Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pepers 2022


Jeanne heijmans

Aanbevolen berichten

Draaien en knippen. 

DSC_1066.JPG DSC_1067.JPG

Plop... 

DSC_1068.JPG

Veel wortels... 

DSC_1069.JPG

Nu een stuk minder..

DSC_1070.JPG

Pot schoongemaakt, nieuwe horretjes en bindmatriaal door drainage gaten een nieuwe laagje substraat. (gebakken, kleikorrels, perliet, en spilt basalt) 

DSC_1072.JPG

Vastgezet, en daarna met de shopsticks de korrels tussen de laatste wortels gepropt.

DSC_1073.JPG

En een laagje fijne kleikorrels bovenop en als laatst nog even goed water gegeven. En zo staat deze weer onder de lampen. Opweg naar seizoen 5! 

DSC_1074.JPG

 

 

 

  • Like 10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-10-2022 om 08:56, Mai Pensato zei:

 

PM gestuurd. Super!!


de zaden voor ons reaper project zijn net op de bus gedaan, ik heb er nog een paar reapers bijgedaan van dit seizoen, de rode zijn erg goed van smaak, 1 rode reaper op je normale sambal recept en je hebt loei hete sambal!🥵👊

 

@donaldk, ook naar jouw zijn wat mooie zojuist geoogste reapers op de bus gedaan zodat je zelf je zaden kunt oogsten!🤙

 

Nu ben ik klaar met opsturen, wie nog zaden wil kan meedoen met de bio doos 📦 

 

foto van mn reaper oogst vandaag,

 

24EFDBCA-7ED5-44FD-A2E2-B64EEBD5AC55.thumb.jpeg.6400f0a86cfdc6a82ee0de6786786cd4.jpeg

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, woldistel zei:

Jullie maken er volgend jaar toch wel een apart topic van, hè. Anders moeten we het de hele tijd tussen de regels van "pepers 2023" doorlezen. En misschien willen er nog meer mensen mee-reaperen.

Ik niet, hoor, ik ben te laf. 25.000 scoville is zo ongeveer mijn max.

 

Lijkt me ook beter om er een apart topic van te maken.

Zelf betwijfel ik ook of ik iets van de reaper ga consumeren. Wij vinden de Habanero's eigenlijk al te heet. Als we er 10-15 per jaar consumeren is het al veel.

Daarvan heb ik er nu veel over die we ook aan vrienden/familie niet kwijt kunnen... als er hier nog liefhebbers zijn voor habanero's stuur maar een pm.

 

Het gaat mij puur om de uitdaging van het zelf kweken van de Reaper, schijnt een erg lastige te zijn.

 

 

  • Like 2

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog vijf mooi rijpe Mdme Jeanettes geoogst. Van een plant die nog buiten stond.

Vroeger dacht ik dat het naar binnenhalen (tweede helft september) tot snellere afrijping zou leiden.

Nu weet ik (want: twee planten naar binnen gehaald, eentje buiten laten staan) dat het niks uitmaakt.

  • Like 1

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, henkg zei:

Nu weet ik (want: twee planten naar binnen gehaald, eentje buiten laten staan) dat het niks uitmaakt.

 

Met de belangrijke kanttekening dat de buitentemperaturen nu nog zeer aa genaam en bovengemiddeld zijn. Als het nu overdag 10 graden zou zijn en 's nachts beneden de 5 zou je echt wel verschillen gaan merken.

  • Like 2

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-10-2022 om 16:02, Ruderalis zei:

de zaden voor ons reaper project zijn net op de bus gedaan, ik heb er nog een paar reapers bijgedaan van dit seizoen, de rode zijn erg goed van smaak, 1 rode reaper op je normale sambal recept en je hebt loei hete sambal!🥵👊

 

 

Zaden en de reapers vruchten (incl een bruine) gisteren in goede orde ontvangen! Nogmaals bedankt 👍

Nu nog even bekijken wat ik met die reapers ga doen. We komen zelf al om in de habanero's en die vinden we al extreem heet.

Beloof niets maar overweeg er iets van te gaan proberen.

  • Like 1

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn twee peperplanten staan nu twaalf dagen binnen. Ze hebben wat blad verloren, maar tot nu toe doen ze het best ok. De Lemon drop rijpt mooi geel af, ook de exemplaren met bruine vlek. En de Chinese five colour maakt zelfs alweer nieuwe bloemen aan. 

 

20221020_123222.thumb.jpg.83c5ff550f76e3124379ea0f8b0f7e04.jpg

aangepast door Arja
  • Like 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gespikkelde verkleuring tegelijkertijd van vier verschillende planten. Ik zie dit vaker aan het einde van het seizoen als het kouder wordt. Ervaren andere mensen dit ook? En is mijn aanname dat het door de kou komt juist? 

DSC_1082.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fre3ke haha wat goed onthouden! Die potten zijn geniaal. Je gooit er water in en kijkt er zelfs in die hittegolf makkelijk een week niet naar om. 
 

Ik ben dit jaar wel een beetje absent geweest in alle tuinen, dus heb amper voeding gegeven. Ik denk dat de planten daardoor een stuk kleiner zijn gebleven dan ze hadden kunnen zijn. Laten we zeggen dat er zelfs onder mijn regime van zware verwaarlozing genoeg te oogsten was. 
 

Ik vind het geen vervanging voor de volle grond in de kas, maar ik hou ze er zeker in. Heerlijk als je er een week geen zin hebt of op vakantie gaat. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...