angela Posted February 19, 2022 Share Posted February 19, 2022 (edited) Vergeet niet je aan te melden! aanmeldtopic Moestuinforumdag voorjaar 2022 wie brengt wat mee? Voor de nieuwelingen onder ons: De moestuin dag is bij Jorieke en Joep thuis (zie topic hier bovenin, iedereen welkom ) om hun te bedanken voor hun gastvrijheid nemen de meeste iets mee om de voorraadkast van Jorieke te vullen. Jorieke en Joep proberen zelfvoorzienend te zijn dus meestal gaat het om producten waarin zij zelf niet kunnen voorzien zoals suiker, zout, toilet papier enz. Maar het is zeker geen verplichting om iets voor hun mee te brengen. Dit moet iedereen naar eigen geweten doen. En omdat we ook aan de inwendige mens moeten denken is het de bedoeling dat iedereen die zich aanmeld iets meebrengt wat we op die dag kunnen nuttigen. Dit mag dus iets te eten zijn of te drinken maar we hebben natuurlijk ook dingen nodig om van te eten en uit te drinken. Wat iedereen meebrengt staat hier in het eerste bericht zodat je kunt kijken wat er al allemaal is zodat er diversiteit in komt en we niet allemaal het zelfde mee gaan brengen. Het is natuurlijk zo dat als iedereen blijft eten maar niet iedereen iets mee brengt het een karige lunch zal worden. Of je besluit een pak appelsap bij de supermarkt te kopen of uren in de keuken te staan is eigen keus Graag hier melden wat je meebrengt! Dus liever niet per PB? Willen de mensen die iets hartigs meebrengen voor de lunch ook proberen er dan voor de lunch te zijn? Wie graag zaadjes wil ruilen is welkom om ze mee te nemen. Vermeld wel: 1. het ras, 2. je naam (mochten er vragen zijn dan weten we met wie we contact op kunnen nemen), 3. en wanneer het zaad geoogst is of tot wanneer het houdbaar is. (Neem zelf gripzakjes mee, sommige zaden zitten wat groter verpakt en dan hebben er meerdere mensen plezier van!) Misschien is het ook weer leuk om een proeverij te doen? Eigengemaakte kaasjes, jam, chili saus, iets zuurs enz. Voor diegene die iets meebrengen: *Willen jullie vermelden wat het gerecht is wat je meebrengt en wat erin zit? Vlees, vis, vegetarisch? En ook graag de naam van de maker op het gerecht. *Tevens willen jullie er rekening mee houden dat je iets meebrengt voor een redelijk grote groep! Dus het is misschien beter om 1 ding mee te brengen voor meerdere mensen dan om meerdere dingen mee te brengen in een kleine hoeveelheid. *Heb je iets dat opgewarmd moet worden dat kan maar dan wel het verzoek dat je dit zelf in de gaten houd! *En nog een kleine tip, verpak wat je meebrengt in iets wat niet mee terug naar huis hoeft er word meestal wel een schaal, bakblik of iets anders vergeten. Allergieën: Anna3: olijfolie Tanja65: alle bosvruchten Hartig Eten: Willen de mensen die iets hartigs mee brengen voor de lunch ook proberen er dan voor de lunch te zijn? Jorieke: eigen produkten Fre3ke: Iets met vis en ui Angela: seizoen salade met asperge + ei salade + gevulde eieren + brood+ allioli met dip stokjes Appelvrouw: chips Redzebra: tomaten soep + quiche Anna: brood Ciska: hartige flapjes Jootje: hartige taart Oudholland: (vegetarische) couscous-salade Jorg: saucijzen broodjes Henkg: tortilla rolletjes met zalm en roomkaas. Een met knoflookbieslook, een met zeekraal. Claudy: wraps + salade Zoet eten: Arja: bananencake + appel-rabarbertaart Nasuada: chocoladetaart Ciska: oranjekoek Fre3ke: choko koekjes Angela: kruisbessen taart (ovb want ik heb hem nog nooit gemaakt!) Charly: fruitsalade BertM: cake acpronk: stroopwafels en choco koekjes Drinken (graag aangeven hoeveel (flessen/pakken) je meebrengt): Fre3ke: Franziskaner Weissbier, en te proeven zelfgemaakte rabarber-mede en pastinaak-wijn Appelvrouw: 2x appelsap en eau de Lie om te proeven Angela: heleboel thee zakjes div smaken, pak koffie, kweeperen aanmaak limonade Appelvrouw: appelsap Redzebra: 2x1.5 liter cola Arja: 1x 1.5 liter cola, 1,5 liter spa fruit, 1.5 liter tonic. + div blikjes drinken acpronck: limonade zonder prik Goldfisch: 1x7-up/fanta Yuras: bier Claudy: dubbeldrank Charly: druivensiroop San71: Radler + sap Div. : Wat brengen we mee voor Jorieke haar voorraad kast?: Goldfish: zout, suiker Angela: doos met van alles wat, voornamelijk zeep Appelvrouw: wc papier --------------------------------- Totaal: Proeftafel: Nog nodig: gewone cola, limonade, zoete dingen (cup-cakes enz.) hartige dingen (quiche, salades enz) Div: (geen borden bestek bekers nodig), Kruidenvrouwtje had het voorstel om te vragen of iedereen zelf een bord mee wil brengen? Om op deze manier afval te verminderen. Het is wel de bedoeling dat je dit bord weer mee naar huis neemt en niet dat het bij Jorieke blijft staan! Zie ook eventueel even de vorige lijst voor ideeën. Edited April 22, 2022 by angela 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted February 19, 2022 Share Posted February 19, 2022 Te drinken neem ik wat Franziskaner Weissbier mee, en te proeven zelfgemaakte rabarber-mede en pastinaak-wijn. Te eten weet ik nog niet, misschien tonno fagioli e cipolla (witte bonen met tonijn en ui). Of haring op roggebrood, in hapklare brokken. Iets met vis en ui dus, waarschijnlijk. Naast een eigen bord is een eigen beker ook beter voor het milieu. Dan weet je bovendien direct welke van jou is. Bij wegwerpbekers blijf je steeds nieuwe pakken. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted February 19, 2022 Author Share Posted February 19, 2022 Bij Jorieke staat een doos met mokken voor het drinken. Maar om daar alles neer te zetten wordt te veel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted February 19, 2022 Share Posted February 19, 2022 @angela wil je de titel aanpassen naar Zaterdag 23 april? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted February 19, 2022 Share Posted February 19, 2022 Ik bak een bananencake. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted February 20, 2022 Share Posted February 20, 2022 Zal ik weer voor een chocolade taart zorgen? 2 Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted February 20, 2022 Author Share Posted February 20, 2022 Dat mag best al houd Jorieke niet zo van zoetigheid..... 🤣 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 20, 2022 Share Posted February 20, 2022 Haha geinponem. Ik heb je gemist😃 Ik neem soep mee en een zuurdesem brood met walnoten. lie neem wat van zijn fameuze eau de Lie mee om te proeven( anderen ook hè, niet alleen hij zelf) 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted March 24, 2022 Author Share Posted March 24, 2022 Nog 4 weken! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 29, 2022 Share Posted March 29, 2022 (edited) Angela ik wordt 10 dagen voor de Mtfd geopereerd en geloof niet dat het me lukt voor die tijd genoeg soep te maken om in te vriezen en mee te nemen zoals het idee was. Ook het brood laat ik dan. Ik kan Franse chips soorten meenemen? Die we dan vriendelijk in kartonnen bekertjes kunnen serveren? En ik neem appelsap mee en wc papier voor het gastpaar. Edited March 29, 2022 by appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted March 29, 2022 Share Posted March 29, 2022 Zoals het er nu uitziet kan ik komen, ik kan eventueel soep ingevroren meenemen Jet, hoef je daar geen zorgen over te maken. Zelf brood bakken is helaas niet zo mijn ding. Hoop dat het niet te zwaar is en je ok bent tegen Mtfd. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 29, 2022 Share Posted March 29, 2022 Ik kan brie en worst maken voor op een broodje/toastje. Ik zorg dat iedereen dan makkelijk een plakje kan pakken, dat het niet nog gesneden hoeft te worden aan tafel. Ik heb de kartonnen bekers (een iets grotere maat dan normaal, zeg maar) voor die chips Appelvrouw! 1 Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 29, 2022 Share Posted March 29, 2022 14 minuten geleden, redzebra zei: Hoop dat het niet te zwaar is en je ok bent tegen Mtfd. Nee het is geen zware operatie, een herstel van de vorige. Het is aan de voet dus lekker ver weg van het hoofd😎🦶🏻 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted March 30, 2022 Author Share Posted March 30, 2022 @appelvrouw appelsap helemaal goed, chips van mij hoeft het niet hoor appelsap is toch al goed? Deze keer ook geen kinderen geloof ik dus of chips dan gegeten word? @redzebra soep? mag het ook iets anders zijn eventueel? We proberen een beetje buiten te blijven en die soep moet weer op het vuur enz enz... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 Is chips alleen voor kinderen? Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 Ik ben het er niet helemaal mee eens Angela..een soepje kan erg lekker zijn juist..en kan je ook buiten eten. Wat vind @Jorieke123? De soep moet opgewarmd in jouw huis..En ik neem chips mee voor volwassenen dit keer😉 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 Ik kan wel zorgen voor een kookplaatje in de schuur, en als dan iemand anders op de soep let en ik dat niet hoef te doen (want al druk zat ) dan kan het wel. Misschien dat we dan echt even iedereen naar de soeppan roepen om in 1 keer op te scheppen? Anders missen wat mensen dat er soep is en staat het zo'n tijd warm te blijven of juist af te koelen enz. 3 Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 (edited) Quiche kan ik meebrengen, dat lukt me nog wel 😀, en wat limonade cola ? Ik heb wel zo'n warmhoud ding voor soep, dan hoef je er nadien niet op te letten en kan je nemen wanneer je wil. Edited March 30, 2022 by redzebra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted March 31, 2022 Share Posted March 31, 2022 Op 30-3-2022 om 14:25, Jorieke123 zei: Is chips alleen voor kinderen? Hier een heel groot kind, daar kan wel een zak chips in;-). Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna3 Posted April 1, 2022 Share Posted April 1, 2022 Grote kinderen lusten best chips hoor, vooral Franse chips Ik zal wel wat brood bakken. Volgens mij moet ik dat nog kunnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted April 1, 2022 Author Share Posted April 1, 2022 Nee chips is niet alleen voor kinderen ik heb zelf ook graag chips, alleen de voorgaande keren dat er chips was is die bij de varkens gegooid omdat eigenlijk iedereen de eigengemaakt dingen pakt vandaar dat ik dat zij. En voor de soep helemaal prima vooral op een dag als vandaag, maar daarin reageerde ik eigenlijk alleen op het topic van Appelvrouw over het eten met corona? @redzebralaat maar even weten wat het word soep of frisdrank of? @Anna3 brood helemaal prima 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 1, 2022 Share Posted April 1, 2022 Ik snap het Angela. Maar zo zal het wel lukken denk ik.als we maar de mogelijkheid hebben het veilig op te scheppen en zo. Zebra wat is dat voor een warmhoud ding..gaat op elektra? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted April 2, 2022 Share Posted April 2, 2022 @angela soep en frisdrank dan. @appelvrouw zoiets, soort bain-marie elektrisch, geschikt om lange tijd warm te houden, wel niet om te ontdooien of op te warmen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted April 2, 2022 Share Posted April 2, 2022 Veilig opscheppen is wel nodig...ben altijd super onhandig met grote lepels en hitte...🙈 brand mij altijd snel.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted April 2, 2022 Author Share Posted April 2, 2022 @redzebra laat je even weten wat voor frisdrank en hoeveel aub? Dan weet ik wat er nog meer moet worden meegebracht Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts