Geplaatst: 10 mei 20223 j Voor vrijdag is de windsnelheid ook verhoogd naar windkracht 5 [emoji33]De paprika's, pepers, tomaten en komkommers staan nu voor zaterdag op de planning om naar buiten te gaan. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 11 mei 20223 j Vandaag is in een klap de neerslagsom van deze maand meer dan verdubbelt: Vandaag 1,2 mm Deze maand 2,0 mm Dit jaar 267,2 mm 🌨️ 🌧️ 🌨️ De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 11 mei 20223 j Ga ik net de honden uitlaten... zijn we kledder nat terug gekomen Helemaal top voor de tuin. Honden heerlijk in de woonkamer aan t uitschudden..
Geplaatst: 12 mei 20223 j Auteur Regen gisterenavond: 0,8 mm Regen afgelopen 30 dagen: totaal 2,0 mm. Elk nadeel hep ze voordeel. Want veel zonneschijn in de afgelopen 30 dagen: Opbrengst van mijn zonnepanelen, gemiddeld per dag: 17,5 kWh "Verdiend" in die 30 dagen: € 148,- (Bij mijn huidige tarief van € 0,282/kWh) Voor nieuwe variabele contracten wordt er nu ca € 0,70/kWh berekend. Dan zou ik in de afgelopen 30 dagen ongeveer € 400,- "verdiend" hebben. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 12 mei 20223 j Gisterenavond hier 4mm regen. Lekker! Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 12 mei 20223 j Had ik dat geweten, dan had ik niet eerst met gieters heen en weer gesjouwd.
Geplaatst: 12 mei 20223 j Hier idem. Ik voel me een beetje belachelijk dat ik gisterenmiddag water heb gegeven.
Geplaatst: 12 mei 20223 j Hier denk ik 1 mm. Het zal niet veel meer zijn geweest, ik kan alleen niets bewijzen want we hebben geen regenmeter meer. We blijven gewoon water geven facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 12 mei 20223 j Pfff hier weeral niets. Sinds begin maart is het hier droog. Onze regenput van 5000liter is zo goed als op. Zonde van alle nieuwe planten (eerste jaar hier dus zeer veel gekocht afgelopen jaar), je ziet ze gewoon lijden onder de droogte.
Geplaatst: 12 mei 20223 j Volgende week woensdag krijgen we 29 graden hier. Volgens mij is dat erg ongebruikelijk voor half mei. Ik hoop dat ik er tegenop kan gieten met de jonge aanplant.
Geplaatst: 15 mei 20223 j Dat laatste bericht van mij is al achterhaald, jeuh, morgen komt een stortbui. Dat betekent dat ik vandaag ga uitplanten waar ik nog aan toekom, en compost ga leggen bij iedere boom of struik die bladproblemen heeft. O, en schoffelen. 15 mei 20223 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 15 mei 20223 j Zitten we allemaal te duimen dat die stortbuien morgen daadwerkelijk komen én ook nog eens op de juiste plek vallen? Hier ook schoffelen en onkruid als mulch bij nieuwe aanplant, zodat de boel niet zo snel uitdroogt.
Geplaatst: 15 mei 20223 j Auteur KNMI schrijft: morgen 0 / 15 mm. Maar hier de komende dagen vrijwel zeker geen regen, want: Een boerbuur heel vlakbij was zijn uien aan het beregenen. Op zondag nota bene! En ui is nou niet het meest vochtvragende gewas. Nog dichterbij: de late aardappelen staan er erg matig bij, de helft staat nog niet eens boven de grond. Mijn burger-gok is dat die morgen / overmorgen beregend zullen gaan worden. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 15 mei 20223 j Het kan ook hagel worden. Dat willen we dan weer niet. He wat een gedoe, mensen.
Geplaatst: 15 mei 20223 j Hm ... eh ... waar is m'n plu ... ? O ja, daar. Ik hoef geen plensbui, alles dat wegspoelt, is weg. De ****** (zelfcensuur) gaan er met het water vandoor. Van boven of van onder, water moet er zijn. Het waterrad moet blijven draaien, sneller liefst en sneller.
Geplaatst: 15 mei 20223 j Hier wordt morgen geen regen verwacht, vanaf donderdag pas.. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 16 mei 20223 j Hier is de regenverwachting helaas ook bijgesteld naar donderdag en vrijdag. voorzichtig terug van weggeweest, voorheen bekend als Balkontuinder. 🌼
Geplaatst: 16 mei 20223 j Het begint hier net plotseling te waaien, en de lucht betrekt. Zou het dan toch gaan regenen? 🤞 Volgens Weeronline zitten we nu toch weer precies op de lijn. 16 mei 20223 j aangepast door Eswee voorzichtig terug van weggeweest, voorheen bekend als Balkontuinder. 🌼
Geplaatst: 16 mei 20223 j Het regent hier! Niet genoeg om te stampen in de plassen, maar genoeg om de voortuin te doen bijtrekken (daar geef ik nooit water).
Geplaatst: 16 mei 20223 j Hier zijn al 3 buitjes voorbij gekomen. De eerste was de sterkste. Totaal 1,4mm tot 14:03, aldus hetweeractueel.nlTemperatuur schijnt dan weer niet te kloppen? Tmax 25,9 en Tmin 15,4.Vanochtend om 8:15 was het 19 graden, om 14:00 was het 16 graden. Tussendoor pijlsnel omhoog en dan weer pijlsnel omlaag?[emoji2955] Zonnig was het vandaag nog niet geweest. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 16 mei 20223 j Hier was wel regen, maar de echte hoosbuien trokken links en rechts voorbij, in plaats van hier hun watermassa los te laten. Dat is erg jammer.
Geplaatst: 16 mei 20223 j Ook hier een paar druppels, uitgerekend toen ik op de fiets boodschappen ging doen in zomertenue. Niet eens zeiknat geregend, de aarde gaf weer eens haar geur af, heerlijk. Weer thuis, stonden de gieters met kraanwater weer klaar, die gaan een paar keer per dag over de tuin- en kasplanten. Ik reken er niet op dat van het steeds droger wordend voorjaar nog iets te verwachten valt. 16 mei 20223 j aangepast door HuubvG
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.