Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbaak

Featured Replies

Geplaatst:

zo geedee dat wordt dus geen tuinplantjes kopen meer , d pot zal nu wel leeg zijn met al die reparaties.

Geplaatst:

Precies...gelukkig heb ik veel zaadjes bewaard.

Geplaatst:

Ikke maar de boel opkuisen.

Dacht gebruik er den helft van en betaal ervoor en zet er mijn bloembollen en toekomstig bloemenveld.

Vandaag 2 luiaarden de grond die vrij is en onkruidvrij tussen hen verdeeld.

Ze zijn al begonnen met aardbeistekken te planten.

Ook frambozen hebben ze er gestekt.

Ongelooflijk laf, onbeschoft en arrogant, zelfs geen bedankje gehad voor de 3 dagen onkruid slavenarbeid.

Nu blijkt ook dat de zakken aardappelen en de pompoenen die ik voor de vorige eigenaar geoogst had, door hun is meegenomen en verdeeld.

Tegen een ander tuinder hadden ze gezegd dat die er geen recht op had

Ik die dacht dat de vorige eigenaar ze was komen ophalen

Heb een goede les geleerd, ik stop er mee.

Geplaatst:

Vind het echt lullig voor je! Kan je niet een gesprek met iemand aan over de situatie in het algemeen?

Geplaatst:

borsalino, je stopt toch niet met tuinieren?

hoewel, ik kan me er wel iets bij indenken. lollig is het daar bij jou niet.in ieder geval sterkte ,

Geplaatst:

Neenee niet stoppen bedoel ermee stoppen alles voor anderen te doen die in feite niks algemeen doen of iets voor mij.

Ik frees en pomp water op voor hun voor nop.

Voor de waterpomp betalen enkelen de naft.

Eens over nadenken.............................

Het is 1ne nest gierigaards en hebzuchtigen en somigen zelfs dieven.

Geplaatst:

o ,,, gelukkig borsalino, was al bang je interessante bijdrages aan t forum te gaan missen.

goed besluit om voor nop niets meer te doen alleen, waar laat je nu al die bloembollen voor t vrouwtje als die gieren het stuk dat jij in gedachten had gaan inpikken.

leuk tussen de aardbeitjes ha ha

Geplaatst:

Borsalino,..... wat een schurken zijn het. Kappen ermee. Je staat toch niet voor de kat z'n *** te zweten?!

Mag ik even klagen over het feit dat Groen Links zo enorm gedaald is in zetels? (Zo niet, dan toch) En ik snap heus wel wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn, maar ik had gehoopt dat mensen zich er niet van zouden laten weerhouden om links te stemmen. SP gelijk gebleven....hmmmm, ook niet heel geweldig. Wat verandert er toch weinig in NL. Oké, 1 lichtpuntje, PVV en CDA enorm gedaald. Halleluja.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Wilma de bloembollen staan tussen de groenten dan.

Zal wel geen zicht zijn maar dat neem ik er dan maar bij, ze staan dan wel veilig onder de gaaskooi die op slot is.

Anders zouden er wel eens bloemen pootjes kunnen krijgen.

Heb gisteren al een 300 (vandaag de resterende 229) bloembollen geplant, staat daar de oudste van het complex op te zien, vraagt die "zedde winterajuin aan het planten" de zakjes met kaartjes eraan met foto van de tulpen en narcissen lagen vlak voor zijn voeten.

Zeg ja heb er zwarte-blauwe-roze-purpere..............

Zegt die, je steekt die wel heel erg diep, zeg das winterajuin, das tegen bevriezen

Dan is die schuddebollend verdergegaan

Wilde op het zogezegde nieuwe stukje 10 X 13 wat 1/3de is van het opgekuiste stuk allemaal bloemen zetten.

Zou het wel omheind hebben en een poortje tegen de lange vingers.

Zal nu enkel bij voorjaars bloembollen blijven.

Heb al in gedachten hoe het er met water pompen en frezen er aantoe zal gaan.

Zelf doe ik dat enkel voor mijn eigen, zal der wel commentaar op krijgen, ben ik zeker van.

Als ze water willen moeten ze maar zelf mijn pomp gebruiken, slangen leggen, aankoppelen enz... en proper oprollen en alles wegzetten = toch minstens een uurtje werk!

Frezen idem dito, moeten maar zelf frees nemen, hun stuk frezen en frees kuisen uiteraard!

Eens zien wat dat gaat geven.

Geplaatst:

Schofterig gedrag daar op je complex Bors.. unbelievable

Ik zou nu maar eens wat duidelijker zijn. Bordje maken, beschilderen met: gebruik waterpomp € ...,- per uur indien netjes wordt opgeruimd, tuin fresen € ...,- per m2 (of per uur?) en dan ophangen bij al je stukjes tuin.

Gaan ze klagen over het feit dat jij niet meer de boel netjes 'opkuist', dan zeg jij op je beurt dat er nooit een bedankje tegenover staat.

Zal ze leren! Geheid dat ze gaan klagen onder elkaar, en als ze niet willen inzien dat jij daar je best staat te doen voor nop, dan jammer voor hun!

Wie weet kan je er nog een bordje bijhangen met: lekkerste aardbeien van t complex te koop voor € ...,- per bakje

Good things come in small packages

Geplaatst:

En ik wil hierbij nog even flink klagen dat de Partij voor de Dieren gedaald is in stemmen

Geplaatst:

bors zal je wel moeten opletten dat er niets ontvreemd wordt als ze zelf aan je spullen mogen komen. lijken me daar beslist geen eerlijke mensen.

en tulpen tussen je groenten zal een mooi effect geven, narcis bij rode kool?

dat wordt schilderen met ,,,,,,,,, zie het al helemaal voor me.

Geplaatst:

Wij mogen van de eigenaar van de grond niks verkopen van groenten of fruit.

Ze kunnen niet aan men spullen die staan op slot.

Dus gebruik frees en pomp is enkel als ik er ben, kan ik zien wat ze ermee uitvreten.

Vandaag een soort mini-vergadering gehad met enkele op den hof.

Strafste is dat ze vinden dat ze veel teveel moeten betalen voor het water op te pompen.

2 willen het zelfs helemaal gratis.

Als ik hun stukken gefreesd had heeft er niemand ervoor betaald.

Er is dit jaar 65€ betaald door 6 tuinders, 4 tuinders die niet mee willen betalen gebruiken ook water als niemand het ziet!

5 keer 10€, 1ne heeft de eerste 10€ niet betaald.

3 keer 5€, maar 3 wilden nog bijbetalen, de andere 3 niet.

2,50€ per persoon, per jaar vinden ze redelijker!

Heb 3 jerrycans van 20 liter gebruikt voor het water, weet niet meer wat ik betaald heb.

Schat zoiets van 90€, dus heb in feite toegelegd.

Heb 2 jerrycans, 1 voor de anderen en 1 voor mijn eigen gebruik.

Ze zijn de mening toegedaan dat zij meebetalen voor mijn benzinnevebruik als ik water pomp en frees voor mijn eigen.

Nu willen er 3 dat bij de volgende keer dat er water gepompd wordt er controle is op verbruik.

Dus volle tank en na pompen de tank terug vol en meten wat uur-verbruik is.

Aankoop benzinne willen ze bonnetjes van zien of die daadwerkelijk gekocht is.

Dan kwam mijn vraag wat er gebeurt als er kosten zijn aan waterpomp en frees, daar het mijn eigendom is dat volgens hun ten mijne koste.

Dus heb besloten met hun voorwaarden in feite gewoon niks meer te doen voor anderen.

Geplaatst:

Goed besluit Bors

Ongelofelijk al die verschillende kosten. En dat ze maar denken dat alles gratis is.

Heb jij ze direct duidelijk gemaakt dat jij niet meer voor niets iets voor hun (of anderen) doet?

Geplaatst:

aan de schandpaal die gasten

Geplaatst:

Goed besluit bors, moet een keer klaar zijn.

Geplaatst:

Dat soort mensen verpesten het voor zich zelf, goed om die niet meer met pompen (enzo) te helpen!

En dat stuk wat je had schoon gemaakt en wat is ingepikt.. Toevallig nog ergens graszaad liggen?

Geplaatst:

@Borsalino : Hoeveel vraag je voor het vullen van het water en freezen normaal?

Geplaatst:

Davo, voor frezen niks.

Ze vroegen wel om te frezen maar niet wat het kost, frees draait niet op water.

Voor water pompen 10€ per perceel en als dit al ruime tijd op was vroeg ik nog eens 5€ bij.

In de zomer pompte ik elke 2 dagen, had zo de indruk dat ze ervoor moesten betalen dat ze zeer kwistig waren met het water.

Bij 1ne staan 4 tonnen van 210 liter, die waren soms nog diezelfde avond leeg.

Dag nadien al gezeur om tonnen te vullen.

Benzinnepomp verbruikt nogal veel, schat zo een 4 kuub met 2.5 liter naft.

Wel op vol vermogen, op laag toerental verbruikt de pomp veel minder, maar dan ben ik bijna 3 keer zolang aan het pompen.

De waterput ligt ook meer dan 100 meter van waar de eerste tonnen staan.

De verste is nog eens 35 meter verder, dus 135 meter.

Dat kost natuurlijk vermogen van de pomp = verbruik!

Geplaatst:

Deze jongen kan zich gruwelijk ergeren aan mensen die iets bij je komen lenen,naderhand moet je zowat op je knieen gaan of ze het a.u.b. terug kunnen brengen.Dit is gewoon van de zotte!!

m.v.g.

hansi

Geplaatst:

Ben zo boos ze dreigen mijn overbuurman op de tuin er vanaf te zetten omdat hij een wilde tuin {geen onkruid} maar gewwon wat hij mooi vindt .Hij houdt alles netjes bij maar ons tuinbestuur vindt het een zooitje.Deze man heeft door een ongeluk een geestelijk beperking en samen met mijn man ondersteunen wij hem .Al 3 jaar zijn ze aan het treiteren niets is goed wat hij doet en ik vindt zijn tuin wel mooi en vindt ook dat iedereen zijn tuin mag doen zoals die dat mooi vindt .Weet niet meer zo goed hoe ik hem nu nog kan helpen en vindt het zo triest dat je niet eens een tuin mag hebben die je zelf mooi vindt en die onkruid vrij is omdat het niet bij de rest past .

Geplaatst:

Een handtekening actie de mijne heb je,HIJ MOET BLIJVEN op de tuin.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Verhaal is deels herkenbaar. Ik heb een buurman die ook een soort wilde tuin heeft. Bloemen tussen de groente, alles doormekaar. Vind het wel grappig. Hij heeft het minste onkruid. Maar als ik mensen weleens hoor praten over hem willen ze hem ook weg hebben want de redenatie is hij is vreemd en haalt er weinig af. Wat ze niet zien is dat ik hem vaak zie met bloemen en groente misschien minder dan wat ik eraf haal. Maar toch hij heeft er plezier in.

Geplaatst:

@Thea:

Daar had ik nog niet aangedacht ben nu onze regels aan het lezen van de tuin van wat ik kan doen ,want dit is zo gemeen en ook niet terecht .

Geplaatst:

@davo1979:

Ja hij heeft ook bijna geen groenten maar bijen en vlinderen zit zijn tuin helemaal vol mee.Hij heeft er erg veel plezier .Bij ons is er dus ook een groepje wat iedere week klachten over hem bij de tuincommisie neerleggen .

Maar anders is toch niet slecht .

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.