Geplaatst: 20 november 20223 j Hier vannacht -6,5C geweest, goed nieuws in strijd tegen het onkruid want vlak boven de grond zal het nog een paar graden kouder zijn geworden.
Geplaatst: 20 november 20223 j Gisteren vanuit Noord Frankrijk ( temp 13 graden) richting huis... je zag de temperatuur naar beneden lopen... Na 4 uurtjes thuis met een temp van 2 graden...🙄
Geplaatst: 20 november 20223 j Afgelopen nacht rond een uur of 4 zag ik dat op de buiten sensor een temp van -4,3
Geplaatst: 28 november 20223 j Blerg, een boel miezer en/maar het levert bijna geen millimeters op! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 november 20223 j Jammer. Hier ook miezer. en ook nat, u s de tuin wel doorweekt aan t raken. Het is echt vallen en opstaan door het jaar heen. We krijgen nieuwe buren die zijn een huis aan t bouwen. Het gat voor de kelder en fundamenten, mansdiep is klaar. Op meerdere plaatsen loopt er vanuit de grond/zijkanten water het gat in, overal bronnetjes..Enfin, terug naar het weer, behalve motregen is het ook niet koud. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 november 20223 j Auteur November 2022 zit er weer (bijna) op. Mijn neerslag-gegevens over november: Hier 122 mm neerslag. Ook deze maand werd het westen van het land een stuk beter bedeeld dan het oosten. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 30 november 20223 j Hier viel een stuk minder ja. Wanneer halen we de droogte in voordat het droge voorjaar weer begint...? De komende week wordt het hier iig koud! De oostenwind gaat aantrekken. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 30 november 20223 j Volgens het dichtsbijzijnde weerstation hier afgelopen maand 96.2 mm. Dit jaar totaal 720mm tot nu toe. 30 november 20223 j aangepast door mdubbelm
Geplaatst: 30 november 20223 j Vandaag lekker tuinweer, droog af en toe een zonnetje en zeker niet koud
Geplaatst: 8 december 20223 j Nou, weinig regen hier in de 1e week van december. Zo'n 7 mm. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 13 december 20223 j Ik weet er helaas bijna alles van.Onderweg naar school bleef de remkabel van mijn fiets hangen, en kon ik op een gegeven moment helemaal niet meer verder trappen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 13 december 20223 j Ojee dat is balen! Wel de makkelijkste reparatie ooit, volgens mijn fietsenmaker vroeger. Die kreeg veel ellende binnnen met sneeuw en ijs, en een uurtje ontdooien in de warme werkplaats deed dan al wonderen. Ik baal want ik ben vergeten wat planten binnen te zetten. Hoop dat ze het overleven. De boomkwekerij die ons deze week wat fruitbomen zou leveren was wel heel proactief, ze belden begin van de week met het voorstel de boel in januari te leveren ivm de vorst nu.
Geplaatst: 13 december 20223 j @Arja Met alleen ontdooien ben je er nog niet, er zit nog steeds vocht in de kabel en dat bevriest de volgende keer gewoon weer. Een goede fietsenmaker lost niet alleen het probleem op maar zorgt er ook voor dat het niet weer gaat gebeuren. Zelf gelukkig geen last meer van want hydraulische remmen, die moet ik alleen een beetje bijstellen bij temperatuurveranderingen. 13 december 20223 j aangepast door loes
Geplaatst: 13 december 20223 j Ja klopt, dat zei mijn fietsenmaker ook. Hij heeft ze (opnieuw) ingevet, en dan zal ik er dese winter zeker geen last meer van hebben.Overigens is dit de fiets van mijn vrouw, met velgremmen. Zelf ben ik geen fan van velgremmen, want banden plakken wordt dan heel lastig. Maar mijn fiets had het eerder dit jaar na 20+ jaar trouwe dienst begeven [emoji20] Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 14 december 20223 j Auteur Koud, dure tijden. De CV is aan het werk, op gas, want met deze lage buitentemperaturen trekt de hybride warmtepomp het niet meer. Niet mopperen. Over een paar dagen stijgt de dagtemperatuur weer tot minstens een graad of +5. Dan neemt de warmtepomp het weer over. Die draait dan "gratis", met de opgespaarde energie van mijn zonnepanelen (salderingsregeling NL) Een grafiekje van de afgelopen zeven dagen: Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 14 december 20223 j Het valt me vies tegen hoe koud het is hoor. Hier had ik niet echt rekening mee gehouden, ik had de aardappels niet eens goed afgedekt! De vorst trekt al een flink eind in de grond en de schuur is ook ijskoud. En we moeten nog meerdere dagen! Vooral het weekend gaat nog kouder worden zie ik. We hebben nu dus nog maar wat over de aardappels gedaan, waarmee we de kou die er al zit opsluiten. Niet handig maar ik weet het anders ook even niet... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 15 december 20223 j 16 uren geleden, Jorieke123 zei: Hier had ik niet echt rekening mee gehouden, ik had de aardappels niet eens goed afgedekt! De vorst trekt al een flink eind in de grond en de schuur is ook ijskoud. En we moeten nog meerdere dagen! Vooral het weekend gaat nog kouder worden zie ik. Quote Als er iets is waar de tuinier rekening mee moet houden dan is het wel het weer. Matige vorst (-5 tot -10) zit al geruime tijd in de voorspellingen. Afgelopen nacht is zeer waarschijnlijk de koudste van deze vorstperiode (hier in Midden Brabant -9), geleidelijk treed een verzachting op. Komende maandag hier al weer 8 graden. Voor het weer volg ik: KNMI, Jan Visser en Buienradar. 15 december 20223 j aangepast door Brabantse Tuinprins
Geplaatst: 15 december 20223 j Auteur Meetstations, al dan niet in de buurt, die moet je niet altijd vertrouwen. Want soms gaat er iets mis. Min 70,7 graden in Noord-Brabant (Volkel) ??? Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 15 december 20223 j Hier was het andersom, het lokale meetstation geeft al een paar dagen +0,3 graden Celcius....❄️❄️❄️ Vannacht flink ijzel hier, ik moest midden in de nacht de jongste van haar werk halen en ben een tijd bezig geweest om de bescherming van de voorruit van de auto te halen. Gelukkig zat die er wel op want krabben had weinig zin. Vanmiddag is het hier flink gaan dooien, en af en toe wat winterse neerslag dus vannacht zal het wel weer glad worden. Gelukkig hoef ik er dan niet uit. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 16 december 20223 j Nou ja... hier in ons huisje in Frankrijk was de waterleiding compleet bevroren... in huis 3 gr en buiten -9..
Geplaatst: 16 december 20223 j 45 minuten geleden, Lia56 zei: Nou ja... hier in ons huisje in Frankrijk was de waterleiding compleet bevroren... Hopenlijk geen schade erdoor? In iedergeval proberen de hoofdkraan dicht te krijgen, voordat er een breuk is en het gaat dooien.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.