Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbaak

Featured Replies

Geplaatst:

Kan niet anders wil mijn tuin niet kwijtraken.

Van de beheerder die regelmatig achter onze rug komt kijken mag er niks verwilderd bijliggen.

Dit is hun eerste moestuinproject en willen nog uitbreiden maar hebben daarvoor sponsors nodig met wie ze dan komen kijken, als die dan een zooitje aantreffen kan ik me inbeelden dat die afhaken.

Andere optie is dat ze er een grote boomgaard van maken met schapen op de grond.

Dus als niemand het doet met de smoes ik nu terug de jongste ben en ze geen tijd hebben dan heb ik geen andere keuze.

En als die beheerder komt kijken om ons te treffen en ik er dagelijks ben, ben ik het altijd die de boter gefret heeft.

Als ik dan zeg dat zoals de verwilderde tuin van die niet meer komt zegt die doodleuk, los dat onderling op of de tuinen gaan weg en er komt een boomgaard.

Binnenkort vallen de bladeren, is nog zoiets, vorig jaar heeft niemand die opgeruimd.

Dacht ga dat eens op een zaterdagmorgen vroeg doen en leg de bladeren allemaal op hopen op de weggetjes zodat ge niet meer door kunt.

Was mooi om te zien, ofwel reden ze gewoon door zone hoop bladeren met hunnen kruiwagen of ze sjotten ze wat opzij.

En ik had toevallig net bij ieder perceel zone mooie hoop gemaakt, met in gedachten dat ieder van zijn stuk diene hoop zou opruimen, had verkeerd gedacht.

Dit jaar gaat het anders zijn als ik het weer alleen mag doen, ga de hopen bladeren gewoon op hun stuk trekken.

Had dat overlaatst er over gehad dat ik dat niet meer alleen doe, krijg ik de commentaar dat ze net op dat ogenblik geen tijd hebben.

En dat ze voor hun groenten komen en om zich te ontspannen.

Geplaatst:

Geweldig dat je dat allemaal doet ,maar niet erg eerlijk tegen over jouw.

Zou het geen idee zijn om een tuingroep in het leven te roepen voor dagelijks onderhoud waar iedereen een beurt in krijgt om mee te helpen .Ik moet 4 maal per jaar op zaterdag mijn tuindienst doen algemeen onderhoud van de tuin en dan nog om de 14 dagen mijn toegewezen singel onkruid vrij houden ,en smoesje van ik heb geen tijd tellen niet .Maar het klink alsof jullie geen dagelijks bestuur hebben en daarom alles op jouw wordt geschoven omdat je je tuin niet wil kwijt raken .Maar zo kan het toch eigenlijk niet .

Geplaatst:

Klopt wij hebben geen bestuur, al eens voorgesteld maar dat wilt niemand.

Soms wordt ik daar zo moedeloos van en denk ik stop ermee dat ze hunne plan trekken.

Maar in de buurt is geen andere optie en die er al zijn van moestuinen gaan er kortelings verdwijnen.

En een stuk grond bij iemand prive in zijn tuin heb ik een slechte ervaring mee.

Was een buur en die vroeg of ik zijne achtertuin wilde gebruiken om er groenten te kweken, als hij ook wat groenten zou krijgen.

Ik had toen waar ik woonde 2 serre's op mijn dak van mijn werkatelier staan en wist dat ik groenten kweekte.

Was een echte wildernis, weken opgekuist in het najaar.

Heeft hij daar achteraf mooi gazon opgezaaid

Hij zag dat niet zitten zei hij elke dag gestoord te worden door mij.

Heb wel een fles rode wijn ervoor gekregen die nie te zuipen was.

Geplaatst:

Jij bent te goed voor deze wereld Bors. En dat weten ze en dan nemen ze een loopje met je

Hoe is de communicatie onderling op het complex? Kijken ze ieder een andere kant op? Je moet toch laten weten wat je wel en wat je niet bevalt op zo'n complex. Hebben de anderen dan niet de schrik dat het gaat verdwijnen als ze er niets aan doen?

Wat je verhaal over die bladeren betreft.. tja.. dat is vrij menselijk. Oh hij doet het wel.. en als ze op t pad liggen.. hij ruimt het ook wel weer op. Bultjes laten liggen.. hebben ze geen boodschap aan als je er niets bij zegt dat ze dat moeten opruimen. Het zit in vele mensen hun aard om nergens wat van te zeggen en t wel ok te vinden. Ook al heb jij jouw gedachtes over het opruimen van de bladeren. Mijn advies: van te voren aangeven dat je de boel 'opkuist' (leuk woord ) en dan aangeven dat jij de paden leeghaalt en t daarna in bultjes ergens neerlegt waarna ZIJ dat moeten weghalen omdat dat t minste is wat ZIJ kunnen doen als JIJ de rest al hebt gedaan. Ofwel, laat ze maar s wat dankbaarheid tonen (in de vorm van een GOEDE fles wijn?)

Good things come in small packages

Geplaatst:

Beterschap.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Dankje, maar denk dat het ook bij een beginnend griepje blijft, het is alweer bijna weg... gelukkig maar.

Geplaatst:

Nu heb ik een net over mijn druiven rank,zaten er vanmiddag 2 vogels onder het net, hier baal ik echt van.

Geplaatst:

Telkens ik een bed proper maak na einde van een oogst is meneer (of mevrouw) de mol er meteen actief.

Als ik die vastkrijg draai ik zijn mollenekske om

Morgen nog wat andijvie uitplanten, als hij daarin komt ist oorlog, trek dan zeer langzaam zijn pootjes uit............................en 1 voor 1

Geplaatst:

Een beetje grieperig vandaag hoop dat het niet erger wordt zo werken en straks tuin

Geplaatst:

na heel wat jaartjes in keuken met messen spelen gedacht,,, ik schaf me eens een paar nieuwe snij ijzers aan,

winkeltje in. messen gekocht

Vandaag ,,, een kip in 2 helften delen.

pak een groot mes.

snij er als de wiede weerga doorheen.

maar niet gevoeld dat ook van mij zelf een stuk afgesneden werdt. bloeden als een rund natuurlijk,

stik verwonderd kijkend naar de kip,

waar komt al dat bloed vandaan? kip was toch al lang hemelen dacht ik.

zal nu wel even beter opletten.

baal hier erg van

kan nog wel t toetsenbord bedienen

Geplaatst:

Jeetje Wilma Beterschap!

Groot stuk vlees? Halve vinger?

Geplaatst:

Au Wilma! Zo`n nieuw scherp mes kan heel erg goed door je eigen vleesje snijden...gebeurd voor je het voelt inderdaad.

Heb je er een flinke laag betadine op gedaan?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

whahah ow wilma sorry kan het niet laten om daar toch even heerlijk om te lachen.

Maar ben wel nieuwsgierig hoe het dan nu met je gaat....

Geplaatst:

oh, ilse, wat ben jij gemeen om lekker te lachen, t doet wel au hoor

gelukkig was de kip al gebraden, anders zou het er niet meer van gekomen zijn.

mijn ega kan nl niet koken

kan wel goed overweg met de verband kist Ha Ha

bedankt voor jullie mede leve

maar , ik leef nog en maak het goed. kip was best lekker

Geplaatst:

je zet het er ook zo leuk neer haha. Je maakte me dag weer even goed!

Had zo´n sh*t dag achter de rug en vrees dat het er weer een wordt...

Jongste begint ouder te worden namelijk en luisterd voor geen meter en zelfs al brutaal.. Kind is 3!!

*zucht*

Geplaatst:

Als zij/hij dan iets vraagt(mama drinken! of zo)...luister jij toch lekker ook niet

Geplaatst:

Ilse, discipline en zeer consequent zijn! Niet alleen maar zeggen, ook doen. Ga je er nu mee 'aan de slag', heb je er later (als ze tiener worden/zijn) alleen maar profijt van. Het belangrijkste is dat ze weten dat je ook doet wat je zegt, en dat t daarbij blijft. De aanhouder wint!

Geplaatst:

Typische marinade voor je kip.

Hopelijk hersteld het weer snel! Gewoon een snijwond en niks er af toch?

[ik mis een stukje (0,5cm?) vinger dankzij een heggenschaar, wahaha xD stom. Achja, gebeurdde toen ik 4 was ofzo.]

Geplaatst:

Blackie had dus een tijdje de tomatenplantenbak als kattebak gebruikt...

Dit is hoe de Aldi-tomaat er nu uitziet... en hij was nog wel nét zo lekker op gang gekomen.

Professioneel kapot gepist dus...

img042595741347453868.JPG

En... ze heeft het "in potaarde plassen" blijkbaar ontdekt want vorige week heeft ze de Papalo (1 van de 2 opgekomen plantjes (van 25 zaadjes!)) ook geinjecteerd met haar dodelijke sappen...

Staat nu ook dood te gaan...

Dus... gaas erover en satéprikkers erin, bij alle bepisbare plantjes.

Geplaatst:
Achja, gebeurdde toen ik 4 was ofzo.]

Knipte je toen al de heg? Je ouders dachten: je kunt nooit te jong zijn om wat te leren?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Erny, misschien moet je s op de loer liggen met de plantenspuit (nee niet met gif, gewoon water!). Daar hebben katten t niet zo op en hopelijk werkt t bij die van jou. Gewoon van de schrik van plotseling spuitend water willen ze nog wel s ophouden met waar ze mee bezig zijn (en niet meer aan beginnen).

Geplaatst:

Haha, ja, deed ze het maar als ik in de buurt ben... Helaas is ze sneaky genoeg om het te doen als ik op de tuin ben (of in mijn huisje slaap...). Maar mócht ik haar het zien doen... dan is ze de klos...

Geplaatst:

Zo ...de auto is eindelijk gemaakt...versnellingsbak was stuk......halverwege bleek de koppelingsschijf ook nieuw moest...en ja op t einde natuurlijk ook nog de koppelingskabel naar ze mallemoer gedraaid ....dus die moest ook nieuw

Geplaatst:

ilse, goed dat je er om kon lachen hoor. en de kleine rekel wel de baas blijven he.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.