DebjeDuif Posted January 13, 2012 Posted January 13, 2012 Hallo allemaal!Al een paar weken ben ik heerlijk door alle berichten aan het neuzen die jullie al geplaatst hebben en hier heb ik al een hoop van opgestoken! Hoog tijd om me ook eens voor te stellen dus op dit forum!Sinds vorig jaar woon ik samen met mijn vriend, en we hebben een heerlijk tuintje bij ons huis! Niet gek groot, maar prima voor ons.Omdat we dat altijd al leuk gevonden hebben, hebben we vorig jaar lente een klein stukje tuin gestript van alle struiken ed en daar onze groente en fruit plantjes ingezet! We hebben hier allebei zoveel plezier aan beleefd dat we dit jaar toch wat drastischer gaan verbouwen in de tuin, en er een echt moestuintje van gaan maken, incl minikasje 130 x 130 x 195, op de kop getikt op marktplaats! Vorig jaar hebben we succes gehad met een aantal groenten, waaronder rode bieten, broccoli, bloemkool deed het ook goed als slakkenvoer helaas, komkommers groeiden overal, en we hebben de hele zomer genoten van verschillende soorten sla en andijvie uit eigen tuin! Ook mijn tomatenplanten deden het super, hele trossen eraan, tot ze allemaal in 1 nacht bruin en ziek werden, helaas, phytopthora heb ik inmiddels gelezen op het forum! Maar goed veel uitproberen! we hebben ook een mooie vijgenboom staan (stond er al vd oude bewoners) maar door het slechte weer niet veel vijgen eraf kunnen halen, takken vol vruchten maar weinig rijp geworden, net genoeg voor 1 potje jam en wat snoepen!Inmiddels liggen de tekeningen voor de tuin klaar, en hopen we snel aan de slag kunnen hiermee! Gelukkig hebben we een goed hulpje in de tuin Onze lieve poes vond het vorig jaar heerlijk om door de tuin en de plantjes te scharrelen terwijl wij bezig waren, en inmiddels is ze mamma geworden en hebben wij 2 van haar kittens gehouden, dus dat wordt een gezellige boel dit jaar! Inmiddels heb ik al veel opgestoken op dit forum, ik verwacht dat dit nog wel veel meer zal worden komen jaar! Quote “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.
geedee Posted January 13, 2012 Posted January 13, 2012 Welkom! mooie foto's al gelijk...enig die poes aan die waterton Veel neusplezier verder op t forum Quote
Bit Posted January 13, 2012 Posted January 13, 2012 welkom hoor ! fijn dat je instapt met foto's ! Quote
Harry's moestuin Posted January 13, 2012 Posted January 13, 2012 Welkom hier, en ja een hele leuke kas Quote Mijn "vriend" de roodborst, tuiniert altijd met me mee.Dat doet me glimlachen en genieten.
Kruidje Posted January 13, 2012 Posted January 13, 2012 Welkom. Mooi hoor! Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Dennis29 Posted January 13, 2012 Posted January 13, 2012 Welkom! Het ziet er erg mooi uit! Veel plezier hier. Quote
Simone Posted January 13, 2012 Posted January 13, 2012 Welkom Quote Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
Rantje Posted January 13, 2012 Posted January 13, 2012 Welkom!! En idd. wat een gave kas...deze is niet zo groot maar geloof best handig...had ik nog niet eerder gezien...zo een past misschien net aan nog ergens in de tuin Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Helly Posted January 13, 2012 Posted January 13, 2012 Weer iets voor op je verlanglijstje Miranda? Hallo en welkom hier op het forum Debje! Quote Good things come in small packages
jootje Posted January 14, 2012 Posted January 14, 2012 Welkom hier! Leuke foto`s, en inderdaad, erg mooi kasje, net als Miranda heb ik zoiets van, oohh,....die maat zou ook in mijn tuintje nog passen! Quote
HuubvG Posted January 15, 2012 Posted January 15, 2012 Welkom, veel plezier in je tuin en op dit forum. Quote
DebjeDuif Posted February 11, 2012 Author Posted February 11, 2012 Na veel tekenen, meten, knutselen, puzzelen en vooral dromen over het moestuintje van komend jaar hebben we een ontwerpje gemaakt voor de tuin hoe die wordt komend jaar! Dit moet 'm dan worden! Gras gaat eruit, meer ruimte voor het fruit en de groentjes! En natuurlijk een lekker plekkie om uit te puffen van het harde werk in de tuin! Quote “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.
geedee Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 Dat is een leuk plannetje Alleen die "rozenboog" moet je nog vervangen door "frambozenboog". Vanuit je uitpufplekje kun je lekker alles goed overzien....zit je vast niet lang want dan zie je weer "o dat moet nog...en die moet water" Ik verheug me al op je foto's Quote
Frank Houweling Posted February 12, 2012 Posted February 12, 2012 Dat is een leuk plannetje Alleen die "rozenboog" moet je nog vervangen door "frambozenboog". Vanuit je uitpufplekje kun je lekker alles goed overzien....zit je vast niet lang want dan zie je weer "o dat moet nog...en die moet water" Ik verheug me al op je foto's OF kiwibesboog Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
DebjeDuif Posted February 12, 2012 Author Posted February 12, 2012 Ja die frambozenboog komt er, al klinkt kiwibes ook wel heeel erg leuk, heb namelijk ook nog andere plekjes voor frambozen. Als de plannen een beetje gevorderd zijn dan kom ik bij je shoppen Frank! Heb al kwijlend je site bekeken! Quote “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.
Frank Houweling Posted February 12, 2012 Posted February 12, 2012 Haha, altijd leuk om te horen dat iemand de site leuk vind! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Eefje78 Posted February 12, 2012 Posted February 12, 2012 Welkom, leuke plannen! Die poes bij de ton vind ik leuk Quote
Recommended Posts