Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbaak

Featured Replies

Geplaatst:

Jemig Appelvrouw, die buurman weet ook wel wat ie weggeeft.... Sterkte ermee!

Geplaatst:

KLein tipje: op brandplekjes (keukenongelukjes) boter smeren... verkoelt en verzacht, en er ontstaan geen blaren...

Succes!

love life!!

Geplaatst:

Vreselijk Jet. Maar had je wel de deksel op de blender zitten? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er geen deksel op zit. Beterschap!

Good things come in small packages

Geplaatst:
Maar had je wel de deksel op de blender zitten?

Ja ik ben malle Pietje niet..

Die deksel hield ik ook nog eens met mijn linkerhand erop..uit voorzorg..maar dat ding was zo heftig dat ie op stand 1 de kokende massa eruit spoot. Over die linkeronderam dus.

Ik heb er eerst Boegem@s balsam op gedaan, omdat het zo vreselijk zeer deed later ook verse Aloë Vera..het verkoelde even, maar het begon na een tijdje ook heftiger te branden. Toen een tijdje in de beek, en de rest van de avond een emmer koud water en washandjes erbij om het om de minuut te verkoelen met iets kouds. Nu doet het alleen zeer met kleding of als het ergens tegenaan stoot.

Boter mmmmm..ik weet niet hoor, voor hele kleine plekjes dan. Als ik dichter bij een Apotheek was geweest had ik wel even verkoelend gaas gehaald.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Jet je moet lauw water gebruiken bij brandwonden.

Geplaatst:

Jet, heb jij ook niet die zelfgemaakt wonder zalf van goudsbloemen in huis??

Zonder gein, niet te nat houden, koelen is goed, maar water onttrekt veel vocht aan je huid! Dus goed invetten, en koelen met iets droogs! Bijv iets in een zakje?! En als je echt veel last hebt gewoon een pijnstiller pakken!

Koelen heeft nu geen nut meer, t kwaad is al geschied... Helpt nu alleen tegen de pijn!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Aaai! Dat moet flink pijn gedaan hebben. Hopelijk hersteld het snel!

Hier schiet het niet echt op met de brandwonden.. Mijn onder arm is nu aan het vervellen, nu pas.. dik een week na de verbranding

Maar elk nadeel heeft een voordeel, de puistjes in m'n nek hebben de brandwonden niet overleeft

Geplaatst:

Haha Dennis, toch een beetje mazzel voor jou. Ja vaseline met goudsbloem heb ik wel..leuk bij brandnetels en braamschrammen maar niet bij een stevige verbranding..ook al was de huid heel.

En Jeanne, ja eerst had ik een tijd gekoeld met lauw water..daarna de Boegem Balsem erop. Normaal hét recept voor pijnlijke grotere brandwonden. Nu moest ik dus extra nakoelen. De rest heb ik al gezegd. De Boegem is zeer vet ( vaseline en sesamolie) dus de huid bleef vet terwijl ik met natte koude washandjes koelde tegen de pijn. Voor de eerste uren had ik ook 2 paracetamolletjes genomen..

Nu is de huid nog vuurrood en kan je pas echt goed zien hoe groot de plek was ( Lie heeft héle grote handen )

Verkouden zijn is ook niet leuk trouwens... Dank voor het medeleven..t helpt

Geplaatst:

Fijn dat je goed voor jezelf kan zorgen met een beetje hulp uit moeder natuur! (beekjes inbegrepen )

Ik heb vanochtend gelijk thee van salie gezet om mee te gorgelen voor t zere keeltje... Al boven een stoombadje van kamille (-thee), munt en tijm gehangen voor de bijholtes... En gewoon omdat het kan (en lekker is/verzacht) ook maar de eerste fles tijmsiroop opgemaakt

Dus verkouden zijn is zeker niet leuk, maar gelukkig kan ik het integreren in de hobby vandaag

Geplaatst:

Ik ben ziek ( gewoon de gebruikelijke grieperige ongemakken ) en het is mooi weer .....

Collega van me heeft vanmorgen het kasje open gezet en gewaterd. Mja. Lekker is anders.

Bovendien kan ik het nou nét ff niet hebben, de laatste weken op school zijn veels te druk, en belast ik mijn collega's met het extra werk op school. pfff. waarom nou nét nu.

Geplaatst:

@Bit Beterschap!a,a schrale troost: hier drie buikgrieppatienten. het enige voordeel is dat ik liggend in m'n bedje nu het grootste gedeelte van het forum kan doorlezen

Verder is het maar een nare, gare boel hier!

@Jet, sterkte met alle perikelen!

Geplaatst:

Oh jakkes griep en buikgriep..brrrr sterkte jongens!

Met mij gaat het gelukkig veel beter ik loop alleen zo verschrikkelijk achter in de tuin..ik klaag dat de dagen in juni te kort zijn

Geplaatst:

Allemaal beterschap, vervelend hoor,

Geplaatst:

Ik klaag!

Vanmiddag naar een gezellige EKO natuurmarkt in dorp hier in de buurt, regent het! En nog koud ook... Brrr!

Geplaatst:

Doe maar lekker je geitewollen sokken aan zal koud zijn op de eko=markt

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ik klaag ook. Gisteren is de deksel van mijn koude bak dichtgewaaid en nu is het glas gebroken.

Ik heb 2 seizoenen plezier gehad van de bak en het voor een 10-tje gekocht. Is te doen.

Nou ja, het ding stond toch al op instorten en mijn vader gaat deze winter een nieuwe maken.

(hij wordt heel vervelend van niets doen )

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Hans, ik zal ook mijn houtje-touwtje jas van zolder halen!

Geplaatst:

Brei dan ook nog even een nieuw mutsje en vergeet je kartonnen tasje niet voor aangekochte spullen ookal loop

je risico dat je aankopen door het zakje zakken want wordt geheid nat.

Kortom veel plezier

Geplaatst:

Als die nat worden gaan ze uitlopen

Geplaatst:

Ik ga voor een gerecycled hergebruikt plastic tasje

Maar we gaan wel met de auto... (kijken of ik nog frietvet kan hergebruiken, kunnen we met de diesel van vriendlief )

Heerlijk, die zelfspot!

Geplaatst:

Ja vooral over geitewollen sok vindt ik altijd leuk, veel mensen zien dat negatief maar

ik vindt juist ere titel en volgens mij hier een forum vol mee

Geplaatst:

Tja, je hebt geitenwollensokken, en geitenwollensokken...

Ik wordt ook vaak hippie of geitenwollensok genoemd, helemaal omdat ik pas (of al... ) 26 ben, vinden veel mensen het raar...

Maar heb ook gewoon een iphone hoor! Roep ik er altijd achteraan, wanneer iemand vraagt waarom ik nou weer een kruidentuintje heb, of biologisch vlees koop, of groentes kweek in ons tuintje...

Geplaatst:

ik heb geen mobile alleen al dat mensen dat ergerd vindt ik al leuk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.