MSDG Geplaatst: 31 maart 2022 Geplaatst: 31 maart 2022 Omgekeerde speciekuip over de net uitgelopen kiwibessen gezet om de tere blaadjes net even een beetje te beschermen tegen de koude wind. Zondag gaat ie er weer van af! Rest van de tuin kan er prima tegen, precies voordat het fruit vol in de bloei gaat dus perfect. 😄 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Bearded johnie Geplaatst: 31 maart 2022 Geplaatst: 31 maart 2022 Vandaag toch nog 2x naar het land geweest , Ff de schoffel en de hark over de grote kluiten gehaald, Deze waren afgelopen weken niet kapot te krijgen Door de droogte Quote
Mellie Geplaatst: 1 april 2022 Geplaatst: 1 april 2022 Vanochtend pas vliesdoek over de sereh en citroenverbena gedaan. Ik hoop dat ik op tijd was. … grrrrr Zo zag het er uit. Voor de kinderen was het geweldig. Dit soort dagen zijn onbegrijpelijk. Iedereen had binnen 15 minuten gegeten en tanden gepoetst. Toen snel naar buiten spelen. Was pas 7:45! Dit wil ik elke ochtend! Glijbaan was zelfs voor de sneeuw heel aantrekkelijk. Ook glijden ook glijden!Kunstig hoor. 8 Quote
Patrijs Geplaatst: 1 april 2022 Geplaatst: 1 april 2022 Geoogst, de laatste kleine winterpreitjes, snijbiet, lavas en selderij. Om een soort chili te maken met gedroogde bruine bonen, pepers en mais uit de vriezer.  De schade van de harde wind bekeken, de hoogste tuinbonen lagen plat, maar die groeien wel weer verder. De dakgoot was van het boetje gewaaid en de dit weekend gezette plastic kas twee tuinen verderop was, zoals we al verwachtten, verdwenen. De eigenaresse kwam even vragen of ik hem gezien had en ik zei te gaan zoeken in de richting tegenovergesteld aan de besneeuwde kant van de bomen. En inderdaad, 100 meter verder lag het prul in een tuin bij een woonhuis. Gelukkig niet in de duinen gewaaid. Het waait hier nog steeds stevig, dus 's middags lekker warm bij het fornuis gestaan. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Vinky Geplaatst: 1 april 2022 Geplaatst: 1 april 2022 Huh? Â 23 minuten geleden, Patrijs zei: Geoogst, de laatste kleine winterpreitjes, snijbiet, lavas en selderij. Â Laatste lavas geoogst? Hoe krijg je dat voor elkaar? Hier is de lavas in oktober al zo ver afgetakeld dat er geen blad meer van te snijden is. En de nieuwe scheuten komen net kijken. Of heeft jouw lavas een vorm van behuizing? Ik vind lavas erg lekker dus ik ben zeer benieuwd hoe je dat doet. Â Vandaag in de tuin gedaan: geconstateerd dat er geen sneeuw- en vorstschade is aan de jonge gewasjes: prei, lente-ui, sjalot, spinazie, radijs, snijmoes. Gelukkig stonden de vroege aardappels nog niet boven. Â Quote
Patrijs Geplaatst: 1 april 2022 Geplaatst: 1 april 2022 (aangepast) Nee, alleen de winterprei is nu op. Voor al het andere ga ik verder met frisse groene blaadjes.   Dit was de lavas vorige week, het staat beschut voor de kas. De oude selder heb ik onder plat glas gezet en loopt nu nog een keer uit, net als de snijbiet op de volle grond.   1 april 2022 aangepast door Patrijs 2 Quote De moestuin van Patrijs
Vinky Geplaatst: 1 april 2022 Geplaatst: 1 april 2022 Wow @Patrijs, jouw lavas is echt al goed aan de groei en te oogsten! De grootste van mijn planten is net pink-hoog en begint (ik heb kleine pinken) ook maar net de blaadjes te ontvouwen. Terwijl de plant een schutting in de rug heeft tegen de koude noordenwind. Maar daar staat dan weer tegenover dat ik nog zo'n 20 preien in een wachtrij heb staan. Gisteren in de curry, vandaag in de soep 😋   1 Quote
marcelru Geplaatst: 1 april 2022 Geplaatst: 1 april 2022 Een paar petroleumkacheltjes in m'n kas gezet. Nu maar hopen dat m'n jonge boompjes niet bevriezen ... Â 4 Quote
Marinke Geplaatst: 1 april 2022 Geplaatst: 1 april 2022 Dat is een flinke verzameling boompjes die je daar hebt! @marcelru Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 april 2022 Geplaatst: 2 april 2022 (aangepast) Niet zoveel natuurlijk. Toch heeft Lie in de ijzige kou de aspergebedden gewied, en hebben we samen de perzikbloesem bewonderd en getreurd dat er weer geen rode perziken komen dit jaar. Knopjes van de narcissen afgebroken. Gieters gesjouwd naar de kas. Alles gaat buiten weer even in winter rust..😴  2 april 2022 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Patrijs Geplaatst: 2 april 2022 Geplaatst: 2 april 2022 Hier ook de narcissen onthoofd. Een stukje gespit en een klein kasje verplaatst om straks weer wat rijtjes te kunnen zaaien. Daar waaide het nu nog te hard voor dus in plaats daarvan het vroege aardappelveldje klaargelegd voor het poten. Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 2 april 2022 Geplaatst: 2 april 2022 Waarom gaan jullie de narcissen onthoofden? Uitgebloeid? Hier staan ze er nog helemaal fris bij, alsof er gisteren geen sneeuw was. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
rorror Geplaatst: 2 april 2022 Geplaatst: 2 april 2022 Hier zijn ze ook uitgebloeid een week of 2 geleden al. Sommige velden in het gras zijn ook compleet uitgebloeid. Andere velden die op andere momenten de zon krijgen, die zijn pas onlangs begonnen met bloeien. Dus hun plaatsing/locatie maakt denk ik het verschil uit. Quote  Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers. Â
Patrijs Geplaatst: 2 april 2022 Geplaatst: 2 april 2022 Inderdaad, uitgebloeid. Door het onthoofden gaat de groei naar de bol i.p.v. de zaaddoos. De Narcissen komen dan mooier en met meer terug. Na een aantal jaar kan je dan de pol delen. 2 Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 2 april 2022 Geplaatst: 2 april 2022 Dus hun plaatsing/locatie maakt denk ik het verschil uit.De mijne krijgen eind van de ochtend (rond 11:00-12:00 tot eind middag zo'n. Lang genoeg zul je denken, maar misschien hebben ze ochtendzon nodig (langer warm). Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
rorror Geplaatst: 2 april 2022 Geplaatst: 2 april 2022 Ik denk dat dat wel klopt. De plekken waar ze uitgebloeid zijn zijn plekken die bijna de hele dag zon krijgen. Plek die nu in bloei staat komt pas vanaf een uur of 2 zon op. Quote  Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers. Â
Mellie Geplaatst: 2 april 2022 Geplaatst: 2 april 2022 2 kuub compost en tuinaarde geschept. Bij elke kruiwagen zei ik, dit is de laatste. Toen ik echt ging stoppen, stond de man en de buurman ineens in de tuin die een kruiwagen vol hadden geschept. Dat was nog eens verrassend. Toen vond ik nog energie om de foliekas op te zetten. Van de week maar alles netjes maken. Ik heb 2 van mijn red eye rozen in een grotere pot gezet. Was echt onder de indruk hoe die wortel zo het potje uit was gegroeid (had ze ingegraven) Alle potten op de patio ook voorzien van een dikke laag compost. Die sla ik altijd over… vergeten. Dus dat was het eerste wat ik deed, want ik zag de bui al hangen. Ik heb me ook verwonderd om het verschil in mijn pioenrozen. Deze staan op openbarsten. De narcissen ernaast zijn hier ook al uitgebloeid. Elders in de tuin zijn het nog kleine sprietjes. Zo bijzonder die moeder natuur ook altijd. 1 Quote
René Geplaatst: 3 april 2022 Geplaatst: 3 april 2022 (aangepast) Gisteren en vandaag: vroege aardappelen de grond in gedaan, bietjes gezaaid, een paar slaplantjes (onder plastic) uitgeplant en wat broccoli uitgeplant. Mijn tomatenplantjes waren al zo'n 20 cm en stonden al ik het plastic kasje....maar helaas..... de afgelopen nachtvorst was te... 😢 3 april 2022 aangepast door René Quote Wie zaait zal oogsten
redzebra Geplaatst: 3 april 2022 Geplaatst: 3 april 2022 @René zijn ze er volledig aan? Of staat nog een stukje recht, dan wil soms wel nog eens een dief opnieuw uitlopen, opnieuw zaaien kan eventueel ook nog. Het is natuurlijk niet fijn. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 3 april 2022 Geplaatst: 3 april 2022 Hier ook een aardappel vergeten, maar die loopt nog wel een keertje uit. De ruiten van de kastuinbonen gehaald en net weer teruggelegd, er komt nog wat vorst. Een flinke portie witlof uitgegraven en schoongemaakt. Nog wat vergeten tuinboontjes geplant en weer wat zaad te weken gelegd. Sla plantjes uitgedeeld en 30 vroege aardappeltjes gepoot, het is tenslotte april. Quote De moestuin van Patrijs
Moesje2021 Geplaatst: 3 april 2022 Geplaatst: 3 april 2022 Gisteren de compost in de moestuin(bakken) gedaan, vandaag lekker spierpijn samen de moestuin is nu nagenoeg af, nog wat afwerking hier en daar, maar het echte werk kan beginnen (zie wat heb ik gezaaid) 1 Quote
René Geplaatst: 4 april 2022 Geplaatst: 4 april 2022 14 uren geleden, redzebra zei: @René zijn ze er volledig aan? Of staat nog een stukje recht, dan wil soms wel nog eens een dief opnieuw uitlopen, opnieuw zaaien kan eventueel ook nog. Het is natuurlijk niet fijn. Sommige zijn geknakt en anderen hangen slap. Ik laat ze nog even staan en heb gelukkig wat nieuwe plantjes (ca. 5 cm nu) achter de hand. Quote Wie zaait zal oogsten
Patrijs Geplaatst: 4 april 2022 Geplaatst: 4 april 2022 Knoflook gehaald op de tuin. De tuinbonen gelegd en gaaskappen er over gezet. De cloches van de tweede lichting peulen gehaald en daar het onkruid verwijderd. Gekeken naar mijn aardappeltunneltje, daar was een pallet opgewaaid, vannacht spookte het nog aardig hier. Alles maar laten liggen want de motregen was niet mottig meer en zo'n grote lap plastic werkt ook niet mee in de harde wind. Â Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 4 april 2022 Geplaatst: 4 april 2022 Gezaaid, gerommeld en de was opgehangen. Het waaide snel droog met die ijzige noordenwind! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.