Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (seizoen 2012)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag nog maar eens een poging doen met de radijs.

Hoewel ik ze voldoende ruite had gegeven bleven ze klein. ( ca. 2 tot 3 cm )

Wel goed bemeste grond, zonnig, niet te nat..

Maar eens op een ander plekje opnieuw proberen.

Nu Big Ben zaaien.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Gisteren verder gegaan met uitplanten: 2x augurk, 3x courgette, 1x pompoen, 10x mais, 4 hoopjes zonnebloemen, 1x peper en 1x paprika. En opnieuw borage en korenbloem gezaaid.

Geplaatst:
Vandaag nog maar eens een poging doen met de radijs.

Hoewel ik ze voldoende ruite had gegeven bleven ze klein. ( ca. 2 tot 3 cm )

Wel goed bemeste grond, zonnig, niet te nat..

Maar eens op een ander plekje opnieuw proberen.

Nu Big Ben zaaien.

Zo klein is dat toch niet? Maar radijs houdt juist niet van een goed bemeste grond, willen niet de hele dag zon en mogen juist niet uitdrogen..

Geplaatst:

Dat komt dan mooi uit!

Ik heb ze nu op een half schaduw plekje op grond die we "vergeten" waren te bemesten dit jaar.

Ach, ik kijk voor het formaat waarschijnlijk teveel naar de buurman.

Die haalt er bossen vanaf... pffff.. niet normaal meer!

Geplaatst:

Aardbeispinazie en in een grote rechthoekige bak voor op de tuintafel allerlei verschillende soorten sla.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:
Dat komt dan mooi uit!

Ik heb ze nu op een half schaduw plekje op grond die we "vergeten" waren te bemesten dit jaar.

Ach, ik kijk voor het formaat waarschijnlijk teveel naar de buurman.

Die haalt er bossen vanaf... pffff.. niet normaal meer!

Misschien heeft hij gewoon de reuzenradijs staan De Riesen von Aspern is o.a. zo'n extra groot ras, die worden veel groter dan 'gewone' radijsjes. En dan heb je ook nog halflange kegeltjes, lange spitse dingen, halflange stompe radijs...

Aardbeispinazie

Ben benieuwd hoe die bij je gaat, heb je 'm in pot gezet?

Geplaatst:

Greetje, de vruchtjes lijken wat op aardbeien (kleine bosaardbeitjes vind ik) maar qua smaak... Niet te vreten! Smaakt smaakt totaal niet naar aardbei... Het blad eet je inderdaad als spinazie!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

gezaait: spinazie securo, red cardinal spinazie, ijsbergsla, rucola, italiaanse pluksla, groene snijbiet, snijbiet brightlights, regenboog snijbiet, witlof.

geplant: augurk, snack komkommer, bleekselderij, knolselderij

Geplaatst:

geplant:

komkommer, Galia meloen en water meloen.

Vorig jaar was de meloen niet gelukt. Hopelijk heb ik het nu wel goed aangepakt.

Geplaatst:

Tip voor de spinazie: doe het in de koude bak als je die hebt. Bij mij bleef de spinazie in de tuin ook steeds maar heel snel doorschieten, ongeacht welke standplaats. Nu in de koude bak krijg ik enorme bladeren en kan ik 2x soms 3x oogsten.

Geplaatst:

Koude bak moeten we nog maken.

We hebben al wel mooie ramen staan, maar nu de bak nog..

Drukte genoeg op het moment.

Maar ik zal je tip meenemen voor het volgende seizoen! Bedankt

Geplaatst:

Ondanks de kou van vanochtend kwam t zonnetje nog flink tevoorschijn in de middag, dus heb nog eea. kunnen doen in de tuin. Uitgeplant: rode biet Kogel & Cylindra. Gezaaid: stamslaboon Speedy en struikboon Saxa.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ik mocht vandaag nog wat verlate boerenkool zaden in kiembakjes doen (ik laat ze een keer kiemen in de kas omdat ik zo laat ben met de boerenkoolzaden)

Daarnaast nog wat lavendel zaden in kiembakjes gedaan

wederom 4 ijssla in kiembakjes, de ijssla buiten groeit gestaag (afbeeldingen event in updat te vinden)

Verder nog bolworteltjes gezaaid

En een extra Framboos buiten uitgeplant

Wat was het heerlijk weer vandaag

ps Lynn: mogelijk dat je met dit stukje leesvoer wat wijzer wordt mbt tot de (2) soorten Raap en Koolraap

De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique

Geplaatst:

Gisteren winter boerenkool gezaaid op een zaaibedje. Als half/eind juli de uien en aardappelen er af gaan, gaat gelijk de boerenkool er op.

Ook prei uitgezet (waren nog wel iele plantjes, dus maar geen wortels geknipt/ingekort deze keer). Ook een stuk of 50 knolselderijplantjes uitgezet, twee rijen van elk een meter of 6 lang. Ik heb een prima recept voor hete bliksem met knolselderij er in, vandaar, en ze worden bij mij in de regel nooit groter dan een flinke appel. Verder de netten over de rode bessen gegooid, ze beginnen te kleuren, maar dat heeft niets met zaaien/planten te maken

O en met betrekking tot courgettes, die kun je inderdaad prima nog tot eind juni zaaien en een week of twee, drie later uitzetten. Doe ik zelf ook altijd. Courgetteplanten gaan na verloop van tijd achteruit, vooral door meeldauw, en op deze manier kun je de eerder gezette, oudere planten weg doen en met de latere planten ook de tweede helft van de zomer vrolijk dooroogsten. Ik zet de latere planten wel altijd op een andere plek dan waar de eerdere gestaan hebben, in verband met uitputting van grond en besmetting door meeldauw door de eerste lichting.

Geplaatst:

Ja het is grappig dat je het net hebt over de nateelt op het vroege aardappelstuk, want daar zet ik dan de nieuwe courgettes...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gisteren in bloembak nog wat verschillende soorten "pluk"sla gezaaid.

Laatste zielige tomatenplanten in grotere potjes gezet.

Geplaatst:
Dat komt mooi uit als ze geoogst moeten worden, ik heb genoeg peterselie staan om te oogsten

Kun je ze ook gesneden invriezen?

Ik zou ze gewoon in stengels invriezen. Maar wel in een zakje! Want als ze bevroren zijn kruimelen ze makkelijk. Mede daardoor een reden om ze in te vriezen, zo haal je ze uit de vriezer en kruimel ze over je gerecht... Een kind kan de was doen...

Verder: Ik heb even wat Bloemkoolplantjes, die ik zelf gezaaid had, uitgepoot in de volle grond... Ik heb er bij elkaar nu zo'n 30 staan waarvan 15 wat oudere exemplaren die wat eerder vrucht geven...

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...