewone 10L pot of emmer kun je er gerust 6 inplanten hoor, als je klimmers hebt, 3 stokken erin en links en rechts van elke stok een plantje zetten. 3 Plantjes is echt wel weinig, vorig jaar had ik er 12, dus 2 potten, ze waren zo lekker zoet, en heerlijk voor paar door de roerbakschotel, lekker rauw van de plant, of samen met wat worteltjes....ze zijn veel lekkerder dan de peulen . Dus dit jaar in de speciekuip gaan er minstens 20....

Geplaatst:
bij mij staan ze in het licht, en een gewone 10L pot of emmer kun je er gerust 6 inplanten hoor, als je klimmers hebt, 3 stokken erin en links en rechts van elke stok een plantje zetten. 3 Plantjes is echt wel weinig, vorig jaar had ik er 12, dus 2 potten, ze waren zo lekker zoet, en heerlijk voor paar door de roerbakschotel, lekker rauw van de plant, of samen met wat worteltjes....ze zijn veel lekkerder dan de peulen . Dus dit jaar in de speciekuip gaan er minstens 20....

Echt waar joh? Klinkt als veel maar ja, heb tot nog toe vooral peper en tomaat geplant (naast de kruiden) en die hebben per stuk een pot van 10L nodig.

Wij vinden ze ook heerlijk en inderdaad ze zijn lekker divers te gebruiken. Dan toch nog maar een paar bij het bakje water in om te weken

Geplaatst:

Gisteren pluksla, lollo bionda, rucola en meikoningin in de kas gezaaid. En gisteren ook een laatste ronde paprika's en pepers gezaaid:

peper Mulato Island

peper Pasilla Bajio

paprika Chocolate Beauty

plus aubergine Kermit voor Appelvrouw ivm de moestuindag

En ook de eerste ronde tomaten:

Tumbling Tom Yellow (dit zijn de zaden die ik op de vorige moestuindag had geruild)

De Travel tomaat uit de Carrousel Doos

tomaat Piedmont voor mezelf en voor Appelvrouw ivm de moestuindag

Brown Berry

Siberian Superior

Marvel Striped

Micro Tom

Jaune Flamme

en last but not least tomaat Brandywine Pink

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:

Dank Lisa! Die Kermit is voor de aubergine-show op ons dorpsfeest..ook de fenguyan gaat mee.

ik heb doperwtjes in de aarde gelegd en broccoli verspeend.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vandaag eindelijk mijn sugar snaps gezaaid. Ik ben benieuwd!

Verder tomaatjes en rucola verspeend. Ik hoop dat de rucola het overleefd, de worteltjes zijn nog zo kwetsbaar en ze zaten wat dicht op elkaar. Kunnen die eigenlijk al in de koude kas?

Geplaatst:

Wortels kunnen in de koude bak als dat er ook op staat. Er zijn rassen die wel veel loof maken maar ondergronds niks doen net zoals met radijs.

Dus even kijken welk ras je hebt.

En er zijn rassen die ook in de volle grond nu kunnen

Als ze dicht op elkaar zitten kan je ze beter wegknippen ipv eruit trekken, dan beschadig je ze niet...

Was jij de persoon die ze had voorgezaaid????

Geplaatst:

Vandaag:

Mosterdga ze groot laten worden voor zaadjes van te oogsten en die worden dan weer kiemgroentenzaadjes...lekker.

Overwinterende geraniums uit de kelder gehaald en geplant in potten in de kas,

Radijs , broccoli, rode kool, ijsbergsla( die zaai ik om de 2 weken vanaf nu een paar )

Basilicum, venkel, abc kruid en wortelpeterselie

En mijn meerjarige broccoli opgeraapt worteloos ...pony had er met zijn grote voeten overheen gelopen

Geplaatst:
Overwinterende geraniums uit de kelder gehaald en geplant in potten in de kas.

Dat is een goede. Hier beginnen ze in de (verwarmde) garage ook weer nieuw schot te maken.

Geplaatst:

Sommigen zien uit alsof het nooit meer wat wordt, maar doe dit al 4 jaar en het zijn er elk jaar meer omdat ik ze steeds stek en elk jaar een andere kleur bijkoop. 4 jaar terug begonnen met 3 rode geraniums te kopen, nu zo'n 3 bakken vol:

img094060051330770106.jpg

Geplaatst:

Vandaag allerlei tomaten erbij gezaaid:

Best Boy F1

Boy oh Boy F1

Cherry Sugar Plum F1

Cherry Ice

Cherry Blush

Paul Robeson

Hilbilly Potato Leaf

White Beefsteak

Plum Lemon

Golden Nugget

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:

Hai Rantje,

Nee, die had ik niet voorgezaaid, gewoon direct in een pot maar dus een beetje teveel zaad per cm2 :S

Inmiddels gedeeld en overgezet, ik zie wel hoe het gaat En kan het in de koude kas gezet worden?

Geplaatst:

Gezaaid:

Tomaat Geel

Tomaat moneymaker

spruitkool

tomaat marmande super

tomaat tiny tim

dahlias uitgeplant

Omdat het kan.

Geplaatst:

In de (koude)kas: spinazie en veldsla.

Aalbessen verplant. En sjalotten en knoflook geplant.

Ook aardbeienplantjes met hele kleine blaadjes gevonden achter in de tuin... eens kijken wat dat wordt. Ze staan op een klein strookje om uit te proberen. Als het niets is kunnen ze altijd nog op de composthoop...

Geplaatst:

dahlia's uitgeplant ? toch niet in de tuin al ?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...