Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is dit gister gebeurd?
Als ik zo kijk zijn ze niet vergeeld, maar verwit/verbrand door de zon.  Om zeker te weten of het zonverbranding is. kan je dat linker witte blad vast pakken, dan zou dat moeten aanvoelen als droog papier.

Zijn ze in de vensterbank opgegroeid, of eerst onderlamp, en nu pas de vensterbank in. Als het onder een lamp was, had je ze eerst moeten afharden voor de zon, elke dag een half/uurtje langer.

Schade is al gedaan, herstel ervan lukt niet.

Geplaatst:

De zaailingen staan al sinds 12 maart in de vensterbank...blad voelt niet droog aan..

Bijgevoegd de andere zaailingen...die nergens last van hebben

vensterbank.jpg

Geplaatst:

Nee, staan nog steeds sinds 12 maart op dezelfde plek in/bij t raamkozijn...
Nu is wel net ivm de foto de luxaflex naar beneden maar de rest van de zaailingen heeft er geen last van.

Onherstelbaar dus @rorror of blaadjes verwijderen en dan hopen op herstel?

• Like 1
Geplaatst:

@Lia56 

Het wit van de bladeren ziet er hetzelfde uit als een variegata soort die ik wel eens in YouTube video's gezien heb. Heb je het zaad gekocht of zelf geoogst? Misschien is het wel een foutje. Als het blad verder gezond voelt zou ik het laten zitten en kijken hoe de plant zich verder ontwikkeld, misschien is het wel een hele leuke verrassing.

• Like 1
Geplaatst:

@Lia56Zolang de plant het blad niet zelf loslaat, heeft de plant er nu nog wel nut bij. Plant zal vanzelf het blad laten vallen, zodra deze de laatste energie er uit heeft gehaald, dit wordt dan gebruikt voor de nieuwe groei. Ik gok dat dit binnen 2 a 3 weken wel gebeurd is.

@M.Gardening Had ik ook aangedacht, heb van 

• Like 1
Geplaatst:
12 minutes ago, M.Gardening said:

@Lia56 

Het wit van de bladeren ziet er hetzelfde uit als een variegata soort die ik wel eens in YouTube video's gezien heb. Heb je het zaad gekocht of zelf geoogst? Misschien is het wel een foutje. Als het blad verder gezond voelt zou ik het laten zitten en kijken hoe de plant zich verder ontwikkeld, misschien is het wel een hele leuke verrassing.

Dank je wel... heb de zaden gekocht ..Ik wacht t af 

• Like 1
Geplaatst:

@Lia56Zolang de plant het blad niet zelf loslaat, heeft de plant er nu nog wel nut bij. Plant zal vanzelf het blad laten vallen, zodra deze de laatste energie er uit heeft gehaald, dit wordt dan gebruikt voor de nieuwe groei. Ik gok dat dit binnen 2 a 3 weken wel gebeurd is.

Aantal voorbeelden van variegata pepers, ziet er voor mij toch wel anders uit dan de foto van @Lia56

image.png image.png image.png image.png image.png

"Calico"                                                            "Jigsaw"                                                            "Fish"                                                                "Fish"                                                                "Bonte Jalapeno"

(foto's uit de wiki die nog niet online staat)

• Like 1
Geplaatst:
Just now, rorror said:

Aantal voorbeelden van variegata pepers, ziet er voor mij toch wel anders uit dan de foto van @Lia56

"Calico"                                                            "Jigsaw"                                                            "Fish"                                                                "Fish"                                                                "Bonte Jalapeno"

(foto's uit de wiki die nog niet online staat)

Dank je wel... ik wacht af wat t gaat doen..

Geplaatst:

@rorror Ja op de foto lijkt het wel net iets anders he.. 

@Lia56 inderdaad afwachten. Je ziet vanzelf wat de plant gaat doen. Als het echt een probleem is dan kun je de bladeren nu toch niet meer redden. Een keer extra voeding geven kan je misschien nog proberen, maar dat ligt eraan hoe veel voeding je al gegeven hebt.

• Like 2
Geplaatst:

Wat voorbeelden van blad verbandingen bij pepers van vorig jaar:

Foto 2021                                                         Foto 2021                                           Foto 2021                                                              Foto 2021                                                          Foto 2021

• Like 1
Geplaatst:

@Lia56 

ik heb een paar van je quotes weggehaald. Als je reageert op een bericht van slechts een korte tijd geleden dan is zo'n quote (zeker niet met alle foto's er in) niet nodig. We kunnen dan allemaal zien dat je daar op reageert :thumbup:  Ben je bang dat het toch niet heel duidelijk is dan kan je ook iemand zijn naam noemen zoals ik hier nu deed met jouw naam. Of je pakt een klein stukje uit iemand zijn bericht.

• Like 2
Geplaatst:

Wanneer halen jullie de pepers eigenlijk onder de lamp vandaan?

Pas wanneer ze uitgeplant worden of zetten jullie ze eerder al voor het raam?

Ik heb het vermoeden dat binnenkort het verschil tussen een zonnig raam en onder de lamp niet zo veel verschil meer maakt?

Tussen 11 en 4 is er al genoeg licht dat de lamp er niet tegenop kan en daaromheen wordt ook steeds beter.

Wanneer zou het omslagpunt zijn?

• Like 1
Geplaatst:

Bij mij  is dat nu gewoon afhankelijk van hoeveel plaats er voor het raam is en toegelaten is door mijn echtgenote in huis, wat voor het raam kan staat er al. De lampen gebruik ik omdat ik anders niet genoeg plaats heb. 

Geplaatst:

Bij mij/ons blijven de pepers 🌶 onder de lamp staan tot ze definitief naar buiten gaan, achter het raam past zo ie zo niet meer, wel gaan ze bij goed weer al een 30 minuten per dag naar buiten!

@rorror, die staan er goed bij ze hebben een mooie groei spurt gehad!👍

• Like 1
Geplaatst:

We hebben nu 15 pepers in 11 liter potten staan dus dat wordt een puinhoop in het raamkozijn, ook hebben we een hond die graag uit het raam kijkt dus dat gaat m niet worden!

Maar het is ook niet nodig het gaat nog steeds erg goed, verder gaat er niks boven het echt naar buiten gaan en in de ochtend zon staan en daar zijn we alweer een week mee bezig en dat zal alleen maar meer worden.

Er wordt nog niks geel en alle bladeren zitten er nog aan dus voorlopig gaat t nog goed.☺️

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Overschot weggeef actie pepers: 

Gele penispeper (ja ja) 3 x

Purple delight 2 x

Aji Mango 1x weggegeven 

Tri Feti 1 x weggegeven 

Bij interesse het liefst zsm ophalen in Nijmegen 😁

aangepast door Lsjr33
  • Like 1
Geplaatst: (aangepast)

DIY kweektent. Vriendlief kan me van februari tot half mei wel achter het behang plakken. Want: overal aarde, elk raam in beslag genomen  door rijen planten (dus ook zijn bureau moet er aan geloven 😆) en veel te veel planten vooral. Kijken of we het leed dit jaar kunnen verzachten met deze do it yourself kweekbakken. Alles op een plek, in de hoek. 

20220401_144501.jpg

aangepast door Lsjr33
  • Like 5

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...